7 mei 2025, 18:06:22

deze tabellen begrijp ik niet

Gestart door wilma_assen, 17 augustus 2004, 18:43:13

« vorige - volgende »

wilma_assen

haay

ik heb een vraagje ik heb een albino (pop)
en een albino (man)

en ze hebben eitjes gelegd hoeveel kans heb ik dan op albino valkjes

p.s de eitjes wil ik verkopen iemand nog belang bij albino of dus andere valkjes

Henry

he wilma

nou er komen dus enkel maar albino uit he.maar zijn hebben die albino ook rode oogen allebij?want volgens mij komen daar zwakkere albino uit als ze allebij rode ogen hebben.

henry en de valkjes

Inger m

Hoi,
Waarom wil je de eitjes verkopen? Ze kunnen ze ook zelf uitbroeden, toch? Bovendien heb je nu ws geen garantie of de eitjes idd bevrucht zijn...

Het wordt afgeraden om twee roodogen te kruisen, met name met albino en lutino is nogal doorgekweekt, waardoor er kwalitatief mindere vogels zijn ontstaan: kleiner formaat, kleine kuif, kale plek achterop de kop etc.
Er moet sowieso vermeden worden te kweken met minder goede vogels. Indien beide vogels stevige, gezonde en onverwante vogels zijn kan het wel, maar is het beter ze beide aan een andere mutatie te koppelen die geen rode ogen heeft, bv witmasker.

gr inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Wilma,

Hebben ze wel gepaart met elkaar en eerder jongen gehad?
Het blijft inderdaad de vraag of de eitjes bevrucht zijn dat weet je nooit zeker natuurlijk of ze moeten er al een paar dagen op broeden en dat je kan zien dat ze bevrucht zijn.
Wat vraag je trouwens voor de eitjes en waar woon je dat is misschien belangrijk voor de mensen die interesse hebben.

Groetjes, Paul

wilma_assen

haay

ik heb het helemaal verkeerd neer gezet ik zag dat jullie zeiden of ik de eitjes wilde verkopen en toen dacht ik heb ik dat gezegd ..
klopt hoor ..
maar ik wil de eitjes niet verkopen ..
de vogeltjes die er mogelijk uit komen wel ..

mijn pop heeft wel rode ogen maar mijn mannetje niet die heeft zwarte oogjes

en ze hebben nog niet eerder een nestje gehad
ook niet eerder gepaard

maar ze heeft nu 5 eitjes gelegd en ze is nu klaar maar ze zijn gelukkig wel bevrucht

ik hou jullie op de hoogte

groetjes wilma

Tara

Hoi Wilma,

weet je dat het niet zo goed is met 2 albino's te kweken... Tuurlijk heb je nou wel heel veel kans dat de jongen albino's worden, maar deze kunnen nog wat zwakker zijn.. Maar ok, het kan zijn dat je 2 poppen hebt, daardoor paren ze niet en ze kunnen eitjes leggen wanneer ze broeds zijn.

Groetjes, Tara

Stijn dc

Citaatmaar ze heeft nu 5 eitjes gelegd en ze is nu klaar maar ze zijn gelukkig wel bevrucht

ik hou jullie op de hoogte

groetjes wilma

ik denk niet dat het hier om twee popjes gaat aangezien de conclusie al is gesteld dat de eitjes bevrucht zijn. Als allebei de oudervogels forse dieren zijn kan het gebeuren dat ook de jongen sterke, forse vogels worden.
SDC:D

Paul

Hoi,

Albino's zijn zeker met de veren een stuk zwakker.
Ik hield mijn eerste albino vast en ze kreeg haar vleugels los en ging klapperen en de veren vlogen in het rond.
Ik heb dat met andere valkjes nooit eerder gehad zo erg.
Ook schrok mijn albino valkje toen ze nog erg jong was van de wekker en ze viel op de grond en haar hele nek was kaal van het ene op het andere moment.
Of nou de veren door de schrik zijn uitgevallen of door een andere reden het was wel vreemd.
Ook heb ik zelf een jong gehad en dat kreeg een hersenbloeding en dat komt bij albino's en Lutino's het meeste voor.
Ga je albino's of lutino's met elkaar kruisen heb je een verhoogd risico dat dat soort dingen gebeuren maar het kan ook gewoon heel goed gaan.

Groetjes, Paul