6 mei 2025, 05:01:05

bang

Gestart door marlinde hoogland, 6 augustus 2004, 12:46:55

« vorige - volgende »

marlinde hoogland

hallo,
mijn valkparkiet die komt uit een voliere kan ik hem dan nog wel tam maken?want als ik bijv. met me hand langzaam met een stukje sla naar z'n stok gaat dan blijft die wel staan maae dan eet hij het niet op.Heeft u misschien nog een tip voor me? met die hand en die sla dat je langzaam naar de stok moet heb ik hier ook hiervan het internet maar hij eet het gewoon niet hij blijft gewoon staan ??? maar hij kijkt er wel na...heb je misschien nog tips om hem goed tam te maken?

Groetjes marlinde

Carla_en_Yoshi

Hallo Marlinde.

Toenik mijn valkje net had wilde hij ook geen sla,en was het net of hij ervan schrok :o.
Met trostgierst ging dit wel goed :),dit kende hij namelijk al.Dit at hij ook gelijk uit mijn hand :).Probeer het hier maar eens mee.Nu eet mijn valkje meerdere dingen,zoals wortel,appel,komkommer.Sla nog steeds niet,misschien komt dit nog wel :-/.
Groetjes van Carla.

Kolkkie

Hoi Marlinde,

Ik zou , zoals Carla al zei, het proberen met trosgierst.
Trosgierst kunnen ze eigenlijk niet weerstaan, dus zal je valkje op den duur wel op je hand komen zitten.

Je hebt er wel geduld voor nodig want het kan wel een aantal dagen duren eer je valkje op je hand komt zitten.

Veel succes met het tam maken van je valkje.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

marlinde hoogland

heej,
bedankt voor de tips dus als ik trosgierst dat is dat soort graan toch? als ik dat elke dag probeer dan moet ie het wel naar een paar dagen eten uit mijn hand?

Gr marlinde

marlinde hoogland

hallo
dit is niet echt een vraag over bangheid maar ik heb een vraagje weet iemand waar je tamme valkparkieten of gewone parkieten kunt kopen?

MVG marlinde

robentru

7 augustus 2004, 17:28:30 #5 Last Edit: 7 augustus 2004, 17:31:09 by robentru
Hoi Marlinde,
ik zou zeggen surf eens op deze site! Dan kom je wat meer te weten over valkparkieten, kwekers, voeding etc. etc.
En iedereen is er hier om elkaar te helpen.
Je kunt ook het zoekscherm bovenaan deze site gebruiken en kijk ook eens op de verkooppagina hier.
Veel plezier, succes en hou ons op de hoogte.
Groeten Trudy.

Irene

8 augustus 2004, 03:00:21 #6 Last Edit: 8 augustus 2004, 03:29:44 by irene
heel veel succes met het tammaken. het is even wat tijd, geduld en energie insteken, maar dat is het allemaal waard.
laat je even horen hoe het gaat?
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Kolkkie

Citaathallo
dit is niet echt een vraag over bangheid maar ik heb een vraagje weet iemand waar je tamme valkparkieten of gewone parkieten kunt kopen?

MVG marlinde

Hoi Marlinde,

Er zijn hier diverse kwekers die handtamme valkjes aanbieden of zie ze tegen een vergoeding handtam maken (Peter en Lique, Mandy en zo nog een aantal).

Het is ook beter om een nieuw valkje te halen bij een kweker. In een dierenwinkel is het niet te zeggen hoe oud ze zijn. Ze kunnen je zelfs dingen voorliegen over de leeftijd.
Ook is het vaak moeilijker om ze tam te krijgen, vaak omdat ze dan toch al te oud zijn.

Het beste is idd om hier rond te snuffelen en vragen aan kwekers of ze nog een leuk valkje hebben.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006