7 mei 2025, 13:30:09

Luisteren

Gestart door Richard1967, 27 mei 2004, 19:33:43

« vorige - volgende »

Richard1967

Luisteren de valken???

Als een valk geroepen word, dan zijn erbij die reageren, maar er zijn er ook bij, die blijven gewoon op hun plaats zitten waar ze zaten.

bij mij reageerd Pietje wel, maar hij komt niet, en Sjors die reageerd er niet op.

Graag uw menig erover.

Groetjes Richard

Tara

Hoi,

ik weet echt niet wat ik moet aanvinken, maar ik kan je wel enkele dingen zeggen met eigen ervaringen.

Toen ik een jaar geleden bezig was een valkje groot te brengen, en toen ik 'm riep, toen kwam ie. Een volwassen valkje die je tam gemaakt hebt, zal wel reageren, maar vaak niet komen, een wilde komt al helemaal niet.

Hier heb ik enkele tamme die ook niet eens reageren, het is te zien of ze hun naam kennen of niet he :-).

Wat ik dus bedoel is: het is te zien hoe je met hun omgaat en hoe ze zijn grootgebracht.

Groetjes, Tara

Bianca

Als ik met m'n vingers knip en zeg "Punky kom" dan komt ie ook echt aangevlogen de andere twee niet.
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Nico

hoi
als ik fluit of met een belletje rammel dan komt kiuifje altijd . :)

Richard1967

Ja ik heb mijn valken nu pas 1,5 week.
Maar ben er nu achter dat Pietje wel komt als je hem roept.
Als ik zijn naam roep, en ergens op roffel met mijn  vingers (b.v. op tafel) dan komt ie. :D
CitaatLuisteren de valken???

Als een valk geroepen word, dan zijn erbij die reageren, maar er zijn er ook bij, die blijven gewoon op hun plaats zitten waar ze zaten.

bij mij reageerd Pietje wel, maar hij komt niet, en Sjors die reageerd er niet op.

Graag uw menig erover.

Groetjes Richard

Andrea

Hallo Richard,

Sparkle is tam en reageert ook echt als ik haar roep. Vaak komt ze wel als ik haar bij me roep. Alleen het is wel anders als er meerdere mensen in de kamer zijn, dan is ze toch afstandelijker.

Trouwens Nico, mooie handtekening!

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

roaneric

Hoi

Mijn valkje Kuifie komt gelijk als ik haar roept,  maar Bobby reageert alleen maar.  Die komt alleen als hij zin heeft. :D :D :D
Groetjes
marijke

Violet

hmm ups & downs bij ons  :D

als kiki zin heeft reageert ie als je hem roept en als je dan je hand opsteekt dan komt ie naar je toe

maar als ie in z'n primadonna momentje is, dan kan je roepen wat je wilt, maar dan komt ie mooi niet  ;D

Kolkkie

Hoi Richard,

Bij mij zijn er meerdere antwooden mogelijk.
Als ik ga fluiten komt Coco over het algemeen bij mij zitten, tenzij hij er geen zin in heeft.
Pukkie en Minggu luisteren wel, maar komen niet.
Dan heb ik Einstein, zij is niet geheel tam en ze zal ook nooit bij mij komen zitten.
Vaak als Coco bij mij komt zitten, komen Pukkie en Minggu automatisch vaak ook naar mij toe.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

bannanne

hey
bij mij reageert pino wel goed hoor als gij boven op het kooitje zit en 'k roep zo van kom ze pino, en dan fluit ik zijn deuntje loert gij eventjes en komt gij op m'n vinger zitten

robentru

18 juli 2004, 20:28:10 #10 Last Edit: 18 juli 2004, 20:28:38 by robentru
Hoi
Mieppie reageert wel op zijn naam en als hij zin heeft komt hij ook bij je. Ik heb een tijdje "Mieppie kom maar" geroepen en als ik dat nu doe dan zegt hij "Kom maar"; dat schiet dus niet op want hij blijft waar hij is. Maar sinds we naar Zwolle zijn geweest (zie o.a. Dagboek Tyco) zeg ik tegen hem: "Ga je mee" en 99 van de 100 keer komt hij dan ook bij me.....
Toeval of?  ;)
Ik heb dus maar geen stem uitgebracht! :o 8) ::)

the_lost_valley

hoi,
Punkie is gekortwiekt, dus kan niet zomaar komen aanvliegen, maar alssie aan het lopen is op de grond, of op de tafel ofzow, en je roept zijn naam, en je laat je hand zien, dan komttie er meteen opaf rennen, en gaat op je vinger zitten.. Alssie op de kooi zit, en je roept hem, komt hij helemaal naar de voorkant van zijn kooi lopen, en blijft netzolang roepen, totdat je bij hem bent, en hij op je vinger mag klimmen.. echt lief :D Alssie er geen zin in heeft, dan laattie het wel duidelijk merken door als je je vinger voor hem houd gewoon naar achteren te lopen maar ja.. omdat hij gekortwiekt is, en niet echt weg kan, laat ik hem dan lekker lopen.. ik dwing hem niet ofzow..  :) hij MOET, niets.. ghehe.. alles mag :D
Groetjes Natalie

wouter

mijn valkje luisterd en komt naar je toe maar zij doet dat alleen als ze mij recht aankijkt.
groetjes wouter(ekkie)

Irene

Ze reageren alle drie goed op hun naam. Vooral Gijs luistert (meestal) goed. Punkie en vooral Pebbles geven even een piepje als je hun naam roept, van ja, ik ben er ;D. Alhoewel ze hier ook oost-indisch doof kunnen zijn hoor ::), vooral Gijs heeft daar wel eens last van, zeker als zij iets aan het doen is, wat wij niet geslaagd vinden; iets slopen bijvoorbeeld, dan hoort ze opeens helemaal niets.. ::) ::) zo vreemd. ;D :D :D
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes