8 mei 2025, 08:19:19

een popje leren praten

Gestart door wouter, 7 augustus 2004, 22:30:05

« vorige - volgende »

wouter

hey iedereen
is het mogelijk een popje van een half jaar oud te leren praten?
zo ja hoe?
alvast bedankt voor de reacties
groetjes wouter(ekkie)

Remco_Ultee

Het is mogelijk, alleen had je hiermee het beste kunnen beginnen vanaf 5/6 weken.
Daarnaast fluiten popjes, en imiteren popjes veel minder goed dan mannetjes, er zijn er wel die het doen maar....

Ik denk niet dat het je nog lukt, of je moet er elke dag heel vaak mee bezig zijn.

wouter

oké bedankt ik had dit antwoord eigenlijk ook wel verwacht maar ik kon altijd proberen.
groetjes wouter(ekkie)

Tara

Hoi,

mijn oma had een valkje (pop) die leerde fluiten met behulp van spreekparels. Dit hield best wel. Maar praten... Daar twijfel ik aan want fluiten doen ze al zelden...

Groetjes, Tara

wouter

sorry maar wat zijn spreekparels?
groetjes wouter(ekkie)

Tara

Hoi,

dat is een soort zakje (van Vitakraft geloof ik maar ben het niet zeker) met een soort zaadjes in voor zover ik mij herinner. Kan je niet overal krijgen, maar wel in een grote dierenspeciaalzaak, in België bijvoorbeeld in Hulste (Holvoet)

Groetjes, Tara

Remco_Ultee

Dat lijkt me nou echt zoiets als spray die je op je kenteken spuit zodat je niet geflitst kan worden.

Een fabeltje dus.

Wel kun je een bandje opnemen en dit afdraaien, maar zouden die valkjes daar niet gek van worden?

Inger m

7 augustus 2004, 23:17:28 #7 Last Edit: 7 augustus 2004, 23:18:37 by Cinnamon_valk
Hoi,
Spreekparels worden idd in dierenwinkels verkocht. (en zijn nog duur ook), maargoed zolang mensen erin trappen...tja.
Het bevat gewoon normale voedingsstoffen en aangezien spreken/ zingen een gedragsuiting is, kun je dit niet beinvloeden door voeding. Optimale voeding zorgt wel voor een juiste conditie waarin de vogel zich prettig voelt en meer zal fluiten, maar daar heb je geen spreekparels voor nodig.

Overigens zit er meer achter spreken en zou ik persoonlijk ervoor kiezen om een mannelijke vogel te leren praten. Het schijnt dat ondernemende en drukkere vogels betere sprekers zijn (zijn meer in voor nieuwe uitdagingen en bezig met de omgeving).

Ik denk dat andere factoren een rol hebben gespeeld bij het fluitgedrag van de pop, bv doordat ze zich er veel mee bezig hield...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi,

mijn oma had destijds een pop en schafte regelmatig spreekparels aan en die leerde fluiten...

Een vriend van me gaf die aan z'n papegaai zei ie, en die leerde na enkele dagen spreken... Een fabeltje? Geen idee hoor..

Groetjes, Tara

Irene

Ik weet ook niet goed wat ik van die parels moet denken. Heb er al eens eerder mee in mijn handen gestaan, maar ik denk net als Inger dat door het aanbieden van de juiste voedingsstoffen het valkje (of welke vogel dan ook)het lekker in zijn vel zit en als het ook nog de uitdaging ziet om te kletsen, dan is dat mooi meegenomen, maar of dat toegeschreven moet worden aan de parels? En of een popje daardoor eerder leert praten? Want dat gebeurt wel eens, maar niet vaak dacht ik. Ik weet het niet hoor. Ik heb in ieder geval geen parels nodig; gewoon puur natuur gekakel uit de kooi hier; tenzij Lique parels in de pap van Punkje heeft gegooid ;D........ ::).
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes