11 september 2025, 22:53:12

karel, monchou en pipo

Gestart door helen, 2 augustus 2004, 00:16:06

« vorige - volgende »

Anita1

huh? ooow je zit hier en ook bij ziek zie ik.oow dan reageer ik ff bij ziek.knuff anita

helen

Ja cobie ik pieker me suf, ik weet het niet meer, wel weet ik dat ik koko niet in de steek kan laten, daarvoor is hij me te dierbaar. En dan is hij nog zo jong en heb ik hem niet zo lang.
Gister vroeg de assistente van dr,Feld me of hij misschien veel veranderingen of stress heeft gehad. Ik heb verteld dat ik hem gewassen heb, misschien is dat toch wat te vroeg geweest en vond hij dit niks, maar koko gaf me geen idee dat hij dit niks vond. hij bleef rustig zitten en begon zelfs wat te drinken uit de waterkraan.
Ik weet het niet, hij staat niet op de tocht, karel is niet vervelend tegen hem, hij helpt juist door koko te laten zien dat hij echt moet gaan eten, karel duwt hem juist naar de etensbakje.
Daarom heb ik er maar niet voor gekozen om ze uitelkaar te halen.
Heb vandaag koko weer gewogen en woog 70 gram na ongeveer 2,5 uur na het eten.
Ook brabbert koko meer, begint meer wakker te worden, als ik bij hem kom dan begint hij te roepen.
Laten we hopen en ons best doen dat koko hier overheen komt.
Kan het echt heimwee zijn?? ??? dat hij jullie zo mist en de andere vogels?? Als dit wel het geval is dan moet koko maar terug :'( want ik wil dat hij oud en gezond wordt.
 :-* helen. (wormpje)

Anita1

heeeeeeeeeej geweldig hoor!! 70 gram.dat is echt heeel goed.een valk van die leeftijd zit tussen de 70 en 80.hou vol kom op je kunt het!! ik steun je.kuss anita ;)

Cobie

Hoi Helen.

Nee natuurlijk komt Koko niet terug hierheen. Jij neemt er gewoon 5 valkjes bij. Het komt echt wel goedmet Koko.
Je moet gewoon doorzetten met hem. Zoals je weet heeft hij jou al onder zijn verenpakje  ::).  Ik heb hier nu bijna hetzelfde met spetter. Ik krijg er een valkje bij wat vreselijk is aangevallen door parkieten. En ineens gaat Spetter zich ook heel zielig gedragen. Kan zogenaamd niet meer op zijn stokje zitten en noem maar op. Maar je weet hoe ik ben, streng maar rechtvaardig  8).  Ik blijf duimen dat het goed blijft gaan met Koko. En ik zie hem in de vakantie weer samen met Karel.

Groetjes van Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Anita1

:D :D :D :D whoehahahahah coby!! je neemt er gewoon 5 bij hahahaahahahah die is echt goed zeg! anders komt kokootje maar hier heen hoor haha.knuff anita ;D

helen

27 augustus 2004, 03:45:08 #35 Last Edit: 27 augustus 2004, 03:56:12 by helen
Dames, dames toch, ik hou zeker moed, en koko blijft tuurlijk bij ons, het is alleen dat ik het erg jammer zou vinden als koko echt heimwee zou hebben.
koko heeft vanavond niet zelfstandig gegeten, martin moest hem voeren, verder is hij wel goed bezig met zaadjes eten, dus er is hoop.
Pech voor jullie ;D ;D ;D
ik hou jullie zeker op de hoofte, ik heb me voorgenomen om hem om de dag te gaan wegen. Anders wordt het voor mij te stressie, dat kan ik er even niet bij hebben.
ik zat nog na te denken welke stress hij zou kunnen hebben gehad, en misschien was het wel de stress van de 3 poolse mensen die we op bezoek hebben gehad, elke keer waarneer koko huilde of extra aandacht vroeg kwamen hun eraan en vlak voor de kooi praten met een luide stem. misschien die stress. Het gedonder begon namelijk na die tijd.
tot schrijfs. :-* :-* helen.

boezempje

hai helen

eerst wil ik zeggen je hebt een pracht valkje.erg mooi hoor
ik was wel benieuwd hoe het nu met koko gaat,
eet koko goed nu,we horen het wel van je.

groetjes esther

helen

Hoi ester, met koko gaat het steeds ietsjes beter, hij begint weer zaadjes te eten en komt langzamerhand weer aan in gewicht, het kost tijd dat weet ik, maar beetje bij beetje, gaat het steeds beter.
Karel de andere vogel is supper bezorgt  :) hij zorgt ervoor dat koko gaat eten, en duwt hem desnoods naar de etensbak toe.
Een lief gezicht.
Karel deed dit ook met de vorige vogel moos. die heeft het heelaas niet gered. die heb ik in de winkel gekocht en had meteen alles. last van diaree, en op een gegeven moment kreeg zij een infectie eroverheen wat haar fataal is geworden.
maar je merkt nu met karel dat hij echt goed zijn best doet.
Groet Helen :-*

boezempje

hai

nou fijn dat het wat beter gaat met koko,
komt allemaal wel goed weet ik zeker

groetjes esthher :-*

helen

Hier ben ik weer, net terug van dr. Feld.
denk je dat je alles gehad hebt komt koko weer met wat aanzetten.
Heeft hij zijn kootje gekneusd. :-/ :-/ ben je vrij vandaag, en heb je wat vanavond moet je dit weer afzeggen omdat koko naar de dierenarts moet.
Dr. Feld was blij dat het redelijk ging met koko, maar dat voetje, ja daar was hij toch niet blij mee. Waarschijnlijk zijn portomenee wel :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D we hebben weer druppeltjes meegekregen. metacam/meder.
hier zit een verdoving in voor de pijn en gelijk maar een stofje voor de eetlust van de stumper. ;D :) :) :)
koko begint echt ons zorgenkindje te worden.
tevens heb ik gelijk maar even gevraagt hoe het komt dat koko zo kan schommelen qua gewicht.
het antwoord was dat koko w.s een snelle stofwisseling heeft en daardoor zo kan schommelen.
daar is niks aan te doen, alleen moet hij goed op gewicht komen en dan blijven.
en het vliegen komt ook wel goed volgens dr. Feld.
het komt alleen dat koko so'n opdonder heeft gehad van het afvallen, dat zijn borstspieren verslapt zijn,  Feld vertelde wel dat zijn spieren wel weer beter aan het worden zijn. het voelde goed vertelde hij.
wel zie je nog goed de borstbeen, maar als koko goed blijft eten dan komt dit allemaal goed.
Dr. Feld vertelde me dat koko het waarschijnlijk wel gaat redden zeker met zo'n persoon als mij ::) jahoor daar gingen mijn wangen weer gloeien.
 :D :D :D :D :D :D :D :D :D
ik hou jullie op de hoogte rond de gebeurtenissen van mijn stumper koko.(had hem misschien beter stumper kunnen noemen) :D :D :D
ik zie het weer wat zonniger.
tot schrijfs
Groet Helen, martin karel en Koko.

Anita1

jaaaa stumpie hahaha das een leuke naam.goh miess het zit je niet mee zo hoor.maar goed dat je naar feld bent gegaan .heeel veel sterkte kusss anita ;)

Cobie

Hoi Helen.

Heerlijk hoor dat het wat beter gaat met Koko. Maar als hij in de vakantie hier is zal ik hem ff manieren leren  :D :D :D :D.
Koko kan ook zo vreselijk zielig doen dat je vanzelf medelijden met hem krijgt. Maar je bent goed met hem bezig. Net als ik je al eerder heb gezegd, heeft ook dr Feld gezegd dat Koko jou in zijn zak heeft. Maar dat heeft Beetle mij  :-/.
Koko komt er wel zeker met jouw goede zorg.

Knuffel van Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

helen

ik heb vandaag koko maar toch in zijn reisbakje gezet, want dan kan hij temenste niet klimmen.
het is een kleine bakja voor hem, maar zijn andere pootje staat ook raar. dus het zou mij niks verbazen dat dat pootje ook niet in orde is. :'( ik kan wel huilen.
verder is hij goed aktief, daar ligt het niet aan.
het doet me zeer dat koko en karel nu uit elkaar zitten maar het moet maar even zo.
ik hoop dat het snel over gaat.
Wie weet trouwens hoelang een kneuzing duurt bij valken?? :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ ik weet het namelijk niet.
 tot schrijfs.
 :-* helen.

Anita1

meestal 1 week hoor. had jippie ook.maak je maar niet te veel zorgen.voor je het weet kunnen ze al weer rennen.kusss anita

boezempje

hai helen

jeetje zeg ik weet niet hoelang een kneuzing duurt meis.
maar ik heb voor je gependeld kan het zo zijn dat allebij de pootjes gekneusd zijn.teminsten dat komt er bij mijn uit.

succes meis :-*