11 september 2025, 22:54:24

karel, monchou en pipo

Gestart door helen, 2 augustus 2004, 00:16:06

« vorige - volgende »

helen

dank je wel ester.
zo'n vermoeden had ik al, ik hoop dat koko er alleen niet zoveel last van heeft, maar hij krijgt gelukkig een pijnstiller. als hij maar blijft eten dat is erg belangrijk.
groet Helen

Cobie

Hoi helen.

Oh oh oh die arme Koko. Wat een superactief valkje is dat zeg. Zo heb ik hem niet opgevoed hoor  :-/.  De uitslover en nu zit hij met de gebakken peren.  Hoe gaat het eten nu met Koko? En verstandig dat je Koko in zijn reismandje hebt gedaan. Dan kunnen zijn pootjes goed genezen.
Sterkte meid met die ondeugd.

Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

helen

weet ik cobie, dat je dit niet hebt kunnen leren.
gisteravond heb ik hem de gehele avond bij me gehouden, en heb zelf een rot nacht gehad, maar dat maakt me niet uit.
Koko was er nog vanmorgen, en na telefonisch contact gehad te hebben heb ik een warme kruik bij koko neergelegd. Omdat ik zo moet werken.
Koko begon na dat hij zich lekker heeft ingenesteld te eten aan de zaadjes van de trosgriers. :D :D :D :D koko bewijst maar weer dat hij een sterke maar een ondeugende volgel is met heeeeellllll veeeeelllll pech. :-/
maar hij moet er gewoon bovenop komen. dat moet gewoon.
aan liefde is in ieder geval geen gebrek. ::) :) :) :) :) dus we houden moed.
groet Helen

helen

Gisteravond, 20.30 uur mertin beld me op. ik ben op mijn werk.
Triest nieuws. Koko is net overleden, hoor ik de woorden.
ik verslagen :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
wat nu????
Ik had net een afspraak gemaakt bij dr. Feld schiet er door mijn hoofd.
koko is er niet meer. :-/ :-/ :-/ :-/
bij mijn thuiskomst om 23.30 koko gepakt, geknuffeld.
karel is erg stil, hij slaapt, zou hij het weten???
waarschijnlijk wel.
wat nu?????
vandaag heb ik dr. Feld gebeld om het nieuws door te geven, en de assistente was erg meelevend. vroeg nog of ik sectie wou laten verrichten, wel doen of juist niet.
wat schiet ik er mee op, ik haal koko er niet mee terug. en zijn ontlasting was goed.
Ik heb koko gister avond nog gewogen. hij woog 49,5 gram.
hij kon niet meer, vertelde martin. hij heeft geprobeerd om koko nog wat eten te geven eerder op de avond maar koko was te moe. koko keek martin aan met zijn kraalogen en het was alsof hij zeggen wou.... ik wil wel meaar ik kan het niet meer. echt niet. Hij heeft nog wel wat gedronken.
Gisterochtend begon hij over te geven. er kwam wat pap uit en water.

Koko is er niet meer maar zeker wordt hij niet vergeten.........

liefs Helen, Martin en karel.

Joyce28

:o wat erg!! :-[
Lees net voor het eerst je verhaaltjes,en dan eindigt het zo,jeetje wat onverwachts :-/
Zou je het niet willen weten voor je andere valkje?Straks is het iets besmettelijks,ik roep ook maar wat hoor

Ik wil je heel veel sterkte wensen,met het verlies van zo'n lief en ondeugend valkje :'(

boezempje

hai helen

ooohhhh meis ik heb er geen woorden voor hoe kan dit nu.
jeetje meis sterkten met het verliies van koko.
laat je nog sektie doen.

essie

Tara

Hoi Helen,

jeetje wat erg :(. Vind ik erg jammer hoor, maar ik denk dat je de sectie beter kan laten uitvoeren want dan weet je wat het was en of het eventueel besmettelijk is voor je ander valkje.

Heel veel sterkte, het is nooit leuk een valkje te verliezen :(.

Groetjes, Tara

Anita1

pffffff schrik me helemaal rot!
wat vind ik dit erg zeg! en wat was ie dan mager zeg.want powerr woog ook zoveel die was 48 gram.maar nu gelukkig weer 65.maar meisss toch ik vind het vreselijk.was ie zo snel vermagerd dan? ik wens je alle strekte toe hoor jullie samen knufff anita :-/

Lique

Hoi helen,

Wat erg zeg, dat Koko overleden is.
Wat het geweest zou zijn, blijft gissen, tenzij je het laat onderzoeken.
De kosten zijn niet zo hoog, maar 20 euro.
Maar je weet dan wel wat hij gehad heeft.
ik raad je aan, om niet weer een handopfokvalkje te nemen, maar een die al lekker zelf kan eten. Hier zitten veel minder gevaren aan.
Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

groetjes Lique

Marije

Ooooooo nee zeg.... :o :'(
Wat ontzettend @#!$%^&*
Kleine Koko......
 :'( :'( :'(
Heel veel sterkte......
Groetjes,

Cobie

Hoi Helen.

Hoe gaat het nu met je. Gisteren aan de telefoon was je erg down en verdrietig. Wat logisch is natuurlijk. Ik denk dat we wel weten dat Koko niet lekker in zijn vel zat. En je bent verschijnende keren bij Feld geweest. Zijn ontlasting was onderzocht en er werd niets gevonden. Zijn spijsvertering ging wel erg snel maar daar was niks aan te doen. In de 3 dagen dat Koko hier was ging het weer iets beter, daarna bij jou thuis ook weer wat beter. Laat Koko maar lekker rusten.
En je weet wat ik je gezegd heb. Als je wilt kun je van mij een nieuw valkje krijgen. Die komt dan niet eerder bij jou of hij moet zelfstandig eten. Donderdag kom je hier en kunnen we nog ff praten. Een nieuw valkje doet je Koko niet vergeten, maar er is weer iets waar je voor moet zorgen.
Heel veel liefs en sterkte.

Cobie.

[/glow]

helen

bedankt dames en heren, voor jullie reactie.
we hebben koko vanavond begraven in de tuin.
toch maar besloten om geen sectie laten verrichten omdat we eigenlijk al wisten wat er met koko aan de hand was.
Karel is een gezonde vogel die nu stil is maar dat is logies. hij mist zijn maatje, net als ons.
eten doet karel goed, en ik zie ook niks anders aan hem dan anders.
ik weet dat dit geen garantie geeft maar als er wat aan de hand is met karel dan merken we dit gauw genoeg.
Ik weet dat de pijn en verdriet moet slijten.
zoals vandaag, ik moest gaan werken en dacht vanmorgen aan koko, dat ik hem niet meer hoef te voeren. er kwam plots weer een  :'( tje over mijn wangen.
Ik denk dat het goed is dat we nu vakantie hebben dan kunnen we alles even op een rijtje zetten en denken wat we gaan doen in de toekomst.
je hoort van me.
 :-* helen, martin en karel.

helen

vandaag ben ik naar cobie geweest voor (even) te praten :D ;D ;D ;D en om te kijken of karel niet te veel in de stress  schiet met al die valken en honden om haar heen.
maar het is een  8) vogel. om na een tijdje buiten de kooi, ook maar eens binnen de kooi te kijken.
gevolg. ik gefrustreerd :D :D :D :D :D en karel blij :) ja, want karel vond het zo leuk dat ik haar maar bij cobie heb gelaten.
NIET VOOR ALTIJD, MAAR VOOR DE VAKANTIE!!
cobie gaat proberen om karel een beetje tammer te maken, in onze vakantie.
karel vernam niet eens dat ik weg ging :'( eenmaal thuis was er een lege kooi en het was erg stil in huis.
martin ving het gelukkig goed op, maar wel tegen mart gezegt dat karel echt wel bij ons terug komt.
dus cobie, aan jou de eer.... :D ;D zet hem op en karel doe je best...
dikke  :-* :-* :-* :-* van ons beiden en tot na onze vakantie.
Ps. de  :-* is ook voor jou hoor daan.
groet wormpje

Cobie

Hoi hoi.

Nou met Karel gaat het prima. Die heeft het reuze naar haar zin in de kamervoillere. Aan mannelijk schoon ontbreekt het haar ook niet. Cyclo en Monchou vinden Karel erg interessant. Beetle ook wel maar dan word Elvis boos  :P :P :P.
Ik heb Monchou en Cyclo nog nooit zoveel horen fluiten. En Karel maar dartelen door de voillere (de del). Karel is eigenlijk een vrouwtje, voordat jullie denken dat mijn vogels van de verkeerde kant zijn  :).  En ik ga mijn best doen om Karel wat tammer te krijgen. Maar ik beloof niks  :-X.
Op het geblaf van de honden reageert ze al helemaal niet meer  ::).  Eten en drinken gaat ook heel goed. het is net of ze hier altijd al heeft gewoond  ;D. Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

helen

3 september 2004, 23:54:39 #59 Last Edit: 3 september 2004, 23:55:40 by helen
He cobie, doe druk het bij jullie is ,, zo rustig is het bij ons.
We hebben zelfs uitgeslapen tot 8.30 uur. :) jiehaaaaa.
wat lekker. Maar tevens als je naar de kooi kijkt dan realiseer je je ook dat het een mis is. :'( en daar wordt je niet vrolijk van.
Het doet me goed om te lezen dat het goed gaat met karel. :P :P :P :P :P hoe vroeg is ze bij jullie?????
Ik hoop niet te vroeg, want dat zou vervelend zijn..
je weet waar we het over gehad hebben geen gefriemmel onder die veren he ;D ;D ;D ;D en heb je tegen karel gezegt dat ze niet zo uitgebreid moet gaan poetsen?? ;D ;D ;D we willen karel graag tegrug zonder jongen.. ;D
martin  :o gisteren dat karel er niet meer was. WAAR IS KAREL!!!!!!! ja, wat moest ik zeggen. dat ze bij jullie is en daar niet meer weg wou.
o,o,o, zei mart. maar straks dan??
toen ik hem vertelde dat twee van je vogels karel wel zien zitten schrok mart. jaaa, zei ik misschien kan karel over twee en een half week niet met ons mee terug weant dan zit ze misschien op eieren, nou zei mart hebben ze daar niks voor dan?? ik wil nu nog geen kleintjes.
Hihihihihihihihi.
we zien wel.
ik ben blij dat het goed gaat met karel. en ik hoop dat je het voor elkaar krijgt om haar iets handtammer te maken.
groet helen en martin.