11 september 2025, 23:49:33

karel, monchou en pipo

Gestart door helen, 2 augustus 2004, 00:16:06

« vorige - volgende »

Cobie

Hoi Helen.

En mis je Karel al heel erg?  :P :P :P :P :P.
Ze is hier erg lief, maar ik mag nog niet aan haar zitten.
Wel doet ze haar kopje scheef als je haar roept. En de mannen blijven gek op haar hoor  :o.  Maar ik blijf me met haar bemoeien dus wie weet. Ze slaapt hier uit tot een uur of 9. Doet dan haar ochtendgymnastiek, eet wat en speelt wat en is verder gewoon valk. Kortom Karel heeft het erg naar haar zin.

Groetjes van Cobie en pootje van Karel.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

helen

JAAAAAAAAA, we missen karel heeeeeelllllllll erg. elke keer dat we de kamer binnen komen dan groeten we karel.
Dom He..!! is een gewoonte van ons, soen we altijd.
martin zei vandaag dat karel steeds stiller wordt omdat hij niet meer groet. :-/ :-/ mafketel.
ik ben blij om te horen dat het goed gaat met karel. en dat je nog niets met haar mag beginnen dat verbaast me niks.
Nou, eerlijk verbaast me niks meer met karel, ze geeft me elke keer weer een verbazing weg. snap je het nog?? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
ja, cobie, je zei dat het misschien een probleem is dat karel niet bij jullie weg kan maar misschien wil karel en cyclo wel bij elkaar blijven :D :D :D :D :D dan hebben we een probleem.
ik ben blij om te horen dat karel uitslaapt tot 9.00 uur dat moet je me toch uitleggen hoe je dit doet.
geniet nog van karel, en je andere valken en voor mij ben je meer dan een super valk.
groet helen en een verwarde martin ;D ;D ;D ;D ;D ;D :D :D :D

helen

he hallo hier ben ik weer, ;D
na een week vakentie gehad te hebben velang ik toch graag weer terug naar huis, en ik ben zeer nieuwschierig hoe het met karel gaat.
heb cobie vandaag dan gelijk gebeld.
met karel gaat het goed, donderdag gaan we haar ophalen.
eigenlijk heb ik verder weinig te melden, dus tot gauw maar weer.
groet helen en Martin

helen

zoals jullie gelezen hebben hebben we bij terugkomst van onze vakantie karel weer opgehaald.
nou, karel heeft ook vakantie gehad en heeft er zelfs een maatje aan overgehouden. monchou vond karel erg intressant.  :D :D :D :D :D
gevolg. karel is van haar maagdelijkheid af.
wat een vakantie voor haar :D :D
toen cobie dit aan me vertelde was het even slikken.
dit was niet de bedoeling :o
maar karel dacht hier anders over. 8) 8) 8) 8) 8) 8) ::)
na veel gepraat hebben we besloten dat monchou dan maar met ons mee gaat.
met pijn in haar hart gaf cobie monchou aan ons mee.
 :'( :'( :'( ik heb karel gewaarschuwd dat cobie mooie valken heeft en dat ze niet verliefd moest gaan worden.
maar wat doet karel ::) ::) ::) jahoor dus wel...
eenmal thuis was karel gelijk weer in haar nopjes, de schommel en haar kooi, alles.
maar monchou moest even wennen, die zocht geborgenheid bij karel maar karel wou dit niet.
ze moest blazen naar monchou, en ik dacht dat het aan ons lag.
ja, weet ik veel.
de dag erop was monchou stil en wist niet goed wat hij met de sitiuatie aan moest :-/ :-/ :-/ maar vandaag gaat het goed.
monchou fluit er op los en karel doet vrolijk mee.
maar monchou lijkt nog een beetje van slag te zijn.
mag nog niet zo dicht bij karel komen.
misschien ligt het er ook wel aan dat karel misschien zwanger is :-/ :-/ :-/ dat haar hormonen op gaan spelen :-/ ik hoop dat dit maar tijdelijk is want anders????
ik hou jullie op de hoogte.
ps. vraagje.. hoelang duurt het als twee valken het met elkaar doen en de dagen dat er eitjes komen. :-/ want ik weet het niet. weet ook niet preccies waarneer ze het met elkaar gedaan hebben maar dat gaat cobie mij vast en zeker vertellen niet dan cobie??
groet helen martin karel en monchou.. :-* aan cobie en daan.

Marianne

Hoi Helen,

Ja het is gevaarlijk hoor als je 1 valk uit logeren geeft. :P
Ik heb van de zomer ook 1 logeetje gehad en die ging ook niet alleen naar huis.
Zo zie je maar dat ze het met 2e of meer toch gezelliger vinden.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Anita1

wat gaaf zeg helen.ik zou geen antwoorden op je vragen weten.hahaha moet wel lachen dat karel?? zwanger is? karel genaamd? hihi.vergissing in het geslacht geweest wss.ik hoop dat ze erg gelukkig worden.en karel denkt..ja is mijn huis he?dus zal best goed komen.is ook idd een kwestie van wennen.heeel lief van coby en daan zeg.kan me voorstellen dat het niet makkelijk is.veel plezier ermee kusss anita ;)

helen

ja marianne, nu realiseer ik me dat het erg gevaarlijk is om je valk bij andere valken te laten.
maar voor wie eigenlijk, voor mij. ::) neehoor, na de dood van koko was ik toch al van plan om een andere valk erbij te nemen. :D maar het is sneu voor cobie :'( dat karel juist een oudere valk uit moest kiezen.
ik vind het wel grappig :D :D :D ik hoef in ieder geval niet bang te zijn dat karel de andere vogel niet leuk vind.
ze heeft ze zelf uitgekozen :D :D :D :D :D :D :D :D
groet helen.

helen

he anita. het was inderdaad mij verteld dat karel een hij zou zijn.
wist ik veel.
 :D :D :D :D :D ;D ;D ;D
ze reageert er wel op, dus waarom zou ik haar naam nog gaan veranderen.
het is wel grappig. :)
ik werk met dementerende mensen en als ik het heb over karel dan moet ik soms zelf ook nadenken.
maar je weet.....
waar je mee werkt .... raak je mee besmet ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
groet helen

Anita1

hihihi das wel toepasselijk ja helen.ik moet er echt om lachen.karel is ook echt een grappige naam hoor! ik heb een valk gehad die heettte japie.hihihi was ook een pop :-/ ::) hahahahaah grappig he? zo zie je maar weer.ach kan ons het schelen,als ze maar luisteren he? kussss anita :-*

helen

raar he hoe alles kan lopen.
het is maar goed dat je bij mensen wel kan zien of het een man is of een vrouw.hihihihihihihihihi.
groet helen

Anita1

ahahhahahahaahahah stel je voor zeg...mijn man heet wendy.hoeoeoeoeoeoe.lig in een deuk hier.kusss meis en lekker zzzzzzzz vanacht! kusss anita ;)

helen

monchou en karel zijn druk vandaag.
vanmorgen zijn ze eruit geweest, maar hadden geen zin in vliegen :D :) het is zo gek. karel zoekt overdag toenadering naar monchou en monchou wil er niks van weten. :-/
ik denk dat de hormonen van karel opspelen :D :D :D :D volgens mij weet karel er zelf ook geen raad mee. :D :D :D :D :D :D :D
karel eet als een gek, drinkt als een gek, en is dikker geworden.
monchou zocht vanmorgen toenadering bij me en het was net alsof karel jaloers werd.
die wou aandacht van monchou.
maar die had er geen zin in.
vind je het logies dat waarneer monchou toenadering zoekt dat hij dan geblaas van karel krijgt. :D :D zou ik ook niet nemen.
groet helen.en de beesten.

Cobie

Hee Helen.

Die Karel van jou moet blij zijn dat ze zo`n goede vent heeft getroffen  :D :D :D :D :D :D. En dat blazen moet ook maar eens afgelopen zijn. Anders kom ik persoonlijk haar snavel dichtlijmen  :o.  Maar zonder dollen dat komt wel weer goed hoor. Karel is gewoon een streskip, erg gevoelig voor veranderingen. Hou moed en wees geduldig.

Groetjes van Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Olga en Hans

Hoi Helen,

Net pas jou hele verhaal gelezen. Triest dat Koko het niet gered heeft  :(. Maar weer leuk dat Karel en Monchoe een paartje zijn. Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat.
Veel succes.

Groetjes Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

helen

het gaat steeds beter met de valken.
vanavond zaten karel en monchou elkaar te kroelen, en het was al donker!!!!!! :D :D :D ik ben er van overtuigt dat het goed gaat deze keer..
eigenlijk zou ik de titel moeten veranderen, maar ik denk dat ik het maar zo laat.
er zijn nog geen eitjes gekomen en vraag me af of ze nog wel komen. we wachten nog steeds met spanning af.
monchou wil graag de kooi uitkomen, maar dit kan niet elke keer. vanwege mijn werk. maar zodra ik vrij ben en niet meer weg hoef dan doe ik de deur open en dan is het binnen 1 min. en dan is monchou eruit.
vandaag zijn mijn ouders op bezoek geweest en hebben voor ons een bos met bloemen meegenomen en voor karel en monchou hebben ze een speeltje meegenomen met vele kleurtjes en een belletje eraan.
dit was even wennen voor ze maar keken er met veel belangstelling naar.
ik denk dat het speeltje binnenkort wordt ingewijd :D :D :D :D