18 juli 2025, 23:53:14

karel, monchou en pipo

Gestart door helen, 2 augustus 2004, 00:16:06

« vorige - volgende »

helen

25 oktober 2006, 20:55:49 #300 Last Edit: 1 november 2006, 23:08:48 by helen
hier de update van ons,
namelijk, het was zover. vanmorgen waren er nog 4 eitjes en vanmiddag hoorde ik gepiep. ??? ??? ??? ???
ik pipo aankijken maar die keek terug van ik niet ???
karel zat een beetje voor zichuit te ::)
en in het nestblokje.......
1jong.
Yes het is zover nu kom ik er achter hoeveel eitjes bevrucht zijn en dus ook uit gaan komen.
pipo moets het zelf maar uitzoeken want pap en mam hadden het te druk.
dus cobie je hebt een potentiele jong, (als die het vol gaat houden.
) ;D ;D ;D ;D ;D
en zoals belooft de foto's.
helaas nog niet van het jonkie die wordt super beschermt door papa.

kan het niet laten om een foto te maken van karel.
maar bij karel hoort ook monchou. dus hier een foto van een beschermende monchou

als je goed kijkt kan je een eiteje zien liggen.
deze foto is gister gemaakt. nu hoef ik het niet te proberen ;D ;D ;D

wat moet je doen als je op eitjes zit te warm te houden.????
nou slapen dus en niet hopen dat er een foto gemaakt wordt.
is die mij mij aan het verkeerde adres ;D ;D ;D ;D ;D
tot zover even de update van het eertste jong die van deze nest uit gekomen is, als er nog weer wat aan komt dan horen jullie dit gelijk.
groet en een dikke :-* van ons allen

helen

28 oktober 2006, 19:51:15 #301 Last Edit: 1 november 2006, 23:09:06 by helen
hier weer een berichtje van ons,
was ik vanmorgen teleurgesteld want wat zag ik ??? ??? ??? ???
een eitje op de grond, altands dat dacht ik.
maar toen ik het eitje oppaktje om het weg te gooien zag ik dat die leeg was. :o :o :o het was erg vroeg dus ik snapte er niks van.
tot het tot me door dringde.......... een jong vogeltje erbij ;D ;D ;D ;D
ik heb niet kunnen kijken omdat het nog donker was maar toen ik vandaag mart belde heeft hij het gezien.... er hebben er nu dus 2 jonkies die het goed doen, papa en mama doen  het erg goed, ze zijn erg zorgzaam naar de jonkies ze voerne het goed, en houden pipo een beetje uit de broedhok. die heeft het idee dat hij wel kan vliegen in het nestkastje ;D ;D ;D ;D waar ik dan wel om moet lachen maar tevens ben ik ook bezorgt. dat pipo misschien jaloers wordt. ??? ???
er zijn nu nog 2 eitjes niet uit gekomen dus nog maar afwachten dus.
maar zeker wordt vervolgd.
groet en een dikke :-* van ons allen

helen

30 oktober 2006, 12:12:36 #302 Last Edit: 1 november 2006, 23:09:27 by helen
gister nog weer een eitje uitgekomen.
en ik heb er foto's van gemaakt, komen ze

met zijn drieen in het nestkastje, je moet wel goed kijken hoor want ze houden elkaar lekker warm.

hier op de tafel met zijn 4 en, want het eitje dat er naast ligt zit ook al een gaatje in, dus ik denk dat die binnenkort zich ook wel laat zien.
er zit elke keer 1 dag tussen de eertste is op  woensdag uit het ei gekomen, de 2e op vrijdag en de 3e op zondag. dus teoretisch komt de laatste uit op dinsdag.
later meer groet helen en haar valken

helen

ik wordt steeds beter met de computer,. heb het voorelkaar gekrgen dat ik de onderwerp heb kunnen aanpassen.
okee, geef het toe met hulp van Ivy. heb namelijk gevraagt hoe dit moest.
maar het is gelukt en daar gaat het om.
even gauw een update van ons allen.
vanmiddag toen ik thuis kwam heb ik de kooi open gedaan en ben er voor gaan zitten, met trosgiers. pipo kwma galijk op me af en karel en mocnhou volgen gauw,. eten mmmm lekker daar komen we voor.\
gevolg dat ze met z'n 3en op de stok zaten te eten uit mijn hand, en dat gebeurd niet vaak dus ik blij ;D ;D ;D
aan halen doe ik niet omdat ik erg verkouden ben, alles doet zeer en ik heb een wattenhoofd. dus geen goed idee, maar blijven voeren kan toch,
met de kleintjes gaat ook alles goed.
het laatste eitje is nog steeds niet uit, we kijken dit aan tot het weekeind en is die dan nog niet uit dan halen we het weg.
karel en monchou zitten niet geregeld meer op het eitje misschien dan maar beter weghalen.
maar daar later meer over,
tot zover de ( kleine ) update van ons.
groet van helen en haar valken :-*

Cobie

Hoi Helen.

Het word tijd dat je de namen bekent maakt van de jongevalkjes  :) :) :). Ik ben benieuwd.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

helen

3 november 2006, 21:59:19 #305 Last Edit: 3 november 2006, 22:11:23 by helen
;)
okee cobie en de rest hier komen de namen van de twee vogels, nummer 3 heeft nog geen naam.
de oudste is COBIE en die wordt waarschijnlijk net als karel. namelijk de oogjes zijn open en de ogen zijn rood.
de tweede naam is  DAAN omdat de tweede uit het ei is gekomen toen daan het leven hier niet meer aan kon.
ik weet niet of daan er blij mee is dat hij vernoemd is naar een valkparkiet maar in overleg met cobie vonden wij het een goed idee om deze namen te gaan geven.
daan zijn ogen zijn nog niet open maar omdat de randen eromheen donder zijn verwacht ik dat de kleur van monchou of als pipo het zou worden,
de derde vogel wordt waarschijnlijk ook donker maar daar is het nog te vroeg voor om dat te kunnen zien.
wel zijn die ogen eromheen ook donker
cobie heeft al in mijn hand gepiept (als je begrijpt wat ik bedoel) dus bedankt co. ;D ;D ;D
ze doen het alle drie super de krop is goed gevuld en karel en monchpu hebben het er maar druk mee.
het vierde ei heb ik weg gehaald maar toch zo nieuwschierig dat ik ben heb ik gekeken of er toch wat in zat, het ei was voor de helft gevuld met een rode kleur maar niet compleet.
jammer genoeg,
nioeuwe foto's heb ik nog niet gemaakt maar komen binnenkort. :P
geduld dus ;) :D
als iemand nog een leuke naam heeft voor de derde valk dan hoor ik het graag.
groet helen en martin met de valken,  :-* :-* :-* :-* :-*

Cobie

Hoi Helen.

Mooie namen hoor. Leuk dat ik op je hand gepoept heb. En ondanks dat Daan een grote mond had over valkjes zou hij best trots geweest zijn hoor. Verzorg en vertroetel ons maar goed. Foto`sssssssssssssssssssss.

Groetjes Cobie.

[/glow]

helen

het heeft even geduurd maar hier komen dan de nieuwe foto's.
teks en uitleg komen. ;)

mag ik jullie voorstellen, dit is  daan, zorgzaam voor de jongste van het stel, die zorgt ervoor dat naamloos niks gebeurd, als cobie weer eens druk is dan zie je daan naar het kleinste van het stel gaan en beschermt hem.

cobie mag ik je voorstellen...
je naam genoot.
een echte doerak. begint de trekjes te krijgen van karel.
als je te dicht bij cobie komt begint hij of zij te pikken naar je. en heb je dan niks bij je dan kan je weg gaan. ;D ;D ;D
cobie is ook de dikste van het stel. en de ondeugenste.

mag ik juulie voorstellen.. dit is  ???, deze slaapt de hele tijd als hij of zij geen eten krijgt, hoe heete ook alweer de dwerg van sneeuwwitje?? die alleen maar moe was??

met zijn drieen in een chineesbakje zitten, nu gaat het nog maar over een paar weken???
ik doe ze in een bakje omdat ik dan de nestblok even gauw kan schoonmaken.uit die drie komt een hoop rotzooi ;D ;D ;D om de dag mag ik wel het nestkastje schoonmaken, je zet ze er in en gelijk met z'n drieen poepen, alsof ze het hebben afgesproken ;D ;D

nog eentje dan. om het af te leren, ze groeien als kool en maken geluid voor tien :o
okee verder geen bijzonderheden als er weer nieuws is dan meld ik het jullie.
dikke kus van ons allen :-* :-* :-* :-*

ManjaV

Hoi Helen,

Gefeliciteerd met je donsjes. Ze zien er heel lief uit.
Je zal het nu wel druk hebben met de kleintjes?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Cobie

Hoi Helen.

Wat een ontzettend mooie valkjes zijn het zeg. En dat ik de dikste ben daar kijk ik niet van op. En dat zorgzame van Daan, ach zo was mijn Daan ook. En dan de kleinste, geen naam.
Wat dacht je van Angel (uitspraak eengel) een engeltje dus.
Ik heb echt vol ontroering naar de scheetjes gekeken. En krijg er ook geen genoeg van. Blijf over ze schrijven en vooral foto`s.

Groetjes Cobie.

[/glow]

helen

hier even gauw nog een paar foto's, en oja cobie je moet nu toc h echt gaan luisteren hoor en niet uit het nestkastje vallen ;D

de linkse donker valkje is daan, daar tussen zit cobie en daar naast zit angel. de nieuwe naam van het jong.

dit is daan, nog niet zoveel veren, maar groeit als kool.
kijkt graag de weide wereld in. ;D

mag ik jullie voorstellen, dit is angel, die naam is bedacht door cobie en ik sluit me door bij aan, het is een engeltje en geen bengeltje. ;)

cobie hadden we beter duiveltje kunnen noemen.
een echte duegniet, is al twee keer n=beneden in de kooi aangetroffen.

zeg cobie iki weet niet waarneer je ze wilt hebben maar ze doen het geweldig. krijgen nog steeds genoeg eten van pap en mam, moet de bakjes twee tot drie keer bij vullen,
ik weet niet ogf je ze ook wilt bijvoeren maar dan laat je het maar weten hoor.
ik heb nog geen last van ze ;D ;D ;D ;D ;D mart zegt dat het expresso apparaat op volle toeren draait ;D ;D zo gaan ze te keer
dikke kus van ons allen :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

ManjaV

Hoi Helen,

Wat een schatjes zeg :D Hou je ze allemaal weer zelf?
Ze zien er zo lief uit!  :-*

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Cobie

Hoi Helen.

Ze zijn prachtig hoor. En ik ben nu al blij met ze. We spreken wel is af om ze live te bewonderen. Je hebt me al zo vaak gevraagt. Het moet er maar van komen. Mijn eerste date met Daan.

Groetjes Cobie.

[/glow]

Joyce28

Je jonkies zien er goed uit hoor,en de dwerg van sneeuwwitje die altijd moe is,heette die geen Sleepy?

helen

he die cobie. ja is goed waarneer??
ps straks een nieuwe foto gemaakt gister dus helemaal up to date.

he die Joyce.
cobie (van de menselijke kant ;D) kwam met de naam angel aanzetten, ik vind dit een hele mooie naam voor een hele mooie vogel. maar bedankt voor het meedenken.

he die manja.
nee cobie, daan en angel gaan naar cobie toe. ??? snap je het nog.
de naamgenoot worden met elkaar verbonden.
het doet me wel zeer hoor, dat ik de kleuters weg moet doen, maar ik heb geen tijd om 6 valken te hebben en dan kan ik gaan verhuizen,  ;) krijg dan ruzzie met mart. ;D ;D ;D
ik weet dat ik zovaak mag kijken en kroelen met ze als  ze bij cobie zijn.. :D en door krijgen ze heellllll veeeeellll vrienden.

okee de foto,

cobie herken je er zo uit.
daan is diegene met de gele kuif
en angel is diegene met de gele/grijze kuif.
mijn moeder is verkocht aan alledrie maar wil er geen een mee naar huis nemen.
nu kan dit ook niet omdat ze naar cobie gaan.
zowiezo wil mijn ouders geen huisdieren hebben omdat ze eigenlijk alleen maar de hort op zijn. twee gepensioneerde mensen he dan krijg je dat ;D ;D ;D ;D ;D ;D
grapje mam en pap (als jullie dit lezen.)
tja straks afscheid moeten nemen van de kleuters doet pijn maar ze blijven dichtbij en ik blijf ze volgen hoor. maar dan bij de dagboek van cobie..
DUS COBIE JE MOET ME DAN ECHT GAAN INLICHTEN HOE HET MET ZE GAAN. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
zodra de afspraak gemaakt is en ze bij cobie zijn horen jullie dit??
groet en een dikke kus van ons 8jes. :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*