18 juli 2025, 23:14:18

karel, monchou en pipo

Gestart door helen, 2 augustus 2004, 00:16:06

« vorige - volgende »

helen1

he hallo, hier ben ik weer.
het duurde even voordat ik alles doorheb maar dan heb je ook wat. hier gaat alles zijn gangetje, enmet monchou gaat alles gelukkig goed, hij eet veel, en ziet er vrolijk uit.
alleen het fluiten gaat nog niet, maar dat komt wel weer hoop ik,
zoals de oplettende kijker mischien al we gezien heeft heb ik een nieuwe naam gekregen namelijk helen1, ik vind het prima hoor, mij maakt het niet uit.
het komt omdat we vandaag een nieuwe compie hebben gekocht en ik moest me weer op nieuw aanmelden ??? ??? ??? ???
ik dat doen en vervolgens kwam er op het beeldscherm te staan dat er al iemand is met die naam..
duuuu dat ben ik, zie ik achter de compie, en schoot een beetje in de stress.
hoe kom ik hier nou weer op dacht ik..
vandaar na ongeveer 1 uur dacht ik dan ga ik maar helen1 heten. het is niet anders of toch?? als imand het weet hoe ik weer aan me gewone nam kom - de 1 dan hoor ik het graag.
groet helen karel monchou en martin.
ps cobie je krijgt een dikke kus terug van monchou :-*

Rianne

Heb je Peter al een email gestuurd? Want dan kun je misschien wel met je oude account verder.

Ben blij dat het met Monchou weer wat beter gaat. En je bent zelf ook wat geruster na een bezoek aan de dierenarts.

helen1

he die rianne.
het gaat inderdaad weer wat beter met monchou..
ik heb ook even een berichtje aan Peter gestuurd dank hiervoor.
met de hoopdat hij hier antwoord op weet, anders heet ik gewoon helen1 hoor dat maakt me ook niet zoveel uit..

je hoort nog van me.
groet helen en haar valken

helen1

he die cobie,
als je nog eens wat weet omtrent eten wat karel en monchou lekker vinden!!!!
we hadden van het weekeind chinees, dus dachten we kom laten we de vogels eens lekker verwennen door hun ook wat te geven..
Martin heeft het zelf klaargemaakt, en heeft expres het vlees en de kruiden eruit gelaten, en in een bakje dedaan.
wat denk je!!!!!
DE VERWENDE VOGELS KEKE ER NIET EENS NAAR OM
ik lachen en mart met al zijn ziel en liefde voor de kooi, vertellen dat zelf gemaakte chinees lekkerder is dan van de chinees, en juist van thuis in plaast van uit amersfoort. ik lag blauw van het lachen, en de vogels gewoon door met poetsen.
gingen ze uit eindelijk naar het etensbakje dus wij hoi,hoi ze gaan het proberen.. ::)ne niet waar, ze gingen gewoon eten, en keken er helemaal niet naar om.
dus moest ik van mart zeggen BEDANKT COBIE EN DAAN als jullie nog eens wat weten dan horen we het graag.
ik vind het erg lachwekkend, dat ze bij jullie wel chinees aten en bij ons niet.
maar we gaan het nog eens proberen hoor..
erg leuk. we moesten gelijk aan jullie denken, en ik denk dat als je dit allemaal leest je een grijns op je gezicht krijgt, ik wel in ieder geval.. :-*van karel en een  :-*van monchou

Cobie

Hoi Helen.

Sorry hoor maar ik zit idd te grijnzen  ;D.  Kijk alles bij een ander smaakt beter, net kinderen. Maar ze aten hier echt van de chinees. Dus geen zelfgemaakte nasi. Heerlijk dat ze zo reageren  :D :D :D :D :D :D. Alles uit Amersfoort is beter hoor. Ik had het zo graag willen zien, die arme Martin  :-[.
Maar ik blijf het grappig vinden.
Een dikke kus voor Monchou en Karel. En voor jullie een knuffel.

Groetjes Cobie.

Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

helen

ik heb al een tijdje niks meer van me laten horen, maar er gebeurd weinig bij ons,
karel en monchou zitten veel te slapen, zodra het donker begint te worden dan gaan die kopjes naar de vleugels toe en slapen maar..
;D ;D ;D ;D ;Dan in de avond dan komen ze tot leven,
gister heb ik samen met monchou zitten fluiten en karel was jaloers ;D ;D ;D ;D ;D ;Dze kon het niet hebben dat monchou aandacht kreeg en zij niet.
terwijl monchou zich naar haar omdraaide en voor haar floot.
een erg leuk gezicht, ik fluiten naar monchou, en monchou naar karel. iedereen blij zou je denken.
maar nee hoor. mevrouw was beledigt.
met monchou gaat het erg goed, zijn vleugel veren zijn er weer helemaal :D
het zal me benieuwen hoelang het nu weer duurt voor dat ze er weer uitvallen.
het is namelijk dat ze iets meer magnesium krijgen en zodra ik er mee stop, dat het dan even duurt en dan gaan die veren weer doen wat ze willen.
dat viel me de vorige keren temenste op, maar niet voor niets 3 keer scheeprecht.
dus hopen dat het nou wel goed gaat.
ze zijn trouwens nog erg verliefd met zo nu en dan een knauw naar elkaar.
tot zover hier in valken land.
dikke kus van karel en monchou
groet helen. :-*

Cobie

Hoi Helen.

Wat is Monchou toch een attente valk. Fluiten naar zijn mopje Karel. zou het ook een beetje aan de opvoeding van Monchou liggen misschien  8). En hoe zit het met de chinees? Ik heb de nieuwe kooi met eigen ogen gezien, en hij is prachtig. Ze hebben het maar getroffen. Ze kunnen zelfs verstoppertje spelen. Ik hoop ook dat het nu goed blijft gaan met de vleugelpennen van Monchou. Maar aan de verzorging zal het niet liggen  ;). Geef ze maar een dikke pakkerd van mij.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

bobbie

Hoi Helen(1) ;),

Lekker toch dat alles zijn gangetje gaat.

Misschien een idee om in deze rustige periode eens wat foto's te plaatsen van de birdies?  ;D Ben ik gek op  ;).

Groetjes, Nel ;)

helen

he dei cobie en nel.
ja ik dacht doe het maar voor jullie beidjes.
ik vind de kooi ook nog steeds erg mooi en ben erg blij dat ik hem toch maar heb gekocht..
de foto's komen wel weer, ik moet op dit moment erg veel werken, maar als dat het een beetje rustiger wordt dan komen er echt wel weer foto's op hoor..
ik ben erg trots op mijn valken.
maar wie is dat niet op zijn eigen valken. ;D ;D ;D ;D ;D
gister avond toen ik thuis kwam hadden beide valken een groene snavel, erg leuk om te zien. mart had andijvie gegeten en hun ook een stukje gegeven.
mart wil geen chinees meer maken voor ze cobie.. ze willen het toch niet eten zegt hij.
hihihihihihihihi..
maar ik hou het vol hoor eens gaan ze hier ook chinees eten hoor en niet alleen bij jullie,.hoor!!!!! ;D ;D ;D ;D ;D
ik hoop ook dat de vleugel nou goed blijft en dat hij ze gewoon in zijn verenpak houdt.
mart heeft de seconde lijm al gepakt hoor, als het nog een keer gebeurt dan plkt hij ze er gewoon weer in zegt hij..
moet hij eerst vrienden maken met monchou..
het is een erg leuk gezicht. als we beiden voor de kooi staan dan gaat karel naar mart toe en monchou naar mij,. maar dat vond karel weer niet leuk dus gaat karel naa monchou toe en blaast ze naar monchou en monchou kijkt van karel naar mij. :D :D :D :D :D
in de avond wordt er gevochten om de slaapplaats, eerst karel op de schommel dan monchou weer dan karel weer en dan monchou weer.
als je in de ochtend dan naar beneden komt dan zit karel op de schommel en monchou op de trap. dus zijn ze weer veranderd qua plek. domme vogels..
later meer over karel en monchou.
dikke kus terug cobie!! en van karel krijg je een blaas :D :D :D :P.
groet helen en haar valken

helen

eindelijk weer een berichtje van ons, van karel en monchou.
al onze twee baasjes zijn ziek. mamma helen zien we niet veel, die heeft nachtdienst gehad. en pappa martin die zit alleen maar in de avond op de bank te snotteren.
zo nu en dan komt er een raar geluid uit pappa. daar schrikken we dan van. karel zegt dat ik me niet moet aanstellen maar ik weet het niet, ik heb nog steeds meer met mamma dan met pappa ;D
hij doet zijn best hoor dat is het niet, hij verwent me goed met een eitje, en zelfs niet alleen op zondag, maar gister kreeg ik ook zomaar een eitje van hem, ik snapte er niks van en na even twijvelenben ik toch maar even gaan kijken. het rook zo lekker dat ik er niet van af kon blijven.
hij had het er over dat ze er niet zijn dit weekeind, wat betekend dat karel?? weet jij het??
(karel ) tja ik weet het zeker die gaan weer weg dit weekeind.
zullen wel weer naar sappemeer gaan, naar oma en opa.
het is toch sinterklaas heb je die zak niet zien staan ??? ???
ik weet wat monchou, als jij nou tussen die spijlen door gaat en in die zak gaat zitten, maar eerst de kooi even open doen he,je laat me niet alleen hier zitten hoor als we mee gaan dan met zijn tweeen toch??
wat zullen ze schrikken als ze die zak open doen en wij zitten er in. maar een probleempje. hoe doen we dat dan met eten??????
ach karel je denkt ook alleen maar aan eten, geen wonder dat je zo dik wordt, of zit je misschien op iets te broeden??
ik weet dat je me erg lief vind hoor maar om nu al aan eitjes te beginnen dat vind pappa niet goed hoor, en er is ook nog geen nestje, waar wil je de eitjes dan neerleggen??
op de grond, net iets voor jou he, nee ik vind dat we moeten wachten tot dat mamma een nestje heeft neer gehangen. echt dat lijkt me beter.
oja cobie wil je wel even door geven aan daan dat ik nog steeds niet het feyenoord lied fluit ;D ;D ;D ;D ;D tegen mijn principes.
en je krijgt een dikke :-*van mij
en ook van mij hoor :-* en doe daan er dan ook maar een.
groet karel en monchou

Riny

Hoy Helen
Bij deze wil ik jou ook graag fijne feestdagen wensen en alle goeds voor 2006.
Natuurlijk ook voor je valkjes.
Groetjes Riny

helen

he die riny.
jij ook nog een fijne 2de kerstdag en een voorspoedig 2006.
we hebben de dag voor kerst elkaar cadeautjes gegeven, den dus ook wat voor karel en monchou.
het waren twee staven met snoepgoed en 5 bolletjes met eten.
ingepakt moesten ze er niks van hebben maar uitgepakt wisten ze niet hoesnel ze er heen moesten komen.
in een halve dag hebben ze een staaf opgegeten en daarna nog verder met eten.
(lintworm) ??? of gewoon lekker honger.

we zijn vorige week naar daan geweest in het ziekenhuis. Eindelijk. het moest er een keer van komen, en toen we daar waren was het goed.
ik heb wat met ziekenhuizen. geen goed gevoel heb ik het dan over.
met daan ging het wel. evenlater kwam cobie eraan.
we hebben wat gepraat en toen zijn we weer weggegaan. daan had nog meer visite dus werd het erg druk.
daan is zijn humor niet verloren en ajax ook niet. ;D ;D ;D ;D
ik ben blij dat we zijn geweest, daan bedankt nog dat je ons wou ontvangen en we houden contact.
zeker. (dit hoor je zeker wel via cobie dat weet ik zeker, en voor jou heet ik gewoon super wormpje)
dikke kus van super wormpje en martin.

binnekort komen de foto's van karel en monchou.
de groetjes van helen en martin, karel en monchou. :-*

helen

hier een foto van monchou de andere twee komen er zo aan, ik krijg het nog niet voor elkaar om er meerdere foto's tegelijk te versturen.
moet er wel even bij zeggen dat ik net wakker was en dat moncuou weer penveren is kwijt geraakt, weer de linker kant.
het gewicht van monchou is nu 92 gram. heb ik ook nog even gedaan.
tot zo voor de volgende foto's.

helen

hier de doerak karel die erg beteutert kan kijken.
oja cobie ik moest even doorgeven dat karel het nu nog niet doet, maar ze kijkt wel als de nestkastje er is.
hihihihi ::) ;D ;D ;D

Riny

Hallo Helen
                Ik wens je een jaar zonder verdriet en               
                tegenslag.
                Moge de dagen ,weken,maanden gevuld zijn met
                liefde en een lach.
                Prettige jaarwisseling.
                Groetjes Riny