18 juli 2025, 15:04:48

karel, monchou en pipo

Gestart door helen, 2 augustus 2004, 00:16:06

« vorige - volgende »

Cobie

Helen en Martin hebben vanavond Monchou en Karel weer opgehaald. Thuis staat er een nieuwe kooi op ze te wachten  :). Ik heb totaal geen last van ze gehad. Maar mis ze nu al  :-\. Ze hebben voor ons een prachtige vlinder meegenomen van katoen uit Koss. En aangezien Daan zo ziek is hecht ik aan deze vlinder veel waarde. Ik hoop gauw weer foto`s van mijn oppasvalkjes te zien in hun nieuwe kooi. Oh ja waar Karel niet tegen kan is als je haar uitscheld voor sloerie. Ze had het hoofd van mijn mannelijke valkjes alweer op hol gebracht. Maar ze is naar huis met haar eigen Monchou. Een dikke kus voor jullie  :-*.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

helen

hier komen dan de foto's van het nieuwe huis van karel en monchou, ik doe het 1 een paar keer omdat het me nog niet lukt om een aantal foto's gelijk te versturen vandaar per keer.

poetsen en kijken dat is wat er gebeurd de afgelopen tijd.

helen

er moet gepoetst worden voordat we op de foto komen, maar mamma staat alweer klaar met het foto toestel

ben nog niet klaar hoor!! ;D ;D ;D

helen

zie karel kijken naar monchou!!
ze denkt vast en zeker dat monchou zich mooi maakt voor haar maar neehoor het is voor mij ;D ;D ;D

Cobie

Oh wat wijs die valkjes in de kooi. En wat lijken ze klein. Heerlijk dat ze zoveel ruimte hebben. Ik mis ze wel hoor.

Groetjes Cobie.

[/glow]

helen

he cobie.
klein he lijken ze, maar maken geluid voor 10 hoor.
Tuurlijk mis je mijn valken, ze zijn de beste, ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
ach, je weet wie het zegt of niet.
het gaat erg goed met ze en monchou heeft gelijk al door dat hij nog niet kan vliegen, hij is namelijk de eerste dag al van boven naar beneden gevallen, eigen schuld moet hij maar niet de clown uit hangen.
ben wel geschrokken hoor dat wel en hij ook, hij keek een beetje versuft om zich heen en keek naar boven en klom weer terug naar boven toe,
maarja, hier leren ze van denk ik dan maar,
he succes en tot hoorns.
:-* helen en haar valken

Lin

Hey,

altijd jammer als er valkjes weggaan waarvan je weet hoe het karakter is. Dan ben je gewoon heel snel aan ze gehecht. Wel leuk dat je Monchou en Karel gewoon kan volgen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

helen

hoi lin
karel en monchou zijn van mij,, ik heb ze al meer als een jaar. cobie mocht de eer hebben om er op te passen  ;D    ;D ;D ;D ;D ;D
maar ik doe ze echt niet meer weg hoor.
als wij op vakantie gaan wil ik graag dat mijn valken het ook goed hebben en ik weet dat het bij cobie het snor zit.

bobbie

Hoi Helen,

Voor het eerst je dagboek gelezen. van Koko tot de ontsteking in vleugel van Monchou tot de schrikrui van de vleugels vlak voor je vakantie.

Je schrijft echt op een manier dat ik alles voor me zie.
Je hebt een stel leuke valken en bij Cobie zitten ze super volgens mij. Dus als ik jou was zou ik vaker op vakantie gaan  ;)

Ik kom gauw weer bij je lezen.

groetjes, Nel :)

Cobie

Hoi hoi.

Bloos bloos. Ik wil ze wel hebben hoor de scheetjes. Maar dan krijg ik Helen erbij. En die past net niet in mijn kooi  ;D ;D ;D. Nou Helen wees maar blij dat Nel ook jouw dagboek heeft gevonden. Ze schrijft prachtige gedichten. Kijk maar wat ze voor mij en Daan allemaal heeft gedicht. Plaats maar weer gauw foto`s van mijn vakantievalkjes Karel en Monchou.

Groetjes Cobie.

[/glow]

helen

he die nel, en cobie..
tuurlijk weet ik dat ik prachtige vogels heb  ;D  ;D  ;D   ;D  ;D
en ik weet dat cobie goed voor ze zorgt als ik weg ben, maar mijn buget rijkt jammer genoeg niet zover dat ik elke keer maar op vakantie kan gaan Helaas cobie,
met karel en monchou gaat alles goed, de eertste dagen was de kooi erg wennen voor ze en monchou dacht dat hij vleugels had die hij kon gebruiken, met als het gevolg dat een kant van zijn lichaam wel iets recht kwam maar de andere kant dacht, ach doe het zelf maar ik doe het niet.
Niet dat hij die vleugel niet gebruikte, juist wel maar omhoog ging die niet.. ;D ;D ;D ;D ;D
een leuk gezicht en ik heb hem ook uitgelachen,,
waarop monchou begon te krijsen naar me, karel keek erna en deed niks..
een dom gezicht.
tuurlijk heb ik eerst (voordat ik in de lach schoot) gekeken of  het goed ging met monchou,, maar toen ik merkte dat monchou gewoon weer beteuterd omhoog klom kon ik mijn lachen echt niet meer inhouden.

nu gaat het een stuk beter, ze lopen wat af in de kooi en merk het ook goed aan het eten wat ze krijgen, ze maken echt de bakje schoon leeg, en dat letterlijk bedoeld..
de zaadjes liggen op de grond, en bakje is schoon..
martin >:( ik  :D :D en de vogels  ??? ??? van doen WIJ DAT?????
neehoor dat kan niet.
ik heb karel nog niet gewogen maar ze loopt wat af hoor..
tralie op tralie af en zo nu en dan spreid ze haar vleugels en wappert ze even, en mij vragend aankijken van mag dat ??? ??? ??? ???
hier zeg ik niks over want ze mogen het.
grappig om te zien dat ze hun nieuwe huis helemaal al geacepteerd hebben, en dat na een week al.
en ik mag zelfs al in de kooi komen, om de Piep eruit te halen, mart zegt dan wel eens joh je kan er wel bij in zitten hebben ze nog genoeg ruimte.
en dat van iemand wie ik vandaag precies 7 jaar ken.
daar moet je het van hebben..
maarja, tot zover in het vrolijke valkenland bij ons thuis.
tot schrijfs
groet helen en haar valken :-*(is van monchou)

helen op het werk

heb ik weer hoor, kom ik gister thuis van mijn werk, wat zie ik..
allemaal weer veren en bloed tegen de muur  ??? ??? ??? ??? ???
het eertste dat door me heen ging was monchou!!!!
die is weer bezig, ik gelijk kijken, maar door de angst in mijn lichaam zie je het ook niet,.
dacht toen weer dat karel het was, maar bleek toch monchou weer te zijn.
weer zijn vleugel waar geen veren meer aan zitten, en weer bloed.
aangezien dat ik nu een grotere kooi heb dacht ik dat het moeilijk zou zijn om monchou eruit te halen maar dat viel gelukkig mee.
ik kijken en voelen, martin roepen of hij wat heeft gezien of gehoord,
okee, er zit geen bobbel op dus geen ontsteking, maar wel bloed!!!!!
misschien kan het zijn dat er een kat voor het raam heeft gezeten waar ze van zijn geschrokken, of dat martin misschien aan het boren was, waar ze zo van zijn geschrokken, ik weet het niet, maar weet wel dat ik het knap vervelend vind dat het juist nu weer moet gebeuren, het ging zo goed, en monchou vloog zelfs alweer een beetje.
zit er ook sterk aan te denken om mocnhou goed te laten onderzoeken dit moet gewoon een oorzaak hebben, misschien dat ik wat op de meeting te weten kan komen, of als jullie een uitleg hebben dan hoor ik het graag.
ik vind het raar dat monchou zijn vleugel nu weer bloed en juist alleen  aan een kant.
het kan ook gewoon stress zijn, maar ik word er naar van.
groet helen en haar valken

Rianne

Dat is zeker schrikken, ik had woensdag een valkje met een bloedende teen... En woensdag nacht had ik er 2 die geschrokken waren, gevolg, een albino met bloed aan de vleugels.
Ik denk dat ze best kunnen schrikken van het geluid van een boor, het gaat bij mij ook door merg en been.

helen

ben gister naar dr feld geweest met monchou, die afspraak had ik van de week gemaakt om toch maar even weer te laten kijken naar monchou..
het is gelukkig niet zo ernstig, je monchou heeft zijn slagpennen er weer uit enhoe dat komt  ???  ???  ???  ??? ??? ???
er zit wel een verdikking maar er zit wel weer een veer aan te komen, en nog wat!!!!
monchou is 1 gram aangekomen  ;D ;D ;D ;D van 90 gram naar 91 gram..
jippie goed nieuws dus..
ach, ik denk gewoon dat monchou een hele sterke vogel is maar wel met gebruiksaanwijzingen.
of hij wil gewoon graag naar dr feld toe dat kan ook ;D ;D ;D ;D ;D
de veer die afgebroken is heeft dr feld laten zitten, anders kan er alsnog een onsteking komen en dat willen we niet..
weer een kuurtje, weer meer afvallen nee dat moeten we niet hebben.
alleen weer aan de druppels in het water bakje.tot eind november. maar als dat alles is dan doe ik het..
anders ook hoor.
monchou liet zich wel makkelijk pakken, maar eenmaal bij dr feld in de spreekkamer werd hij toch wat onrustig, liep meer heen en weer.
eenmaal thuis zocht hij karel op om eens lekker vertroeteld te worden, en karel reageerde erg goed op dus die twee knuffelen aan elkaar.. :) :) :) :) :)
vandaag heb ik ze getrakteerd met trosgier. en daar smullen ze nog steeds van..
dikke kus van karel en monchou

Cobie

Hoi Helen.

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat Monchou Amersfoort mist. Of dat hij het feyenoordlied zo zat word, dat zijn veren er vanuit vallen  ::). Maar alle gekheid op een stokje het is wel vervelend. Maar gelukkig alleen maar druppels en je hoeft Monchou dus niet steeds te pakken. Nou geef de knapperd maar een dikke kus van mij, en Karel ook. We spreken mekaar snel.

Groetjes Cobie.

[/glow]