27 april 2024, 13:08:07

Zieke valk kan ineens niet meer vliegen

Gestart door Paul, 30 juli 2004, 04:50:46

« vorige - volgende »

Paul

Hoi,

Punky krijgt al bijna 2 weken antibiotica omdat bij hem paratyfus geconstateerd was.
Hij oogt verder heel erg gezond alleen merkte ik gisteren dat hij niet meer kan vliegen :-(
Hij krijgt Baytrill in het drinkwater samen met druivesuiker.
Hij oogt verder niet ziek hij zit niet bol en hij eet goed.
Hij zit ook te snavelknarsen dus hij voelt zich best wel fijn lijkt mij.
Zijn buikje en krop voelen goed gevuld aan ook.
Maar laat je hem van je hand af om te gaan vliegen valt ie als een blok naar beneden en komt zelfs geen halve meter vooruit hij valt echt recht naar beneden.
Kan dit een bijverschijnsel zijn van de anibiotica of is het wat anders?
Dr Feld is op vakantie nu daar heb ik vandaag heen gebeld en de assistente zei het even aan te kijken.

Groetjes, Paul

Irene

he paul,
dat klinkt niet best. Punky is van Mariska toch, die even bij je logert, of is het je eigen valkje?
Ik heb er verder geen rvaring mee, maar wilde wel ff melden dat ik erg meeleef!
Sterkte, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Mandy

Goh wat schrik ik hier weer van.  :o
Ik had al een IM gestuurd om te vragen hoe het daar allemaal ging.
Maar wat vreemd, ik heb er geen verklaring voor. ::)
Maar ze zijn toch allemaal met de Baytril behandeld? En de rest doet dat niet?
Ik weet wel dat Baytril effect heeft op de botten en de groei, maar dat geeft geen verklaring voor dit. En als tie op je hand zit en je laat je hand snel zakken fladdert hij dan ook niet met z'n vleugels?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi,

Het is inderdaad Punky die hier logeert en die is van Mariska.
Als je je hand laat zakken fladderd ie wel met zijn vleugels maar het is ook net of ie ze niet snel genoeg beweegd hij valt meteen recht naar beneden als ie van je hand af probeerd te vliegen.
De rest heeft geen problemen die hebben dezelfde antibiotica gedronken.

Groetjes, Paul

marianca.

Hallo paul,

Zou het niet kunnen zijn dat hij gewoon,omdat ie wat ziekjes is,verzwakt is?En,zoals ook bij mensen,kan de antibiotica natuurlijk ook bijwerkingen hebben.Dat is zoals bij mensen als ook dieren per individu verschillend.De een heeft bijwerkingen en de andere gaat er heel gemakkelijk doorheen.Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt.
Hoe gaat het nu eigenlijk?

Sterkte en groetjes
marianca

Andrea

30 juli 2004, 19:10:52 #5 Last Edit: 30 juli 2004, 19:14:25 by Andrea
Hoi Paul,

Da's echt raar dat Punky als enigste niet kan vliegen.
Ik ben benieuwt hoe het nu met Punky gaat. Het zou logisch zijn dat omdat hij jong is en nog niet zoveel weerstand heeft, dat ie mss uitgeput is. :-/
Heb je al meer info  kunnen krijgen via de assistente van Dr. Feld?
Sterkte.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Tara

Hoi Paul,

ik denk dat het is zoals Andrea zegt, dat het omdat ie nog wat jong is... Het is normaal, zo'n valkje heeft nog niet veel doorstaan, een ouder valkje kan al meer tegen een stootje.
Ik duim voor jou en Punky hoor.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi,

Punky kan nog steeds niet vliegen als ie het probeerd gaat ie als een blok naar beneden :-(
Misschien als de AB kuur afgelopen is dat het dan wat beter gaat met hem.
Het is natuurlijk de jongste die erbij zit en daarom reageert ie misschien anders op de medicijnen ?
De Assistente van dr Feld kon ook niet echt iets zeggen daarover maar maandag is dr Feld er zelf weer dus dan kunnen we die weer bellen.
Het lijkt me in elk geval niet levensbedreigend want verder lijkt ie er best goed bij te zitten.
Maar toch maak ik me wel zorgen het is toch vreemd dat ie niet meer kan vliegen.
Hij wil het wel maar het lukt hem gewoon niet.

Groetjes, Paul

robentru

Goh Paul,
wat sneu. Ik heb er geen verstand van maar de verklaring van Andrea en Tara klinken mij wel logisch in de oren. Iedereen reageert anders op antibioticum, dus dat zal bij vogels wel hetzelfde zijn.
Sterkte in iedergeval en we hopen snel goed nieuws te horen.
Groetjes, Trudy.

Kolkkie

CitaatHoi,

Punky kan nog steeds niet vliegen als ie het probeerd gaat ie als een blok naar beneden :-(
Misschien als de AB kuur afgelopen is dat het dan wat beter gaat met hem.
Het is natuurlijk de jongste die erbij zit en daarom reageert ie misschien anders op de medicijnen ?
De Assistente van dr Feld kon ook niet echt iets zeggen daarover maar maandag is dr Feld er zelf weer dus dan kunnen we die weer bellen.
Het lijkt me in elk geval niet levensbedreigend want verder lijkt ie er best goed bij te zitten.
Maar toch maak ik me wel zorgen het is toch vreemd dat ie niet meer kan vliegen.
Hij wil het wel maar het lukt hem gewoon niet.

Groetjes, Paul

Hoi Paul,

Ik vind het zelf echt vreemd dat Punky niet meer kan vliegen, maar dat heb ik je denk ik al verteld door de telefoon.

Zelf vind ik het ook vreemd dat hij nog niet vliegt. Je zou haast denken dat het weer over zou moeten gaan.
Ik hoop echt dat het een bijwerking van de AB is en dat het niet ernstiger is.
Een andere oorzaak kan ik me op dit moment niet bedenken.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kolkkie

Hoi allemaal,

Punky vliegt nog steeds niet. Hij zat net bij mij op bed en wilde naar de andere valkjes toe, maar verder dan een spronetje door de lucht komt hij niet.

De afstand tussen mijn bed en voliere is zo'n 30 a 40 cm, maar dat haalt Punky nog geeneens. Hij viel als een baksteen naar beneden.

Ik vind het echt een zielig gezicht, een valkje dat niet lekker kan vliegen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Speedy

Hoi Mariska en Paul,

en julllie berichtje is dan nummer 4 die ik deze ochtend lee met ook alweer een zielig berichtje.
Valkparkietje kan niet vliegen, misschien is er een zenuw aangetast, in evenwicht of zo.
Een spier die ff niet leker zit.
Ik hoop dat het toch nog goed komt.

Groetjes,
   Trudie

Kolkkie

Hoi,

Ik heb vanmorgen naar Dr. Feld gebeld omdat Punky dus nog steeds niet vliegt.

Volgens Dr. Feld is een bijwerking van de AB. AB pleegt toch een redelijke aanslag op een vogellichaampje dus het kan zijn dat al zijn spieren wat verzwakt zijn. Aangezien Punky ook flink aangekomen is, is het dus te begrijpen dat hij ineens niet meer kan vliegen.

Ik krijg nu Osteovit-(en nog meer moeilijke woorden)  toegestuurd om mee te helpen aan het herstel van zijn spieren en gewrichten.
Als dat niet helpt moet het wat anders zijn.

Bovendien had ik nog wat AB over, maar dat hoef ik ze niet meer te geven.
Ik ben dus nu gestopt met de kuur en ik moet over 5 dagen wat ontlasting opsturen om te controleren of er nog bacterien in de ontlasting zitten.

Groetjes,

Mariska



Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Tja het is een redelijke verklaring, hopelijk is het dat ook en niets geks.
Hopelijk is hij binnenkort weer de oude. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

CitaatTja het is een redelijke verklaring, hopelijk is het dat ook en niets geks.
Hopelijk is hij binnenkort weer de oude. ;)


Hoi Mandy,

Ik hoop ook echt niet dat het iets geks ie. Het is zo'n zielig gezicht dat Punky niet kan vliegen.

Hij wil naar zijn maatjes toe maar hij kan er niet komen.

Coco, Pukkie, Einstein en Minggu gaan vaak op mijn hoge kast zitten, maar daar zet ik Punky dus echt niet bij.
Dan zal hij echt een smak maken.

Dus nu hopen dat het van tijdelijke aard is en dat hij over een aantal dagen weer lekker kan vliegen.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006