13 mei 2025, 12:44:04

Waarom doet hij dit?

Gestart door Kelly Stark, 24 juli 2004, 15:08:04

« vorige - volgende »

Kelly Stark

Hoi allemaal,

Eergisteren heeft Luca 's avonds gezellig bij ons los geweest. Net als elke dag een paar uurtjes. Maar nu ging hij eerder terug in de kooi. Misschien omdat het wat laat was? Maar hier komt mijn vraag: hij hangt daar soms zo raar...

Dan hangt hij aan de tralies aan de kant en heeft hij die ook met zijn snaveltje vast. Precies of hij heeft heel veel schrik om naar beneden te vallen. Hij staart dan heel de tijd naar de muur en hangt daar toch wel een half uur te hangen...

Hij doet dat niet alleen als hij een keer sneller terug naar zijn kooi gaat dan anders, hij doet dit echt wel vaak. Hoe komt dit?

Groetjes Kelly
Kelly

Tara

Hoi Kelly,

dat is normaal gedrag hoor.. Maak je geen zorgen ;-). Mannetjesgedrag is het volgens mij al niet, want hier zie ik mijn popjes dat ook vaak doen. Hier doen ze dat meestal als er iets gebeurd is en ze zitten dat allemaal aan te bezien.. Is best grappig zicht.

Dat hij eerder naar zijn kooi ging kan vele redenen hebben hoor, misschien was ie moe, of had ie honger/dorst..

Groetjes, Tara

bannanne

ja zoals tara zei, je kan dit niet voorkomen dat ze soms wat vroeger trug in de kooi willen, bij mij doet ie dit als teken van ja nu is het genoeg geweest 'kga m'n schoonheidsslaapje doen want ik ben toch de mooiste en de meest sexy wildkleur valk die bestaat en nog wat kan zingen ook...... ::)
heeft die geen dikke nek zeg

Kelly Stark

Hoi allemaal,

Zijn er hier nog mensen die hiervoor (eindeloos aan de tralies hangen met snaveltje) een verklaring hebben? Hij rekt zich echt wel heel erg uit hoor om daar te hangen...  :-/ Waarom nu?

Groetjes Kelly die nog steeds niet weet wat er is en Luca lijkt wel een atleet met super uithoudingsvermogen.
Kelly

k_van_wilgenburg

Hoi kelly :)
ik heb thuis 2 valkjes allebei mannetjes.
En goofy doet het ook erg vaak in de tralies hangen.
Met name in de avond.
En als je hem laat gaan kan hij daar uren blijven hangen.
Soms ligt er bij hun een doek op.
Het lijkt dan net of hij het donkerste punt op gaat zoeken.
maar echt slapen doet hij toch het liefste op zijn stokje naast zijn belletje.
Groetjes karin marco en de valkjes

Irene

Ik heb ook zo'n traliehanger gehad, en die zit nu bij Lique! Zoek je Rudie, zeg zijn naam en kijk wie er hangt! Whahahahahaha, wel gemakkelijk herkennen zo hoor, want ndat ze in de rui zjn geweest lijken die wildkleur manne toch allemaal best op elkaar! Punkie begint het touwens ook te doen, dus is het iets voor mannen ;) :D?
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Ria

Hoi,

Sylvester hier hangt ook vaak in de t ralies. Met zijn snaval houdt ie zich vast. Dit doet ie meestal als ik 's morgen beneden of 's middags van mijn werk kom. Dan is het altijd direct knuffelen en wil hij zoals ie daar hangt een kus op zijn buik.

Groetjes,
Ria

robentru

Hoi

Mieppie doet dit niet, maar die zot wil soms wel eens ondersteboven met gespreide vleugels in z'n kooi hangen  ::)

Rob  8)

carco

Hoi,

Ik ben blij te lezen, dat dit bij anderen ook het geval is, sinds wij een kamervolière hebben doet Charlie (ons vrouwtje) dit 'savonds namelijk ook erg veel.
Ik vond dit zo'n zielig gezicht: ik had het idee dat ze dit deed, omdat ze op de plek wilde zitten waar Harry (het mannetje van haar) ook zit en steeds door hem weg werd gejaagd. Er zal dus waarschijnlijk wel een andere verklaring voor zijn.
groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Kolkkie

Hoi,

Coco, Pukkie en Minggu hangen regelmatig in de tralies. Het is bij mij vooral om het aandacht vragen.

Minggu wil dan gekroeld worden, Coco wil uit de voliere en Pukkie wil dan ook uit de voliere.

Pukkie gaat vaak zelfs op de kop hangen en maakt dan van die zielige geluidjes.

Toevallig heb ik het van Pukkie en Minggu vandaag op de gevoelige plaat vast gelegt. Ik zal vanavond de foto's wel op mijn pc zetten en hier neerzetten.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006