16 juni 2024, 02:36:31

Heeft iemand ervaring met...

Gestart door Karin, 23 juli 2004, 05:19:00

« vorige - volgende »

Karin

.... een kunstkloek ? Omdat ik voor het volgende broedseizoen ( begint bij mij in oktober  ;D ) problemen voor wil zijn was ik op zoek naar iets om de jongen warm mee te kunnen houden mocht het nodig zijn. Ik heb een warmtelamp, maar ik zocht meer iets richting een couveuze waar jongen papegaaien ook in groot gebracht worden. Dat is natuurlijk niet te betalen en nu zag ik dit op internet :



Een warmteplaat of kunstkloek die je in hoogte kan verstellen. Het wordt dus wel bij kippen gebruikt, maar zou het ook wat zijn voor jonge valkjes die met de hand gevoert moeten worden. Even afkloppen... ik hoop dat het niet nodig is, maar ja, Dazzle en Magic hebben nog nooit een nest gehad en als het mis gaat ben ik voorbereid.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Inger m

Hoi,
Ik ken die dingen wel, ze staan er vaak mee op tentoonstellingen. Een groot nadeel ervan vind ik dat je geen zicht heb eronder op de kuikens/ jonge valken. Dit betekent dat je ze er bij evt bijvoeren steeds onderuit moet halen en niet kunt observeren als je niet aan het voeren bent.

Ik gebruik zelf de elstein warmtestralers, deze geven veel warmte af, maar geven zelf geen licht. Door gebruik van een reflector wordt de warmte beter verspreid. Het geeft dus net als een kunstkloek warmte af, maar je kunt deze zo hoog hangen dat je wel goed zicht heb op de vogels. Een gewone warmte lamp gebruik ik niet, omdat deze ook licht geeft en dan zouden (zieke) vogels in constant licht zitten en dit lijkt mij niet goed (verstoring dag-nachtritme).

De Elstein lampen zijn in verschillende typen, maten en aantal Watt (60, 100, 150 Watt) verkrijgbaar. Voor meer info: www.rimo.nl

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Riny Hermans

Ik gebruik een hamsterkooi die helemaal van doorzichtig plastic is en waar bovenop een rooster ligt.
Je kunt ze zo prima observeren en op het rooster leg ik een warmtelamp.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Groetjes Riny