19 juli 2025, 00:13:19

Punkie onder hete kraan

Gestart door the_lost_valley, 21 juli 2004, 23:13:19

« vorige - volgende »

the_lost_valley

21 juli 2004, 23:13:19 Last Edit: 21 juli 2004, 23:15:18 by the_lost_valley
Hoi,
Punkie zat op mijn schouder toen ik aan het afwassen was, en viel in het water, en kwam hierbij onder de hete kraan terecht (60 graden)  k heb hem meteen uit het water gevist, maar wat moet ik nu verder doen?? k heb punkie nog ff onder de koude kraan (lauw) gehouden, om een beetje te koelen.. maar dit vond punkie echt niet zo leuk.. wat kan ik nog meer doen?? ponder de vleugels zag ik wel een beetje rood, maar lijkt er verder weinig last van te hebben.. alleen koud, door de douche die ik hem daarna gaf om te koelen.. zit helemaal te rillen en zit bol (kweenie of dat door de kou komt, of omdat hij zich niet lekker voelt)..
Ik hoop snel wat te horen, zodat ik snel iets kan doen..
Groetjes Natalie

Stijn dc

hoi

ik hoop dat het allemaal wat meevalt, ik denk niet dat er meer is wat je nu kan doen.Mss wat rust gunnen of zo..
SDC:D

the_lost_valley

hoi Stijn,
bedankt voor je reactie.. ik ben echt geschrokken hiervan.. ik geef punkie iig ff wat rust nu.. ik hoop dat het morgen wat beter gaat.. ik laat iig nog wel wat horen dan..
Groetjes Natalie

Stijn dc

hoi

oke, ik denk niet dat ie er veel aan over zal houden, twas maar heeleventjes he.
SDC:D

Tara

Hoi Natalie,

jeetje, wat erg.. Tja, je kan beter nooit met je valkje in de keuken zijn, heb al meerdere dingen gehoord als verbrandingen e.d. als ze bij ja op de schouder zitten..

In ieder geval, gun 'm idd een beetje rust nu, hij zal wel uitgeput zijn nu. Volgens mij komt het wel goed hoor.

Groetjes, Tara

Lique

Hoihoi,

Wat erg zeg, dat dit gebeurd is.
Het had ook niet mogen gebeuren.
Als je gaat afwassen, eten koken, even weg enz een of meerdere valkjes los hebt, kunnen zij in het water komen, in het eten, of wat dan ook.
Het kan erg pijnlijk zijn voor het valkje.
Kijk naar Kathy. Haar valkje vloog tegen of in de frituurpan.
hij heeft het niet gered.
Gelukkig was je er snel bij, en kon je hem er snel uithalen.
Dat hij nu zo zit te bibberen, klinkt niet goed.
Houd hem warm dmv warme handdoeken, een kruik of een warmtelamp.
Hopelijk dat hij snel opknapt, maar laat dit nooit meer gebeuren.

groetjes Lique

robentru

Hoi Natalie,
joh wat erg :o Da's schrikken. Mieppie mag van mij in de keuken maar boven de pannen etc. jaag ik hem altijd weg, wil geen risico lopen. En gelukkig hebben wij een vaatwasser.
Sterkte en hou hem maar goed in de gaten.
Groetjes.

the_lost_valley

Hoi,
IK heb een open keuken, en punkie vloog vanaf een stoel (welk kortgewiekt, maar kleine stukjes lukt nog) op mijn schouder.. daar verstapte punkie zich, en rolde van mijn schouder af.. :-/
Nu hebben we een (zelfgemaakte) warmtelamp boven de kooi hangen, omdat punkie toch wel erg zit te rillen.. Hij kan dan kiezen offie onder de lamp in de warmte wilt gaan zitten of niet.. ik hoop verder zit punkie wel goed zijn veren te verzorgen e.d.
Ik hoop dat het morgen weer wat beter gaat..
Groetjes Natalie

robentru

Hoi sterkte ermee. En laat ff weten morgen hoe het met hem gaat.

Joyce28

agossie wat zielig ???
Ik hoop dat het mee valt

Ik heb een dichte keuken,maar ik heb de valkjes in de kooi als ik uit de woonkamer ga.
Las hier ook van iemand,en die haar valkje vloog in de hete soep :-/

beterschap hoor

the_lost_valley

hoi,
Bedankt voor de reacties allemaal! Punkie zit zich nu lekker te poetsen onder de warmtelamp.. Het lijkt nu wel mee te vallen allemaal, maar was wel ff schrikken hoor!
Ik doe punkie nu zeker weten in de kooi, als ik ga afwassen of opruimen ofzow.. Eerst deed ik dat dus niet (wel als ik aan het koken was), omdat punkie dan lekker bij me kon zijn, aan alles in het huis wennen, en ik een heel klein huis heb, en hem dus altijd in de gaten kan houden.. maar nu doe ik dat dus niet meer.. Ik ben hiervan acht goed geschrokken..
Groetjes Natalie

Irene

hoi natalie,
hoe gaat het nu met punkie? wat zal jij (en vooral hij  :-/ ) geschrokken zijn! laat ze erook nooit uit met dat soort dingen, ben altijd veel te bang dat het een keer gebeurd.
houd hem ff goed in de gaten en laat ook morgen ff weten hoe het met hem is!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Carla_en_Yoshi

Hallo

Hoe is het met Punkie :o?
Zelf zul je wel ontzettend geschrokken zijn :o.En Punkie natuurlijk.Ik schrok zelf ook van dit berichtje,maar volgens mij heb je wel allert gereageerd.ik hoop dat ik morgen een goed berichtje van je krijg dat alles oke is.heel veel beterschap.

Groetjes Carla.

Paul

Hoi Natalie,

60 graden is wel heet maar gelukkig niet zo erg als kokend water.
Je valkje zal er zelf van op moeten knappen en ik denk dat het wel mee valt omdat je snel gereageerd hebt maar meer als een warmtelamp en afwachten kan je niet doen.
Het valkje wat ik hier had was heel erg verbrand 1 pootje was al meteen afgestorven na een dag en zijn borstje was ook verbrand en die heeft het niet gehaald maar dat was van een frituurpan die zijn 200 graden dus veel heeter.
Morgen zal het zeker beter gaan met je valkje.
Zoals Lique al zei altijd de valkjes in de kooi als je kookt of met afwassen bezig bent er kan altijd iets onverwachts gebeuren zoals nu weer.
Beterschap met je valkje.

Groetjes, Paul

bannanne

hoi bij mij mogen ze er steeds maar uit als er niets te gebeuren valt ofzo , bijv wanneer we naar tv kijken maar van het minste dat m'n moeder begint te koken of strijken moet hij der trug in want het is eens stoom strijkijzer en die plaat heeft dan steeds warm waaarop het strijkijzer staat