3 mei 2025, 19:05:30

ze eten nog niet zelfstandig

Gestart door claudjuh, 14 juli 2004, 22:29:48

« vorige - volgende »

claudjuh

hoi,

heb ff een vraagje over het eetgedrag van mijn beebievalkjes. Ze zijn nu 6 1/2 week oud en 2 van de 3 heb ik nog niet zelf zien eten. Eentje zie ik wel een beetje aan de gierst knabbelen die op de grond ligt, maar die andere twee krijsen gewoon tot dat hun ouders weer wat voeren. Weet niet precies of ze te mager zijn, bij ene voel ik het borstbeentje wel vrij goed, bij die andere niet. Hen ook al rul gemaakt eivoer neergezet, maar dat vinden ze of niet lekker of ze hebben gewoon niet in de gaten dat het eetbaar is  ;D .
Wie heeft tips voor mij? Die twee vogels zijn voor mijn vriendinnen, die vragen steeds hoe lang het nog duurt, maar ik durf ze niet mee te geven als ik niet zéker weet of ze idd zelf eten.

alvast bedankt, groetjes claudia

daan

Hoi Claudia,

Zitten ze nog bij de ouders, want zolang ze bij de ouders zitten blijven ze om eten vragen. Ik heb het hier zelfs gehad met een jonkie van 10 weken die nog steeds gevoerd werd.
Ik doe ht nu zo. Ik doe ze apart in een kooi in huis en dan hou ik het goed in de gaten, heb ik ze na 2 uur nog niet zien eten dan zet ik ze ff terug bij de ouders en die gaan dan meestal gelijk voeren. Ik had het laatst ook weer hoor, ze hebben van 8 uur smorgens tot 4 uur smiddags in huis gezeten, en ik heb ze niet zien eten, maar ja als je ff weg loopt kan het ook gebeuren. Dus ik zet ze weer terug bij de ouders, ze schrreeuwde om eten, maar de pa en ma gaven geen voer, ik draai me om en spiek om het hoekje en ja hoor, zitten die 2 gewoon gulzig uit d evoerbak te eten hahahahahaa.
Maar als ze nu 6,5 week oud zijn dan zal het snel gebeuren hoor, het is ook heel belangrijk dat je ze zelf ziet drinken.
ineens is het zover

Groetjes daantje

Stijn dc

hoi

met deze leeftijd zullen ze mss al wel zelf eten, maar zie je het nogniet. Ze zullen altijd blijven bedelen om voedsel. Ik zie het ze ook nog alng na uitvliegen doen. Dit is meer voor het gemak, want als ze honger hebben zullen ze heus wel zelf gaa neten.

SDC:D