28 april 2024, 07:31:59

Het gaat heel slecht met kuifie

Gestart door roaneric, 13 juli 2004, 21:02:32

« vorige - volgende »

roaneric

13 juli 2004, 21:02:32 Last Edit: 13 juli 2004, 21:03:39 by roaneric
Hoi allemaal

Een paar van mijn valkparkieten (in de buitenvoliere) is al een paar dagen ziek. :(  Ze zitten bol, wipt met de staarten op en neer, en ik kreeg van dr.Feld antibiotica die in hun drinkwater toegevoegt moeten worden. :)  
Maar nu zinds een paar dagen is mijn lievelings valkje Kuifie, die bij mij binnen zitten, ook moeizaam aan het ademhalen. :( Dus die kreeg ook gelijk antibiotica.  Dat is nu sinds Vrijdag.  Maar vandaag ziet Kuifie er heel slecht uit.  Er zit bij haar geen verbetering in. Ze zit constant met haar bekje open en je hoort haar hijgen. :'(  Ik had dr.Feld nog even gebeld vanmiddag,  en kreeg zijn assistent aan de telefoon.  Die zei dat ik goed in de gaten moeten houden dat ze wel de water (met antibiotica) drinkt en dat ik in ieder geval maar 3 keer per dag de water met een spuit moeten dwingen. :( (voor het geval dat ze de water niet drinkt)  Maar ik maakt me echt zorgen om haar. :'(  Het lijkt of ze het heel erg zwaar heeft, en ik weet niet meer wat ik kan doen voor haar. :'(  Ik had haar net gepakt om water in haar bekje te doen, maar ze lijkt of ze nu door het stres van het pakken, het nog moeilijker heeft.  Zit nu met allebij haar oogjes dicht te hijgen.  Echt zo een piepende gehijg. :'(  Ik voel me zo hulpeloos... weet iemand wat ik nog meer kan doen?  Ik ben zo bang haar kwijt te raken. :'(
Groetjes
Marijke

Cwazi

heeft Feld de vogels gezien en is er een kweekje van een luchtwegen/slokdarm uitstrijkje gemaaktgemaakt?

Ik zou met mijn vogel naar de DA toe gaan.

suus

Hoi Marijke,
Jee wat rot zeg, en wat kun je je dan hulpeloos voelen of niet?
Je kunt volgens mij niet veel meer doen dan dat je nu al doet. Een lamp lijkt me in dit geval niet bevordelijk, als je valkje het al benauwd heeft, dan ook nog warmte...?? Ik denk dat je je valk op een rustig plekkie kunt zetten, waar ze het minst snel zal schrikken van eventuele geluiden want dat kost ook energie. Je zou het water iets aan kunnen lengen met druivensuiker. Sommige ab smaken namelijk nogal bitter. Dit geeft dan gelijk ook wat extra energie.
heel veel succes!
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

roaneric

Hoi

Ik geef al vanaf het begin druivenzuiker en ze vind het gewoon nogsteeds niet lekker. :(  Ze wilt steeds bij mij zitten, en dan duw ze haar hoofd steeds tegen mijn kin aan (meestal doet ze dat om geaaid te worden) en dat vind ik nu juist zo zielig.  Ze blijft dan met haar oogjes dicht te wachten en te hijgen.  :'(  Ik geef haar nu maar zoveel mogelijk aandacht en hoop dat ze zich een beetje veilig voelt bij mij.  Vanavond laat ik haar niet uit de oog.
Groetjes
Marijke

Guinevere

Hoi,

Ik hoop dat het snel weer beter gaat met je valkje.
Maar als er niet snel verbetering te zien is misschien toch maar naar de DA gaan ? :-/

Veel sterkte en erg veel beterschap !

Groetjes
Guinevere

Mariek

Hoi Marijke,

Wat rot voor je. Zielig om je valkje zo hulpeloos te zien. Mijn valkje wou ook geen druivesuiker toen hij ziek was, maar wel roosvicee aangelengd met water. Ik begreep dat daar ze daar ook meer energie van krijgen. Misschien wil Kuifje dat wel drinken. Succes en veel beterschap!

Marieke

daan

Hoi Marijke,

Jeetje dit klinkt echt niet goed hoor.
Je moet echt naar de DA gaan hoor. Als Kuiffie al zo laat blijken dat tie niet lekker in zijn vel zit. Dan is het niet goed. Ik wil je niet bang maken, maar ik weet niet hoe ik het anders moet brengen. ga toch maar naar de DA hoor.
Sterkte
Gr daan

Speedy

Jeetje, wat een toestand.
Ik hoop zo dat je er toch nog op tijd bij zal zijn, net als toen met Chico (een valkje van het forum) die heeft het ook ternauwernood gered.

Veel sterkte hoor.

Trudie

Irene

He mrijke,
ik lees het nu pas van Kuiifiie :(.
Hoe gaat het vandaaag met haar? wat ellendig om je schat het zo moielijk zien hebben :-/.
Ik hoop dat ze er snel weer bovenop komt!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Stijn dc

hoi

ik lees het ook nu pas, hoe gaat het nu met je kleine schat? Hopelijk wat beter? veel sterkte

SDC:D

roaneric

14 juli 2004, 18:26:39 #10 Last Edit: 14 juli 2004, 18:29:23 by roaneric
Hoi allemaal

Nou het gaan niet best met kuifie. :(  Ik ben vanochtend bij dr.Feld geweest, en Kuifie moet een paar dagen blijven.  Ze was zo erg aan het hijgen, dat de arts haar gelijk lieten stomen.  Ze gaat nu 2 of 3 keer per dag gestoomd worden en krijgen via de infuus (denk ik) antibiotica. :(  Ze was ook heel erg mager geworden, dus het word (helaas voor haar) sondevoeding (met een slangetje volgends mij). Als ze snel opknapt,  dan kan ze zaterdag weer naar huis,  anders volgende week pas.  Dr.Feld zei dat ik er goed aan deed haar vandaag te brengen, want ze had het waarschijnlijk niet gehaald als ik niet was gegaan. :'( :'(

Dr.Feld denk dat het mogelijk papagaaien ziekte kan zijn  :o  Hij vroeg mij of ik enige nieuwe valkjes heb, en ik had idd ongeveer 3 weken geleden een nieuwe valkje in de dierenwinkel gekocht. :(  Ik had haar een week apart in een kooi in huis gehouden,  en toen het leek dat ze gezond was, had ik haar buiten bij de andere valkjes in de voliere gedaan.  

Nou, een paar dagen geleden werd sommige van mijn valkjes buite ziek, (waaronder die nieuwe valkje) en inmiddels is ze allemaal ziek.  Wij begon vorige week Vrijdag met Biatril antibiotica, want mijn plaatselijke dierenart dacht dat ze allemaal luchtweginfectie had ::) .
En van de weekend werd Kuifie ook ziek,  Ze zit binnen in een binnenvoliere.  Dus, op advies van de plaatselijke dierenarts ging ik mijn binnenvalkjes ook behandelen met die antibiotica.  Alleen werd kuifie er niet beter van en alleen maar slechter. :'(  Dus nu weten jullie het hele verhaal.
  
Het is niet ZEKER dat het om papagaaien ziekte gaan, maar dr.Feld denk zo.  Ik vroeg nog of hij een onderzoek willen doen om er zeker van te zijn, maar volgends hem hoefde dat niet, omdat ze allemaal toch al aan de antibiotica zat (die een vogel krijgt voor papagaaienziekte), dus het maakte niet uit.
Nou maar hopen dat Kuifie het haald.  
Bedankt voor alle steun van jullie allemaal
Groetjes
Marijke

oh ja,  is papagaaien ziekte besmettelijk voor mensen?

robentru

Joh Marijke,
wat erg van Kuifie :'( Hoop dat ie snel opknapt.
Sterkte!

Irene

 :o jeetje Marijke,
wat sneu om te horen dat het niet zo lekker gaat met Kuiffie! En dat ze dan zo lang moet blijven is ook niet leuk voor jullie, maar misschien beter voor kuiffie, omdat ze daar alle zorg en aandcht van Feld krijgt. Het zou er naar voor je zijn als je de papegaaienziekte zou hebben, maar net wat feld zegt; ze hebben daarnu al wat voor, dus hopelijk knappen ze daar allemaal van op!
heel veel sterkte!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Stijn dc

hoi

wat erg om te lezen zeg, dat het z'on vaarty zou lopen had ik niet gedacht.

n.b. ik denk dat papegaaienziekte inderdaadv oor mensen besmettelijk is.

SDC

robentru

14 juli 2004, 19:41:13 #14 Last Edit: 14 juli 2004, 19:43:01 by robentru
Hoi allemaal,
't is inderdaad besmettelijk voor mensen, zie deze links:
http://www.e-gezondheid.be/guide/article_8767_530.htm
http://dierenkliniek-de-toren.nl/Ziekte_info/Vogelkliniek/Psittacose/psittacose.html
We hopen dat het niet zo is, niet voor de valkjes en niet voor jou!
Sterkte en een knuffel :-*