28 april 2024, 09:06:41

Het gaat heel slecht met kuifie

Gestart door roaneric, 13 juli 2004, 21:02:32

« vorige - volgende »

roaneric

Hoi

Oh jee, :o  besmettelijk voor mensen.  Wat moet ik nu.. ik heb 2 kleine kinderen.  Moet ik nu gelijk naar de dokter?  Mijn zoontje is al een dag of 3 aan het hoesten,  zou hij het ook hebben, of raak ik nu voor niets in paniek. :(  Is het ernstig als mensen het krijgt?  Mijn zoontje is nu 1,5 jaar oud.
Groetjes
Marijke


robentru

Hoi Marijke,
verder weet ik ook niets van deze ziekte, maar het is toch niet zeker dat je valkjes het hebben?
Raak niet in paniek en ga anders morgen ff naar de huisarts of bel die nu ff!
Liefs  :-*

Lique

14 juli 2004, 19:53:29 #17 Last Edit: 14 juli 2004, 19:54:01 by Angelique
Ho iMarijke,

Ik heb hier ook de papegaaienziekte gehad.
Er zijn een paar valkjes aan overleden, maar zelf voelde ik mij ook niet lekker.
Vlak ervoor had ik al de griep gehad, en toen met die ziekte kreeg ik ook verschijnselen ervan.
Griepig, erg veel hoesten, zere borst, spierpijn ed.
Feld zei dat ik het mogelijk ook had, en dat zei mijn dokter ook.
Ik heb een week Doxycycline gehad, en er weer helemaal bovenop gekomen.

OP de lange duur is de papegaaienziekte dodelijk voor mensen. De rek gaat uit de longen, dus op een gegeven moment kan je geen adem meer halen.

Het beste kan je naar de dokter gan, de situatie uitleggen, en het kan zijn, dat er bloed geprikt wordt, of dat jullie zowiezo een kuurtje doxycycline krijgen.
Maar je moet natuurlijk niet in paniek raken.


Succes.

groetjes Lique

roaneric

14 juli 2004, 20:09:53 #18 Last Edit: 14 juli 2004, 20:10:57 by roaneric
Hoi

Ja, het is idd niet zeker dat ze het hebben.  Duurt zo een onderzoek lang en veel geld?  Wou dr.Feld daarom ze niet laten testen voor de ziekte?  Maar ik gaan in ieder geval met mijn zoontje naar de Huisarts morgen, want hij is flink aan het hoesten. (is waarschijnlijk gewoon griep) Maar ik gaan het zeker aan de dokter vertellen.  

Bedankt voor de uitleg Lique.  Gelukkig is jullie er snel vanaf gekomen, en jammer dat er een paar valkjes bij je dood is gegaan. Nou, ik hoop dat ze hier snel weer opknapt
Groetjes
Marijke

oh ja,  tot vandaag toe deed ik druivenzuiker in de water (zamen met de antibiotica), maar het lijkt niet of die valkjes het lekker vind.  Nu had ik op advies van Feld Roosvicee (appel) gekocht, maar weet nu niet hoeveel ik erin moeten doen.  Ik moet 100 ml water hebben en dan de medicijnen erin en hoeveel roosvicee ongeveer op die 100ml? ? ?


adnaloj

hai,

wij hebben hier in huis ook ppg ziekte gehad en wij hebben ook een kleine in huis ( anderhalf) we hebben ons allemaal laten testen door middel van een bloedprikje... dat is gewoon gebeurt via een vingerprikje en mijn zoontje heeft er niets van gevoelt.... een huisarts heef snel iets van ach een verkoudheid terwijl de verschijnselen van ppg het zelfde zijn.
ik denk dat als je het zeker wilt weten laat jullie gezin even prikken in de vinger... en dan weet je het het echt..
( ik vondt het heel fijn om te weten dat het geen ppg was nadat we echt zekerheid hadden )
misschien heb je hier wat aan,..
heel veel s6s

groetjes jolanda

Stijn dc

hoi

ik hoop dat je je voor niets zorgen maakt ivm met je zoontje, maar het is beter te voorkomen dat te genezen. HIj zal er wel bovenop komen moest ie het hebben. er moet al een lange tijd over gaan voor het dodelijk is lijkt mij.

SDC:D

Paul

15 juli 2004, 07:54:35 #21 Last Edit: 15 juli 2004, 07:55:47 by Paul
Hoi Jolanda,

Een valkje laten nakijken op papagaaienziekte zal denk ik ongeveer 35 euro kosten aan laboratorium kosten voor het onderzoek.
Ik heb een paar keer veren laten onderzoeken op schimmels en dat kostte ongeveer zoveel.
Dat duurt ongeveer een week voor je de uitslag krijgt.
Je kan je eigen bloed ook laten onderzoeken en dat duurt ook best lang voor ze dan de uitslag hebben.
Meld in elk geval bij je huisarts dat er misschien papagaaienziekte is bij je vogels en dat je daarop onderzocht wilt hebben.
Soms proberen ze je af te wimpelen maar sta er gewoon op dat ie het bloed onderzoekt dan heb je zekerheid.

Groetjes, Paul

adnaloj

hai paul

wij hebben dit allemaal al achter de rug... al een hele tijd
wij hebben ons bloed inderdaad laten controleren voor de zekerheid.. ook omdat wij een kleine hebben,

dit advies wou ik roaneric ook geven want die zit op dit moment met het ppg probleem,..

groetjes jolanda

roaneric

Hoi allemaal

Ik heb net naar dr.Feld gebeld, en het gaat nogsteeds niet beter met Kuifie. :'(  Ze hijgt nogsteeds zo erg en willen niet eten en drinken. :'(  Ik vroeg of er toch een test gedaan kunnen worden of precies vast te stellen wat er aan de hand is, en dat is dus al gebeurd. Ik moet morgen tussen 11:00 en 12:00 bellen, dan krijgen ze uitslag van de lab.  In spanning afwachten nu.  Ik kan aan niets anders denken nu.  Ze heeft het heel zwaar, maar is echt een vechtertje. ;) Ik bid alleen dat ze het haald.
Groetjes
Marijke

adnaloj

hai marijke

ik duim voor kuiffie en voor jullie gezin...

groetjes jolanda

Irene

Hoi marijke,
ik duim ook voor jullie mee hoor!
groetjes en sterkte, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


daan

Hoi Marijke,

Ik had je Im ook gehad hoor.
Das wel erg sneu dat het nog niet beter gaat met Kuiffie. Maar wel goed dat Feld alsnog onderzoeken heb gedaan. En ook voor de papegaaienziekte. Nou ik duim met je mee hoor meissie. Zowel voor Kuiffie als voor jullie.

Knuffel daan

robentru

Hoi Marijke,
we duimen voor Kuifie en jullie gezin.
Heel, heel veel sterkte.
Dikke knuffel van ons.

Stijn dc

hoi

ik wens je veel sterkte toe, en vooral aan kuifje. Hopelijk gaat het snel weer beter met hem.

SDC:D

robentru

Hoi Marijke,
ben je nog met de kinderen naar de huisarts geweest?
Liefs van ons.