9 mei 2025, 03:05:48

Wormkuur??

Gestart door Vanessa_TC, 13 juli 2004, 18:43:53

« vorige - volgende »

Vanessa_TC

Hallo allemaal,

Zoals ik in mijn dagboek al heb omschreven gaat het nu beter met Kuifje, alleen wat me toch dwarszit is dat zijn ontlasting af en toe vrij dun is. Kan het zijn dat hij besmet is met wormen?
Hij heeft net een antibioticakuur (druppen met pipet) van 10 dagen gehad. (gisteren was de laatste dag).
Kan je dan nu veilig een wormkuur geven, en waar kan je dat kopen,(naam)?

Bedankt, Vanessa.

Kolkkie

Hoi Vanessa,

Er zijn verschillende anti-worm middelen op de markt. Van Bogena heb je anti-worm middel.
Zelf heb ik Panacur. Dat moet je met een pipet in de snavel geven.

Wat de medicatie betreft zal je denk ik aan de DA moeten vragen. Het kan zijn dat de werking van een medicijn versterkt of juist opgeheven wordt door toediening van een ander medicijn.
Het kan natuurlijk ook goed gaan.

Veel sterkte met Kuifje.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

bogey

Hoi hoi ,

Ik heb ook panacur van mijn DA meegekregen alleen geen bijsluiter. ?
Na hoeveel dagen moet jij de vervolg kuur geven?
14 dagen of drie weken. Ik vertrouw mijn DA niet meer zo.

Groetjes Daphne
(met Buster van Mandy )

Kolkkie

Het lijkt mij dat je rond de 2 weken een herhalingskuur moet doen.

Op mijn bijsluiter staat daar niets over.

Wel staat er het volgende:

50cc Panacur 2,5%
Ingeven 0,5 - 0,8 ml
per 100 gr. vogel.
Goed schudden voor gebruik

Ik heb er een pipetje bij met een maatverdeling. Ik weet niet of jij dat hebt op je pipet.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

bogey

nee geen maatverdeling....alleen 1 druppel per 100gram vogel....

Milo is 99 gr en Buster 79 grm....

de grasjes zijn +/-50 en 60 gram is dus moeilijk

Paul

Hoi Daphne,

Volgens mij kan je ook je grasjes rustig een druppel geven en de valkjes twee druppels hoor.
Ik geloof dat het niet zo erg is dat je iets meer geeft op de dosering van Mariska staat veel meer aangegeven dat is een halve pipet wat je ze dan moet geven en dat lijkt me vrij veel.
De kweker waar ik het van had die gaf een paar druppels aan een valkje en die doet dat al jaren.
En ik zou twee weken aan houden dat heb ik altijd gehoord en ook van de kweker waar ik de wormenkuur van heb.

Groetjes, Paul

bogey

hoi paul,

Ik denk dat ze dat allemaal ongv ook wel gehad hebben....was een hoop geknoei. Alleen buster was makkelijk, maar die dacht volgens mij dat ik hem ging voeren  ;D

Over twee weken doe ik zeker nog was meer.
Goreten Daphne