8 mei 2025, 04:59:10

informatie ring

Gestart door maddy, 10 juli 2004, 17:40:14

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Christa,

CitaatLeuk om te weten wat er nou eigenlijk op de ring staat!
Op de ring van mijn ene valkparkiet staat 3 DPM 14 NB01. Als ik het goed begrijp staat die NB01 er dus voor dat ze uit 2001 is, maar wat betekenen die andere letters?
Alvast bedankt!

Jouw valkje is inderdaad uit 2001 en zo te zien is het het derde jong van dat jaar die de kweker heeft gekregen.DPM14 is het nummer van de kweker.

Hoi Inger,

CitaatHet is meestal niet mogelijk om aan de hand van de ringgegevens de kweker te achterhalen, omdat de privacy gegevens beschermd worden.

Als je de NBVV een mailtje stuurd krijg je gewoon het telefoonnummer van de kweker als je uitlegd waar het voor nodig is hoor daar doen ze niet moeilijk over bij de nbvv.
Ik had een keer een gevonden valkje en vroeg aan de hand van de ring de kweker op en kreeg alle gegevens zo per mail.

Hoi Maddy,

Ringnummer 9JNA NB03 45 dat zou betekenen dat dit het 45e jong is van dat jaar en dat is best een hoog nummer dus bij een normale kweker zal dat een van de laatste jongen van dat jaar zijn.
Maar stuur even een mailtje naar de nbvv dan krijg je de gegevens van de kweker en je kan contact met hem opnemen.
info@nbvv.nl   is het email adres.
Er zijn ook hele lijsten van die nummer en de kwekers en een kweker die niet echt bekend wil worden zal echt niet zijn naam aan de vogel koppelen dus meestal word dat gewoon gegeven.

Groetjes, Paul

Christa_Gerling

Hoi Paul,

Bedankt voor je antwoord!
Nu ben ik weer wat wijzer geworden! :)

Groetjes van Zeeg, Gijs en Christa

daan

Hoi Maddy,

Als je wilt weten wie de kweker is van je valkje.
Ik heb zijn naam en telefoonnummer.
Ik hoor het wel als het wilt weten.

Groetjes daantje

Stijn dc

hoi

hoe kom je aan zijn adres etc... via jouw plaatselijke vereniging? moet haast wel dan. leuk dat je dat kan opzoeken.

SDC:D

daan

ja klopt ik heb het via de bond gedaan, maar als lid van het bestuur van de vogelvereniging gaat dat makkelijker.
Maar ik denk dat maddy niet meer terug komt. Of misschien wel. Nou ja maakt niet uit.

Groetjes daan

Stijn dc

ja, dan is het inderdaad makkelijker :P

daan

Hoi Maddy,

Ik heb de gegevens naar je toe gemaild.

Gr daan