hoe weten hun nou het geslacht van de andere?

Gestart door sadelienda, 10 juli 2004, 01:58:18

« vorige - volgende »

sadelienda

geslachtsdimorfische?!  :o watte??

Nou ik heb zelf wel eens een blacklight bij de vogels gehouden en ik kan je vertellen, het is mooi om te zien.

Ook de valkjes lichten op. Erg mooi om te zien. Ik wist wel dat ze dit deden om de rang/hierarchie te bepalen.
Zo is mijn gele grasje erg dominant en ook erg fel in het licht en de meest ondergeschikte lichtte helemaal niet op. Die was zielig maar erg lief.  :)

Die lampen kun je tegenwoordig gewoon bij de klus zaak halen schijnt en niet eens zo duur.

Het is zeker een keer een kijkje waard...


Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

inger

Citaatgeslachtsdimorfische?!  :o watte??

Nou ik heb zelf wel eens een blacklight bij de vogels gehouden en ik kan je vertellen, het is mooi om te zien.

Ook de valkjes lichten op. Erg mooi om te zien. Ik wist wel dat ze dit deden om de rang/hierarchie te bepalen.
Zo is mijn gele grasje erg dominant en ook erg fel in het licht en de meest ondergeschikte lichtte helemaal niet op. Die was zielig maar erg lief.  :)

Die lampen kun je tegenwoordig gewoon bij de klus zaak halen schijnt en niet eens zo duur.

Het is zeker een keer een kijkje waard...


Geslachtsdimorfie = (zichtbaar) verschil tussen geslachten (dimorft betekent verschil)

Wat bedoe je met dominantie verschillen tussen vogels die wel en niet oplichten?

Is blacklight hetzelfde als UV licht? Ik dacht van niet, omdat mensen geen UV licht kunnen zien? Blacklight ken ik wel...

gr Inger

Kolkkie

14 juli 2004, 03:33:06 #32 Last Edit: 14 juli 2004, 03:33:32 by kolkkie
Ik had laatst eens een docu gezien over pinguins.

Koningspinguins hebben oranje oorvlekken(zowel man als vrouw). Onderzoekers hadden bij een mannetje de oorvlekken zwart gemaakt.
Het gevolg was dat er geen vrouw meer voor hem viel.
Toen ze de zwarte verf weg hadden gehaald had hij binnen no time een vrouwtje.

Het bewijs werd geleverd dat de oorvlekken van groot belang waren voor het vinden van een partner. Hoe mooier gekleurd hoe eerder je een vrouwtje kreeg.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

sadelienda

Hoi,

Blacklight en UV zijn niet hetzelfde maar met de blacklight zie je wel wat hun zien. Ik heb ooit eens een onderzoek gelezen naar de "rangen" in de groep.
Elke groep heeft een baas, nu schijnt het dus zo te zijn dat de baasjes dus met dat UV het meest oplichten. Ze zijn dan dus met hun UV kleuren het dominanst.

Die pinquins liepen toch niet met knijpers op de neus omdat de verf stonk  ;D


Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

sadelienda



Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)