3 mei 2025, 03:13:04

Dizzy de eerste nest

Gestart door kuifjeraaij, 9 juli 2004, 19:39:39

« vorige - volgende »

kuifjeraaij

Hoi ik wil even mijn verhaal kwijt over dizzy ik heb dizzy vorig jaar bij Mandy gekocht een mooie lieve maar ze kon ook gemeen zijn valkparkiet een paar weken geleden is ze in een buitenvoiere gegaan toen een man gekocht(dachten we )maar het bleek een vrouw te zijn toen over al gekeken voor een man niets kunnen vinden toen kwamen we in de dieren winkel daar zatten twee mannen ik heb er gelijk een besproken en ben hem maandag daarop gaan halen het klikte gelijk binnen een week lagen er al drie eitjes ( het eerste vrouwtje legde de ene dag en dizzy de andere dag dus ik wis niet wabeer ze uit zouden komen tot ik op een ochtend ging kijkenwoensdag 16 juni welterverstaan is het eerste jong geboren en twee dagen later op 18 juni het tweede en weer twee dagen later de 20 ste de derde de derde was binnen vier dagen dood dat was niet zo leuk maar met de andere twee ging het wel heel goed toen gebeurde er iets waar wij niet zo blij mee waren mijn vriend ging ze eten geven net als elke dag maar Dizzy was ons gewend dus wou bij mijn vriebd op zijn schouder gaan zitten maar tot onze spijt vloog ze weg dat was vorige week donderdag avond 1 juli we hebben ze nog steeds niet terug gevonden de andere twee geven gelukkig de twee jongen eten en zo ik kon zien heb ik binnen kort weer een nestje  ik heb ze er vande week op betrapt ik hoop nog wel dat Dizzy terug kom want ze is zo lief en mooi ik zou eens kijken of ik er foto's bij kan doen het lukt niet om er foto's op te zetten maar er sta wel foto van trix en rolly hier op de site bij vermist en mijn jong heeft krome poten

groetjes Corina

Marianne

Hoi Corina,

Wat vervelend dat Dizzy weg gevlogen is. Ik heb ook een valkje van Mandy. Was het een geparelde?

Dus nu hebt je eitjes van Dizzy en ze is zelf weg?!
Ik hoop dat er een mooi jonkie uitkomt die een beetje op Dizzy lijkt en je haar zo in gedachte kan houden.
Maar de hoop niet opgeven..... misschien komt ze nog terug of heeft iemand haar gevonden.
Heel veel succes!!!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

kuifjeraaij

Hoi Marianne
de eitjes zijn al uit gekomen hoor de jong zijn al bijna drie weken oud en ze lijken niet op hun moeder want dat was een cinamon en dit zijn een lutino en een wildkleur

ik hoor wel iedere dag een valk hier in de buurt maar er is bij iemand anders hier in de buurt ook pas een valk weg gevlogen als hij nog leef weet ik dat Dizzy ook nog leef hoop hoop hoop dat ze terug kom ze is vorige week zaterdag nog even geweest maar ze durf niet te landen dus nu lig er overal eten

groetjes Corina
ps als je bij vermist/gevonden kijk zie je een foto van de jong

kuifjeraaij

Hoi ben ik weer Dizzy is nog niet terug en ik denk dat ze ook niet meer kom ik zij gisteren avond nog tegen mijn vriend over een paar weken vliegen er hier allemaal jong valken want er is ook een man los gebroken(niet van mijn hoor ) en die hoor ik iedere avond dus mischient hebben ze elkaar wel gevonden
Met de jongen gaat het heel goed ze hebben gisteren een beetje aan de tros gierst zitten proeven ik denk dat ze het nog raar vonden maar dat kom wel goed ik doe dit elke dag een paar keer tot ze er van gaan eten

de papa van de jong heeft nu zijn liefde gevonden bij mijn andere valkparkiet en ik denk dat ik binnen kort weer eitjes heb ze gaan zo te keer die twee  :D dus nu maar afwachten hoe dat uit pak in het begin moest daar de man niets mee te maken hebben maar nu ho ho ho

ik ga nu even het nest blok schoonmaken want dat hoort er ook bij

groetjes Corina ;)

kuifjeraaij

Hoi we zijn weer een dag veder en de jonge komen zelf uit het nest ik heb vandaag Trix al de halve dag binnen gehad maar zei kan nog niet alleen eten dus ze moest weer terug naar buiten trix is een stuk sneller dan rolly trix vloog gisteren al rolly vandaag pas rolly is ook twee dagen jonger .
Ik heb van morgen Dizzy weer gehoord ze leef nog steeds  ??? maar durf nog steeds niet te landen we zien wel ze is van harte welkom  :D ik mis ze wel hoor toen ik vandaag de kooi van trix aan het klaar maken was had ik het even moeilijk want daar heeft Dizzy altijd in gezeten ach ja we zien wel

groetjes :-*

kuifjeraaij

hoi hier een paar fotos van de valkparkieten

leik he
groetjes Corina

kuifjeraaij

sorry het lukt mijn niet nog even uit zoeken hoe het moet

Mandy

Hier is een foto van 7 juli van de jonkies van Dizzy;

En deze kreeg ik vandaag door;

Het gaat dus goed met de jonkies. :P

Hopelijk is het inderdaad Dizzy die je hoort, zou wel knap zijn dat ze zich buiten in leven heeft weten te houden, hopelijk krijg je ze terug.

En ik ben niet bevoegd hier dus ik kan niet zien wat je met de foto's verkeerd doet? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

kuifjeraaij

Hoi ben ik weer even het gaat heel goed met Trix en Rolly Trix zit nu bij ons binnen en eet alleen drinken gaat nu ook goed ze kon het niet zo goed vinden in de kooi maar nu gaat ze zelf naar de kooi toe en kom er ook zelf weer uit Rolly is een beetje lui die vraag nog steeds om eten maar dat kom volgens mij omdat hij nog buiten zit dus hij hoef maar te roepen en hij krijg eten maar ik denk dat dat snel is af gelopen want ze zijn bezig een nieuw nestje te maken dus ik hoop dat het binnen kort weer jong vogeltjes heb maar dan zijn ze van Scoop (ja ik heb al mijn valkparkieten naar de sirie van bob de bouwer genoemd)dat vonden we leuk we hebben Lifty Scoop Trix Rolly en we hadden Dizzy die niet meer terug is gekomen :(

groetjes Corina