20 juli 2025, 10:43:46

Dagboek Tyco

Gestart door robentru, 8 juli 2004, 20:56:03

« vorige - volgende »

robentru

Hallo allemaal. :)

Daar ben ik hoor, was een lange autorit, maar ik mocht in het vervoerskooitje bij het baasje op schoot zitten.
Is wel eng hoor, een vreemd huis, vreemde kooi, vreemde vogel :o. Toen het vrouwtje mij uit het vervoerskooitje haalde heb ik haar maar ff een lekker knauw gegeven.... ;)
Ik zit nu boven in mijn nieuwe kooi een beetje te bibberen en om me heen te kijken, moet echt ff wennen  :)
Die kwebbelaar van een Mieppie zegt helemaal niks ??? kon nog geen groet van af ??? Wel zat hij te hakken naar het vrouwtje, ook niet lief zeg. Maar ik denk dat hij nog aan mij met wennen.

Ik wil hier wel heel graag lieve Lique en Peter bedanken voor alle goede zorgen. Ik zal mijn pappa's en mama ook wel missen hoor, maar ja jongen vliegen uit (als moet ik dat nog goed leren, maar daar zal Mieppie wel bij helpen).

Hier al vast de eerste foto van mij (er zullen er nog veel volgen).
Lieve valkjesknuffel Tyco

boezempje

hai trudy rob

hallo tyco welkom op het forum hoor.
wat een scheetje zeg daar hebben we ff op moeten wachten.
maar mooi valkje trudy heel mooi.geniet er van

groetjes esther

robentru

Lieve Lique en Peter,
bedankt voor jullie gastvrijheid en zorg voor Tyco, het is best moeilijk dat een valkje wat je al een tijdje bij je hebt gehad,  grootgebracht en verzorgd nu uitgevlogen is.
We zullen er alles aan doen om Tyco zich hier thuis te laten zijn en voelen.
Geniet met jullie valkjes, Milo en elkaar.
BEDANKT.

Lieve groeten van Rob en Trudy.

PS De toekomst zal uitkomst brengen.... ;D

Theetje

Hoi Rob en Trudy,

Nou nou jullie hebben even geduld moeten hebben, maar dan heb je ook wat he. ;)

Leuk dat Tyco bij jullie gearriveerd is.

Geniet maar lekker van hem.

Groetjes

Theetje

robentru

Hoi Esther,
ja daar is Tyco dan, de foto is een beetje donker, maar er volgen ongetwijfeld betere foto's. En we kunnen niet anders zeggen dan dat het een ontzettende mooie valk is met super grote ogen.

Tankx,
lieve groeten van ons vieren ;) :D

boezempje

hai

en als lique denk dat het een vrouwtje is moet je dat ook maar geloven hoor zij heeft inmiddels tyco van dag 1 meegemaakt,en inderdaad thuis kom je er zeker achter of het een man of vrouw is ;)

gr esther

Irene

hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tyco is eindelijk thuis! wat een feest; eindelijk een einde gekomen aan al dat wachten!!! Wat zullen jullie genieten nu; ogen te kort waarschijnlijk, of niet ;D. Geniet er maar lekker van en mieppie moetwaarschijnlijk ook even wennen, maar geloof me; je zult snel genoeg merken alsof het nooit anders is geweest! heel veel geluk met Tyco (en mieppie natuurlijk)
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

robentru

Hahaha,
Irene heb ik net een bericht in het dagboek van Mieppie en in jouw dagboek gezet... :D Zet jij er hier een neer. ;D

Tyco zit doodstil op zijn stokkie en Mieppie is zowaar ook doodstil, maar kijkt zijn ogen uit. Wat een (vast tijdelijke) rust ;)
Hoop dat er gauw leven in de brouwerij komt, dit is bijna onnatuurlijk......hahahaha.
Het mooiste is natuurlijk dat Tyco hier is, en de rest zullen we gewoon af moeten wachten.
We houden je op de hoogte.

Groetjes,
Trudy

Anita1

:D jaaaaaaa tyco! hehe.ze is er (ik denk ook popje) wauww wat een knapperd.mieppieee lieffie.jij ook een kusss van mij.jij bent ook knap hoor lieffie.ach gosssie wat leuk is dit.kan er kippevel van krijgen.hehe eindelijk! geduld wordt beloond.kussss anita ;D

robentru

Hoi Anita,
ons geduld is inderdaad beloond. :)
Maar het is zo verschrikkelijk stil beneden........ ze geven geen krimp. Mieppie zit een klein beetje te kirren en als ik in de buurt kom met zijn snavel tegen de tralies te hakken... :-/
Super spannend.
Groetjes,
Trudy

Anita1

;) geloof me trudy dit is tijdelijk..heb je ze nog niet samen? staan ze bij elkaar of appart? is me niet helemaal duidelijk.en hoe lang hou je ze appart? 3 weken? laat ff weten.
kussss anita

robentru

Hoi Anita,
ze zitten ieder in een eigen kooi, op een paar centimeter afstand van elkaar. Hoe lang ik ze apart ga houden weet ik nog niet. Ik denk wel dat ik Tyco vandaag nog in de kooi hou en vanaf morgenmiddag in de hand probeer te nemen.
Eigenlijk wil ik ze het liefst zo snel mogelijk bij elkaar zetten, maar wel ff de tijd nemen om Tyco wat tammer te maken.
Heb hem/haar (??) bij Lique al lekker vast kunnen houden, kroelen en kussen, dus denk ik dat het toch goed gaat lukken Tyco handtam te krijgen. En anders maar niet.
Het allerbelangrijkste is dat Mieppie en Tyco maatjes worden.
Hou me hart vast en vind het best wel eng (meer dan ik gedacht had).
Groetjes, Trudy.

Anita1

ik heb zo gedaan.samen in 1 kooi gedaan.en omdat miep steeds bij jou komt.zal tyco ook komen.leuk hoor...en ik denk dat het minder stress is als je ze bij elkaar zet..is nu zo raar van elkaar af he? maar kijk maar.is mijn ervaring.kusss anita :D

wouter

hoi hoi
wat leuk dat tyco eindelijk gearriveerd is. ik hoop dat mieppie en tyco reuze vriendjes worden.
als je ze na een tijdje samen zet hoe groot is die kooi dan?
groetjes wouter(ekkie)

robentru

Hoi Wouter,
ja echt leuk dat Tyco nu hier is, als zit hij/zij wel stil op een stokkie :-/
De huidige kooi is groot genoeg voor twee, maar we zijn aan het kijken voor een kamervoliere.
Groetjes, Rob & Trudy.