8 mei 2025, 05:00:59

Dagboek Tyco

Gestart door robentru, 8 juli 2004, 20:56:03

« vorige - volgende »

Marianne

Hoi Trudy en Rob,

Gefeliciteerd hoor, Tyco eindelijk thuis.
Geniet maar lekker van de twee schatjes en van de (tijdelijke) rust.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Ria

Hoi, hoi,

Ja hoor, daar is ie dan Tyco in town.
Gelukkig dat ie (of moet ik nu zij zeggen ?) er eindelijk is. Het gekwebbel zal wel weer snel te horen zijn van Mieppie. Die begreep natuurlijk niet wat het in hield dat Tyco kwam. En Tyco geniet bij je nieuwe gezinnetje. En psssst Tyco niet bijten he. Heel veel plezier met Tyco en knuffel maar flink, dat heeft ie wel verdiend na al dat lange wachten.

Groetjes,
Ria

wouter

hoi hoi
ow nog al leuker een kamervolière  :)
maar dat gaat ook als je volwassen bent.
ik woon nog bij mijn ouders dus ik moet nog voor alles toestemmeng vragen. maar ik krijg misschien een nieuw valkje. en daarom vroeg ik hoe groot die kooi was omdat ik wil weten of mijn kooi groot genoeg is voor 2 valkjes.
de ene zegt dat mijn kooi groot genoeg is en de andere van niet. dus ik was beniewd hoe groot jouw kooi was. want als die ongeveer even groot was als die van mij kon ik vragen of dat goed ging.
veel plezier met tyco en mieppie.
groetjes wouter(ekkie)

robentru

Hallo allemaal,

Mieppie heeft inmiddels gezorgd voor wat leven in de brouwerij. Gaat die gek daar ff zitten pronken met al zijn veren, van vleugel tot staart, wijd open ...pff en dan nog wel op MIJN kooi! Wat een lefgozer 8). En maar fluiten. Hij zit me gewoon te versieren, hahahaha :)
Heb maar gedaan of ik dat leuk vond????? En om mijn nieuwe baasjes niet al te ongerust te maken, maar een keertje van stokkie veranderd en wat trosgierst gegeten. Allemaal tevreden? Laat me nu dan maar een beetje wennen. Is toch wel anders als ik gedacht had.
Als ik maar goed slaap dan komt morgen alles goed.

Lieve valkjesknuffel van Tyco.

robentru

Enne nog even een toegift.

Dank jullie allemaal dat jullie zo met ons (het baasje, het vrouwtje en Mieppie) hebben meegeleefd.
En zoveel lieve berichtjes hier hebben geplaatst.
Heel erg lief.
Tyco :-*

suus

hallo Tyco,
hoe was je eerste nacht in je nieuwe huis? Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen pitten? Of moest je nog wennen aan alle geluiden en zo?
Vandaag ook weer heel veel plezier met Mieppie, vrouwtje en baasje!!!
dikke knuffel Suus (laat tante maar achterwege hoor!)
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

robentru

19 augustus 2004, 19:52:19 #261 Last Edit: 19 augustus 2004, 22:28:28 by robentru
Hoi Suus,
volgens mij heb ik een beetje last van heimwee en kan ik mijn draai nog niet goed vinden. Heb bijna de hele dag op mijn stokje gezeten. Een klein beetje gegeten en gedronken. Het is allemaal zo vreemd... ze doen wel lief tegen mij maar ik moet nog heel erg wennen :-/. Rare kooi en geluiden. En waar zijn toch die andere valkjes waarmee ik zo lekker in de kooi zat? Mieppie doet zijn best hoor, maar ik vind het nog een rare snuiter.
Zal wel tijd kosten.
Lieve valkjesknuffel van Tyco.

Anita1

tyco..ben je al lekker bij mieppie in de kooi.neeee?? dan moet je,je mama toch maar vragen of je nu bij mieppie in de kooi mag.dan gaat het vast veel beter met jou hoor.en als ze het niet wilt..zeg dan maar dat het van anita moet hoor! kusss anita ;) :D :D

robentru

Ja Anita,
dat zou ik kunnen vragen maar die nieuwe baasjes van mij hebben zo hun eigen methode....

Enfin, Mieppei mocht uit zijn kooi, na lang heen en weer klauteren ging hij dan eingelijk op mijn hokketje zitten. Vrouwtje heeft het deurtje open gezet en het mannetje heeft een lange stok in mijn kooitje gedaan. Maar Mieppie durft niet  ;)
Wat Mieppie wel ging doen is vanaf boven aan mijn gierststengel zitten! Die is van mij, dan ikke maar van onder.
Ik verzamel moed en ga op die lange stok zitten, en trippel lekker uit mijn hokketje. En toen: heb ik door de kamer een vlieg en val rondjes gemaakt (wel een paar keer m'n kopje gestoten) maar het lukte redelijk. Hahahaha en weten jullie wat het leukste is? Waar ik ga gaat Mieppie...
Uiteindelijk ben ik maar geland in de gootsteen, in de zeef....
het vrouwtje heeft me toen opgepakt, bij zich gehouden en lieve kusjes gegeven (lief he?) En Mieppie hing in haar broekspijp, lachen. Hij klom zo omhoog naar haar schouder om te kijken of alles met mij goed zou zijn. Ik geloof nu toch echt dat ik Mieppie helemaal te gek ga vinden. Super macho!
Nadat ik te happig werd heeft het vrouwtje me maar weer terug gezet in de kooi. Pfff ff op ademen komen. Heftig, maar wel lekker. Denk ook wel dat het vrouwtje nu gelukkig is.

FF een foto van mij

en van ons samen

Ben wel happy nu!
Valkjesknuffel Tyco

Anita1

ach wat schattig zeg! whoehahaha heel lief.ik reageer ff kort want ik ben druk met mn erg zieke geelwang.knuff anita.ps staat bij ziek.

Ria

He hallo,

Mooi zeg dat het zo goed gaat. Dus Tyco je hebt al lekker even gevlogen bij je nieuwe baasjes. Knap van je hoor. En vind jij Mieppie ook wel lief ?

Groetjes,
Ria

robentru

Jaaahhhh
ik geloof dat ik Mieppie echt wel lief gaa vinden.
Hij zit nu een heel mooi liedje te fluiten op mijn kooi.
Hihihihi volgens mij probeert hij mij te versieren...
Ben ik dan toch een popje?? De enige die dat nu weet ben ik zelf en ik verklap het nog lekker niet.
Ria, het was echt heerlijk om ff mijn vleugels te strekken, al hebben ze hier wel een laag plafond, hmhm. Moet mijn koers dus nog bepalen.
Al en met al geloof ik dat het wel lekker gaat.
Nu mijn baasjes nog overtuigen want die maken zich toch wel een klein beetje zorgen. Maar dat is nergens voor nodig.
 :) TYCO!

suus

hee Tyco!!
Wat fijn dat je lekker gevlogen hebt. Hopelijk heb je geen hoofdpijn (onthoud die smoes wel voor later met mieppie ;))
En wat goed ook zeg, dat je je zoo lekker door vrouwtje laat vertroetelen. Ik denk dat baasje en vrouwtje zich bezorgd maken, maar dat je best al een hele grote meid bent, alleen nog even moet wennen!!!
Maar je hebt wel een hele mooie kooi zeg. Daar hebben Okke en Chico ook in gewoond. Later Blossom ook nog even.
Meid (ik gok dus op popje!) laat je verwennen door alle drie. Geniet van de kroelen van baasje en vrouwtje en van de fluitconcerten van Mieppie.

groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Tara

Hoi Tyco,

oooh wat een lieve foto's, wat een kanjer ben je :-).
Ben blij dat je bij je nieuwe baasjes bent hoor, je moet nogal veel plezier hebben ;)

Groetjes, Tara :-*

robentru

Hoi allemaal

Het was best wel ff wennen maar weet je wat ik vandaag gedaan heb ? ;)

jajaja bij baasje ff op z'n vinger gezeten ennuh was helemaal
niet eng hoor  ::)

knuffels

Tyco