5 mei 2025, 20:58:18

Dagboek Mieppie

Gestart door robentru, 28 juli 2004, 23:57:22

« vorige - volgende »

robentru

Hoi....
hier ben ik de supervalk ( dat komt door al die complimenten)
Zit ik lekker op de kooi bijTyco (is wel bekend terrein, mijn vorige hokketje) komt dat vrouwtje het water en voer van Tyco verversen.... Nu vraag ik je. Ja zeg het maar....
Ik zit lekker bij Tyco de boel te versieren.... komt dat vrouwtje de boel verzieken, Ik heb haar ook dan meteen maar ff lekker gepakt, maar daar was ze geloof ik niet blij mee...
Baasje heeft me maar weer in mijn hokketje gezet.
Maakt mij ook niet uit, Tyco is gewoon een leuke vogel die ik zal beschermen.
Groetjes, Mieppie

robentru

Wat ik helemaal te gek vind is als ik boven op het hokketje bij Tyco zit om mijn favoriete liedje te fluiten.
Ik zag twee beren met variaties van mezelf :D :D :D
Dan paradeer ik op de kooi heen en weer.... kijkt Tyco me aan.... en dan kijk ik Tyco weer aan.... Hihihi wat zouden wij nu denken? :-/ ;)
Het baasje heeft het deurtje opengezet, maar ik (en ik geef het eerlijk toe ::)) durf nog niet naar binnen.
Maar daar ga ik voor oefenen hoor, want ik wil die Tyco nu wel eens besnavelen.
Als ik moed hebt verzameld zal ik het jullie meteen komen vertellen.
Groetjes van Mieppie :-*

robentru

tsja...
ik heb straf.... :(
Na lang aarzelen kwam Tyco uit zijn hokketje, lekker ff vliegen met z'n twee. Tyco ging naar de keuken op de grond en ikke er natuurlijk bij (wel op gepaste afstand). We kregen een lekke bakkie met voer, ik dus meteen AANVALLEN!~!!
Maar Tyco wilde niks (snap ik niet hoor).
Toen kreeg Tyco het: lekker vliegen. En daar ging hij. Kon hem echt niet bijhouden en ik wil ook niet te dichtbij komen.
Op een lamp geland en ik wilde hem gaan helpen, maar drufde niet naast Tyco te gaan zitten. Uitvalsbasis: het vrouwtje... maarre ik heb haar toen wel heel erg hard in haar lip gebeten :-[ :-[ :-[
Baasje heeft me gepakt en in mijn kooi gezet... heb ik wel verdiend geloof ik, maar ik snap het ook nog niet allemaal.
Zit Tyco nu op mijn lamp en zit ik in de kooi! En dat is niet eerlijk hoor!
Zal allemaal wel goed komen. Maar ik denk niet dat het vrouwtje nu zo blij met mij is, ik laat haar dan ook behoorlijk links liggen, want al mijn aandacht is nu ff voor Tyco.

Mieppie, die echt wel van het vrouwtje houd, maar nu ff niet weet hoe en wat.  :-/

Anita1

whoehahahaha wat een gaaf verhaal.die mieppie.hihi.ik hou het ff kort heb zelf ook problemen met de valks.knuff anita :-*

suus

MIEPPIE MIEPPIE
Wat lees ik nu kerel? Je kunt toch niet zomaar het vrouwtje gaan bijten! en in de lip nog wel. Dat doet zeer!!
maar volgens mij moet het een vergissing zijn geweest!! Ik denk dat je morgen nog wel heel wat goed te kussen hebt!
En oog voor het nieuwe mooie valkje genaamd Tyco mag hoor, maar denk ook aan vrouwtje!!!
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Ria

Mieppie !
Mieppie, Mieppie, Mieppie. Je bent me er eentje. Het is ook wel lastig voor je om in enen zo'n prachtvalkje in je oude vertrouwde huisje te hebben. Tja en wat eens jouw lamp was zal nu wel jullie lamp zijn. Maar je hebt je vrouwtje gebeten ? Zal ze niet blij mee zijn nee. Maak het morgen maar lekker weer goed.

Knuffies ook van Syl, Tweet, JP, Simba, David, Bowie, Sunny, Malam en Lucky.

Groetjes,
Ria

pssssst Mieppie, ikke Sylvester hier, ben al mooi aan het oefenen en kan bijna een fluitertje van jou nadoen, wanneer komt je volgende voorstelling, of heb je het te druk nu
met Tyco

Maja

Mieppie toch. Zomaar in het vrouwtje bijten? Foei ;).
Blij om te horen dat alles toch goed gaat met het nieuwe koppeltje. Ben je van plan om mss ermee te kweken?
Kun je ook 's n fotootje plaatsen van die lieve Tyco?
Ben benieuwd hoe 'ze' eruit ziet.
xxxMaja

robentru

Hier dan een fotootje van mijn nieuwe vriend(in)

Hij/Zij heeft lekker een stukje appel op (dat hoef ik nie) en
lekker eivoer en lekker gierst en zaadjes en stukje sla.
Tyco heeft ook gedronken. :D

Tyco heeft ook mooie parels op zijn vleugels :o

groetjes

Mieppie

Maja

Och, wat is ze toch mooi! Zo'n fonkelende oogjes (wasie naar Mieppie aan het kijken of naar die appel?).
Ziet er mij nog n jong meissie uit.
Enig idee hoe oud ze is?
xxxMaja

robentru

Hoi Maja,
ja, mijn nieuwe maatje is een plaatje.
Alle info over Tyco zet mijn vrouwtje nu wel ff in het dagboek van Tyco.

Dag en groetjes aan jouw valkjes.
Mieppie

wouter

ik heb heel het verhaal in 1 ruk uitgelezen en ik vond het geweldig echt waar
mieppie is ook zo tam. mijn ekkie is wel tam maar zo tam. knuffelen enzo daar heeft ekkie geen tijd voor.
ik blijf dit zeker volgen.
groetjes wouter(ekkie)

robentru

Hou Wouter,
bedankt voor het lezen en je reactie.
Het volgende bericht zal echter (voorlopig) het laatste berichtje van mij zijn in dit dagboek.
Mieppie krijgt het laatste woord en zal vertellen waarom.
Heel veel groeten Rob & Trudy.

robentru

Hallo allemaal,

het vrouwtje laat aan mij de eer tegen jullie te vertellen dat Tyco nu bij mijn de kooi zit  :) :) :)
Daar ben ik zeer blij om.
Het vrouwtje begint dus strakjes aan een nieuw dagboek... over Tyco en mij :o

Heel veel groetjes van Mieppie.
Die toch niet zo'n stoere man blijkt te zijn  ;) ;) mag ik van mezelf zeggen!

boezempje

hai trudy en mieppie en tyco

wat leuk zeg mieppie dat jij bij tyco in de kooi mag. :o
super goed van je miep echt hoor we lezen het nieuwen dag boek met plezier en liefde,

gr esther

robentru

Hallo allemaal,

bedankt voor al jullie reacties in het dagboek.
Omdat er nu het dagboek Mieppie en Tyco is, sluit ik hierbij dit dagboek.

Groetjes, Trudy