2 mei 2025, 17:15:31

kunstjes

Gestart door wouter, 5 juli 2004, 15:02:13

« vorige - volgende »

wouter

5 juli 2004, 15:02:13 Last Edit: 5 juli 2004, 15:04:11 by wouter
hey iedereen
ik wist wel niet goed waar ik dit bericht moest plaatsen dus heb ik het maar bij tam maken geplaatst.
ik heb eigenlijk 2 vragen.
1. welke kunstjes kunnen jullie valkjes?
2. hoe spelen jullie met jullie valkje(s)?
alvast bedankt voor de reacties
groetjes wouter(ekkie)

Paul

Hoi Wouter,

Kunnen jouw valkjes dan kunstjes?
Mijne fluiten wel een paar melodietjes en zeggen wat woordjes.
Eentje die kan knikken met zijn kopje als je dat zelf ook met je hoofd doet :-)
Echt spelen doe ik niet met ze het is geen speelgoed vind ik maar ik aai ze bijvoorbeeld veel sommige vinden dat heerlijk.

Groetjes, Paul

wouter

die van mij kunnen geen kunstjes maar omdat er veel mensen zijn die vaak praten over kunstjes was ik hiernaar benieuwd.
groetjes wouter(ekkie)

Kolkkie

5 juli 2004, 19:57:14 #3 Last Edit: 5 juli 2004, 19:58:35 by kolkkie
Hoi Wouter,

Pukkie gaat hier vaak op de kop hangen ed. Coco gaat met zijn hele lijf rechtop als ik mijn arm omhoog doe. Als mijn arm weer naar beneden gaat, gaat hij ook weer naar beneden.
Verder kan ik hem voor dood op mijn hand en gezicht laten liggen.

Ik speel niet met mijn valkjes, het is nl. geen speelgoed :(. Ik laat ze gewoon hun gang gaan. Ze doen maar waar ze zin in hebben en niet waar ik zin in heb.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Guinevere

Hoi Wouter,

Ik zet mijn valkje Ivo op mijn schouder en ga dan in de zetel zitten en dan loopt hij heel de tijd rond,van mijn ene schouder naar m'n knie en terug en onderweg speelt hij met de ritsluiting van men trui of armband,dat is wel een vorm van 'spelen' denk ik  :) Je laat hem gewoon z'n gang gaan.
Soms laat ik hem ook van m'n ene vinger op m'n andere klimmen.

Groetjes

Guinevere

boezempje

hai

echt kunstjes kennen mijn valkjes niet.
alleen stormy fluit het liedje daar komt de bruid.
en ook ik laat ze zijn gang gaan.

groetjes esther

Annouschka

Hoi,

mijn 2 mannen kunnen het bouwvakkersfluitje en nog een paar liedjes waar ze hun eigen versie van hebben gemaakt.  Gisteren was ik met Yoda bezig, hij speelt heel graag vliegertje, dan zet ik hem op m'n vinger en dan doe ik met hem een vliegtuig na, van boven naar beneden beweeg ik dan met hem en maak ik zo'n geluidje bij.  Nou, gisteren deed hij in mijn plaats dat geluidje, echt grappig.
En er komt al een robotachtige 'Chewy' uit, das zijn popje.  Maar echt spelen doe ik er niet mee, enkel wanneer ze zelf zin hebben in gekke toeren, anders niet.

Ik heb wel ooit eens gelezen van iemand die valkjes met de hand grootbracht en die dan verkocht aan circussen ::) ::).  Daar ben ik totaal niet mee akkoord aangezien ik vind dat die dieren geen leven hebben.

Groetjes
Annouschka

wouter

hey iedereen
ik speel met mijn valkjes op dezelfde manier als guinevere.
bedankt voor de reacties.
groetjes wouter

suus

De mijne praten en in de kooi ook allerlei leuke spelletjes. Maar het leukste kunstje vind ik dat mijn valkjes vaak bij mij zitten, dan naar mijn man gaan om poepies te doen en dan weer bij mij komen zitten :D :D
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Remco_Ultee

Mijn valkjes vliegen

:o     :o

wouter

Raikiri

Whaha :D :D :D :Dahahahahahah :D

groetjes Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

robentru

Joh............... :D :D :D :D
Die van ons ook .................. :o :o :o :o
Wou soms dat ik het kon! ;)

Irene

Gijs kan heel acrobatisch bezig zijn; vooral als zij in de kooi zit en wij eten iets waarvan zij denkt dat dat ook voor haar is ;D ;D. Ze gaat dan ondersteboven aan de kooi hangen en gooit echt haar kontje omhoog en draait zich dan snel om omte zien of het resultaat heeft gehad en zij wat lekkers krijgt! ;D ;D Ziet er heel stom uit. Daarnaast kan ze als ze er net uit is als een losgeschoten projectiel door het huis vliegen echt van hoog naar laag, met schijnbeweginge. Als ik mijn arm uitstrek en vraag of ze gaat vliegen en beweeg mijn hand daarbij, dan maakt ze helemaal vreemde vleugelslagen ;D ;D ;D. echt spelen doe ik niet; als ze een touwtje van mijn blouse ofzo willn pakken dan trek ik dat langzaam weg maar meer niet; ik knuffel ze liever. Zelf spelen ze wel erg graag met rietjes!!!!
groetjes irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Miranda

Heyy hey

Ik heb een keer gelezen dat je met een kattebelletje met je valkje kan spelen je moet je valkje op tafel zetten en dan het balletje er bij leggen meestal gooien ze het balletje van tafel en dan is het de bedoeling dat jij het opraapt, et is niet echt spelen maar de valkjes vinden het wel leuk.
Je kunt natuurlijk ook andere dingen geven.
Ik zet vaak mijn valkjes op het bureau als ik aan het computeren ben en dan zoeken ze zelf allemaal dingen op om mee te spelen sleutelhangers pennen potloden en papiertjes.
en dat gooien ze er ook weer allemaal vanaf, ik vind het wel een beetje als spelen.
Ook vonden ze glimmende dingen leuk die kun je ze dan voorhouden ofzo zodat ze dat afpakken.

Groetjes Miranda