3 mei 2025, 19:30:33

hij komt al op mijn vinger

Gestart door luukluuk, 24 mei 2004, 17:20:57

« vorige - volgende »

luukluuk

Hoi allemaal
ik kan snoopy al op mijn vinger houden ,en al kusjes geven ,
maar niet aaien ,hoe komt dat
het lijkt wel of ze minder bang zijn voor je mond dan voor je handen ?? hebben meer dat ?
met koppie bij ons is dat ook die wil ook liever met je mond en gezicht ,dan met je handen ,of ligt het aan mij ?
verder is snoopy erg lief alleen moet koppie wel wennen ,als snoopy te dicht bij hem komt ,dan begint hij al ,en vanmorgen wilde snoopy dat hij hem of haar op haar koppie krauwde ,dat heeft koppie ook gedaan ,maar volgens mij iets te hard ,
verder zie ik wel dat koppie het wel gezellig vind ,zo kleintje er bij ,
zal het ooit helemaal goed komen die 2
snoopy doet echt alles na wat koppie doet ,echt grappig  :D
wat zijn die jonge valkjes trouwens zacht zeg echt lief
gr Margot

Paul

Hoi Margot,

Ik denk dat ie gewoon nog moet wennen aan je handen dus gewoon vol blijven houden.
Ik heb hier ook valkjes die zich wel met je neus laten aaien maar handen echt erg eng vinden omdat dat veel aanvallender voor ze lijkt.
Maar als ze eenmaal door hebben dat het kroelen met de hand niet eng is en dat ze het lekker vinden laten ze het wel toe.
Ze zijn inderdaad heel erg zacht he als ze jong zijn dat merk ik hier ook met de kleintjes :-)

Groetjes, Paul

Annouschka

27 mei 2004, 03:09:43 #2 Last Edit: 27 mei 2004, 03:10:15 by Chewbakka
Hoi,

hier heb ik dat ook met mijn popje Chewy hoor, ze wil zich enkel laten kroelen door m'n neus en kin en als ik haar dan op een 'onbewaakt' moment kroel met mijn vinger en ze ziet het dan toont ze dat ze het niet graag heeft.
Yoda, ja, euhh... die heeft alles graag, ik kan die zo met de volle hand oppakken echt supertam.
Yabba en Solo begrijpen het kroelen nog niet zo goed en zijn terughouden, kusjes krijgen ze wel graag.  

En geef die 2 gewoon wat tijd, hier is het ook nog maar in gang gekomen tussen Yoda en Chewy en die zijn ook al bijna 3 maand samen hoor, bij de ene is het gewoon vlugger dan bij de ander. ;)

groetjes
Annouschka

luukluuk

koppie is niet meer jong hoor  :D,hij is al best oud ,maar hij wil het gewoon echt nooit met je hand ,maar is toch ook super tam

oja de kleine snoopy maakt steeds piep geluiden naar hem ,hij is toch al 10 weken ,snoopy
ook als ik koppie er uit heb bij mij gaat ze echt heel hard en hoog te keer ,dat het pijn aan je oren doet ,wat kan dat zijn ,dat ze niet wil dat koppie weg is ?

gr Margot

Remco_Ultee

Dan wilt ze waarschijnlijk inderdaad niet dat hij weg gaat.
Gel fluit ook altijd als ik weg ga, gewoon niet op antwoorden dan wordt het vanzelf minder.

Guinevere

Mijn valkje Ivo heeft het ook héél graag als ik 'aai' met mijn kin en neus,maar van een hand mag het ook absoluut niet !
Misschien zal dat ooit nog veranderen maar ben al blij dat het zo gaat :)

Groetjes
Guinevere

Jim

ja, maar je hebt ook valkparkieten die helemaal niet op je hand willen zitten, maar alleen maar op je schouder of op je hoofd. Dan vind de valkparkiet het gewoon eng met je handen en dat is heel moeilijk om dan te proberen te leren dat hij niet bang hoeft te zijn.
maar als jou valk al ouder is dan kan je hem denk ik niet meer leren om niet meer bang te zijn om geaaid te worden.

luukluuk

klopt ,we hebben hem zo gekregen hij is een vondeling ,hij komt erg graag op je hoofd zitten en ook op je hand ,maar aaien nee ,maar je kan hem wel vast pakken helemaal ,
verder kan hij praten en ook mooi fluiten en ook kusje geven op zijn borst ,dus we laten het maar zo ,
gr Margot

Paul

Hoi Margot,

Mijn oudste valkje hier (25 jaar)komt graag bij je zitten en vind het heel interresant als je tegen hem praat maar geaaid worden wil hij absoluut niet.
Sommige valkjes vinden het gewoon niet fijn en andere gaan helemaal uit hun dak als je ze aaid.
Ik heb ze hier in verschillende manieren van tam zijn.
Sommige kan ik helemaal vast pakken die vinden alles goed maar andere willen bijvoorbeeld wel in hun nekje aangehaald worden maar nergens anders.
Zeker als ze oud zijn is daar heel moeilijk verandering in te brengen en dan kan je ze beter zo behandelen als ze zelf het liefste hebben.

Groetjes, Paul

Guinevere

Hoi iedereen,

Ik heb gisteren toch nog eens een poging ondernomen om Ivo op z'n kopje te aaien.
Hij liet duidelijk merken dat hij het niet graag had maar ik hield vol en toen had hij zoiets van "Dit is eigenlijk best wel lekker!".Na een paar minuutjes kwam hij zelf naar mij en boog z'n kopje naar voren.Nu herhaal ik het elke dag een  paar keer en hij raakt er aan gewend.De ene moment wil hij liever dan de andere maar zo zie je maar !!

Groetjes
Guinevere

wouter

met mijn valkje mag je bijna alles doen maar aaien nee.
mijn valkje heeft van niets bang.......... behalve handen
dus je bent zeker niet de enige
groetjes wouter (ekkie)

Paul

Hoi  Guinevere,

Als ze eenmaal doorhebben dat dat kroelen in de nek fijn is dan ben je al een heel eind :-)
Je valkje zal dan steeds vaker bij je komen want in hun nekje vinden ze heerlijk :-)
Sommige hier kan ik soms niet eens uit de kooi halen omdat ze meteen met hun kopje naar beneden gaan om geaaid te worden en je kan ze dan niet makkelijk vastpakken :-)
Maar meestal komen ze er zelf wel uit als je een deurtje open zet en veel gaan er vanzelf weer in als ze er genoeg van hebben en willen slapen.
Ik kan met 1 valkje hier echt alles doen ook op de rug aaien maar dat vinden de meeste echt niet fijn.
Dat moet je ook vanaf het begin aanwennen net als vastpakken als ze dat altijd gewend zijn laten ze dat gewoon toe.
Gewoon doorgaan zoals je nu doet en je valkje zal ech steeds tammer worden :-)

Groetjes, Paul

Guinevere

Hoi Paul,

Soms kijkt Ivo nog wantrouwig naar mijn vinger als ik hem wil aaien en dan laat hij een protestgeluidje horen maar eens hij weer door heeft waarvoor het is dan volgt hij mijn hand de hele avond en duwt soms met z'n kopje ertegen om te tonen dat hij wil geaaid worden  :)
Maar soms heeft hij er ook gewoon geen zin in denk ik want dan peipt hij eens luid en spert z'n bekje beetje open , dan laat ik hem gewoon met rust.

Groetjes

Guinevere