11 mei 2025, 05:40:32

valk met zebravinken

Gestart door bianca25, 5 juli 2004, 00:38:45

« vorige - volgende »

bianca25

Hallo!!

Ik heb sinds kort 2 valken in een binnen voliere zitten (afmeting 1,10 breed zeshoekig hoogte 1,80). Nu heb ik ook 2 zebravinken en wil die graag in die voliere erbij zetten, maar heb zoveel verschillende dingen gehoord in dierenzaken dat ik het maar eens bij echte kenners ga vragen.
De valken zijn 2 mannetjes en de zebravinken zijn een koppeltje.
En als dat niet mogelijk hoeveel valken zouden er dan in kunnen of is het beter het bij 2 te laten?
Alvast bedankt voor de tips.

Groetjes Bianca

Tara

Hoi Bianca,

ikzelf heb nog zebravinken bij mijn valkjes gehad en dat gaat super hoor, valkjes zijn zeer vredelievend en zebravinkjes doen ook geen vlieg kwaad, ze kunnen zeker samen :-).

Groetjes, Tara

Paul

5 juli 2004, 07:30:18 #2 Last Edit: 5 juli 2004, 07:31:47 by Paul
Hoi Bianca,

Volgens mij gaat dat ook prima valkjes laten vaak zonder problemen andere vogels toe alleen als ze broeden kan het wel eens minder gaan.
Alleen eten zebravinkjes ook ander voer dan zebravinken dus je moet extra bakjes plaatsen en het liefste waar valkjes niet van kunnen eten.
Je hebt een redelijke grote kamervolliere daar kunnen zeker 4 tot 6  valkjes zonder problemen in.
Het ligt er ook aan of ze buiten de volliere ook hun vleugels kunnen strekken anders kunnen er wel 8 in misschien want dan kunnen ze zich ook af en toe buiten de volliere uitleven :-)

Groetjes, Paul

Dark_Fox

6 juli 2004, 14:00:43 #3 Last Edit: 6 juli 2004, 14:01:49 by Dark_Fox
Dit is natuurlijk per soort en per dier als individu verschillend, maar ik denk dat, zeker als het een grote voliere is, je ze zonder problemen bij elkaar kan zetten. Valkparkieten lijken me inderdaad een van de meer tolerante soorten, meestal zal het de andere soort zijn die aan gaat vallen - bij zebravinken zul je er denk ik dus geen last van hebben ;-)

the_lost_valley

Mijn opa heeft ook een tijdje valkparkieten samen met zebravinken, kanaries, en kwartels gehouden.. dit was een hele grote buitenvoliere (ongeveer 4x2x2m), maar het ging gewoon allemaal goed..

Raikiri

:) Zebravinkjes zijn echt schattig.. Ik denk dat het wel kan hoor.. beiden zijn niet zo happerig. Vooral de Zebravinkjes zijn niet zo happerig met dat pietepeuterige snaveltje

Groetjes Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

tommy

hoi
ik heb 10 valkjes vier catharina's en sinds kort twee zebravinken ( adam en eva hihi ) bij mijn valkjes gezet
en dat gaat super
de vinken zijn de baas
ik heb er wel een apart bakje bij in gezet waar alleen de vinken hun kop in kunnen doen
grt annemieke

marianca.

Hallo bianca,

Ik heb zelf ook 2 zebravinken en 3 kanaries bij de valken in de kamervoiliere zitten en het gaat heel goed.Valken zijn op zich vriendelijke vogels en zullen die kleintjes echt niks doen.Bij mij eten de valken en zebra,kanaries zelfs samen.Heel leuk en vertederend om te zien :).

groetjes
marianca

ps..je moet er niet van opkijken als de valken het zebravinkenvoer en kanarievoer ook lekker vinden...maar dat was bij mijn slokken in het begin...nu vinden ze het niet meer zo interessant.

bianca25

Hallo!

Bedankt voor alle reacties tot nu toe. En ze zijn allemaal hetzelfde. Dat was wel anders bij de dierenspeciaal zaken.
Ik ben nog een beetje huiverig, maar ga het toch een keer proberen. Als het niet gaat word het gewoon vangen!!!

Groetjes Bianca :)

BB

de zebravinken doet geen vlieg kaad maar de valken
dat weet ik nog niet ik heb een tijdje zebravinken met valkparkieten samen gezet en de zebravinken worden
soms gewoon af gemaakt. :-[