11 mei 2025, 22:40:42

Lekkere tussendoortjes

Gestart door Daphne, 19 september 2004, 16:28:25

« vorige - volgende »

Daphne

Hallo, ik heb een valkparkiet die graag snoept, maar wat mag ze eigenlijk allemaal voor tussel doordtjes zoals fruit? Mag ze ook stukjes aardappel of koek, want dat krijgt ze soms, ik vind het ook zo zielig om haar helemaal niets te geven, ik hoop dat jullie wat weten wat ze wel en niet zou mogen  :)

sabrina

Hi,

Je kunt ze gewoon fruit geven hoor. Niet te veel, want dat is ook niet goed voor ze. Wat valken ook echt superlekker als tussendoortje vinden zijn die lange gerststangen of van die knabbelstaven (van Puik ofzo).

Aan de linkerkant in het menu´voeding´ staan ook een heleboel tips.
O, en koekjes vinden ze erg lekker, maar zijn eigenlijk niet goed voor ze, vanwege de suikers etc.

Groetjes
Sabrina

Daphne

Dankjewel voor het antwoord, maar wat zijn die gerststangen eigenlijk?

Paul

Hoi Daphne,

Dat is trosgierst en daar zijn ze bijna allemaal gek op.
Dat moet je alleen niet elke dag geven want dan eten ze hun gewone zaadjes niet meer.

Je kan ze ook af en toe een stukje brood geven of een stukje Melba toast daar zijn ze ook gek op.
Ik heb zelf ook van die snoepstikjes van Schlecker die kosten 49 cent per 2 en dat vinden ze ook lekker en dat is nog enigszins gezond ook.

Groetjes, Paul

Olga en Hans

Hoi Paul,

Die knabbelstokjes van Schlecker kon je die ook via internet bestellen, zou je mij dan het emailadres willen geven.
Of anders, waar koop je ze dan :-/

Groetjes Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Paul

Hoi Olga,

Je kan ze bij Schlecker ook via internet bestellen alleen is het minimale bestelbedrag 15 euro maar je krijgt dan geen zerzendkosten en die zijn vaak al minimaal 5 euro voor een pakje.
Maar ze hebben veel leuke dingen dus je kan er ook wat anders bij bestellen zoals gloeilampen, schoonmaakmiddelen en ik bestel er bijvoorbeeld hele goedkope contactlenzen van een goed merk.
De site is www.schlecker.nl
Ik haal ze in een winkel van hun en de winkels kan je ook vinden op hun site.
Er zit er ook vast wel een in jullie buurt.
Alleen hebben ze in de winkel nooit zo erg veel stokjes liggen ik koop soms hun hele voorraad op  :D
Anders als het niet lukt wil ik ze ook wel een keer halen voor je  ik weet alleen niet waar je woont in verband met ophalen/brengen.

Groetjes, Paul

Olga en Hans

Hoi Paul,

Dank je wel. Of er een winkel bij ons in de buurt zit, heb ik nog niet kunnen vinden, niet in Alphen aan den Rijn of in de buurt van Leiden.
Hans moest lachen, die dacht dat jij contactlenzen voor je valkjes nam :D :D :D.
Maar via internet bestellen is wel makkelijk.

Groetjes Hans en Olga.

Yoeri    17-05-1993

Paul

Hoi Olga,

Nee zulke kleine lenzen hebben ze daar niet  :D
Ik heb net gekeken en er gaat wat fout met de zoekfunktie ik kan zelfs de winkel om de hoek hier niet vinden  :D
Je zou ze even kunnen bellen er zit vast wel een winkel bij je in de buurt.

Groetjes, Paul

Olga en Hans

Hoi Paul,

Dat probleem hadden we gisteren ook al, ik zal morgen is een belletje geven of er bij ons in de buurt ook 1 is.

groetjes Olga.

Yoeri    17-05-1993

Paul

Hoi Olga,

De zoekfunktie werkt weer en in Alphen is er denk ik geen winkel.
Maar in Leiden wel in de Breestraat dat is een hele grote winkelstraat in het centrum.
Maar je kan ook zelf even proberen met de zoekfunktie weer.
Ik heb ze vandaag weer 12 stokjes gevoerd en ze waren er weer helemaal wild op :-)

Groetjes, Paul