4 mei 2025, 04:15:49

vlooien

Gestart door Tessa, 4 juli 2004, 02:19:17

« vorige - volgende »

Tessa

4 juli 2004, 02:19:17 Last Edit: 4 juli 2004, 02:19:39 by tessa
misschien een vreemde vraag hoor maar nu het weer iets beter word heb ik alweer de eerste vlooien bij mijn katten ondekt en ze natuurlijk meteen behandeld ik ril van kleine kruipende beestjes
maar kunnen valkjes ook last hebben van vlooien ik heb mn valkjes gister behandeld met spul tegen parasieten en nog iets heb ik bij mijn nieuwe valkje gekregen van de dierenwinkel er zat helaas geen doosje omheen zat ik een klein wit tubetje en moest dat onder hun veren in de nek doen.

groetjes tessa

Paul

Hoi Tessa,

Voor honden en kattenvlooien hoef je voor je valkjes niet bang te zijn die zullen daar niet op overleven dus dat is geen probleem.
Netjes dat de dierenwinkel een tubetje erbij doet alleen dat de gebruisaanwijzing er niet bijzit is vreemd.
Het is een middeltje tegen parasieten dat word bij de vogel in de bloedbaan opgenomen en als ze bloedluis hebben gaan die daarvan dood.
Ook helpt het tegen spoelwormen als je valkje die zou hebben.
Je moet dat inderdaad in de nek smeren want ze mogen het niet binnenkrijgen via de snavel.
Je hebt dat van beaphar en het heet geloof ik parasiet25 of iets dergelijks.
Als je verder geen ongedierte bij je valkje ontdekt hoef je dat tubetje volgens mij niet te gebruiken maar als de dierenwinkel dat aanraade kan je het wel doen natuurlijk.

Groetjes, Paul

Tessa

hoi paul bedankt voor je snelle reactie ben nu een stuk geruster

groetjes tessa