4 mei 2025, 12:16:45

Spooky ziek

Gestart door loraine(vogellovertje), 2 juli 2004, 15:26:28

« vorige - volgende »

loraine(vogellovertje)

Hoi allemaal..

Spooky is ziek..
Gisteren leek alles nog in orde ..wel was ze wat hangerig..
Vanmorgen zat ze een beetje stil en afentoe haar ogen dicht..ook viel egbert (een andere valk) haar steeds aan..
Even later zat ze op de grond met egbert boven op haar.
Haarogen zijn dichtgeknepen en ze ziet er echt ziek uit..maar haar adem is niet moeilijk..
Ook heeft ze roze ontlasting? GEEN bloed!
Meer krijtjesroze..
Ze is ook in de rui.
Wat zou het kunnen zijn?
De rest is gezond!
Groetjes loraine en fam

Lique

Hoi Loraine,
Dit klinkt niet goed hoor.
De ontlasting hoort niet roze te zijn.
Maar dat het roze is, kan wel betekenen dat er bloed in zit hoor.
Het hoeft niet zo te zijn, dat als ze bloed in de ontlasting hebben, dat het gelijk helemaal rood is.
Maar het kan zijn dat het nog niet zo veel is, dat het daarom zo roze is.

Je moet wel snel met Feld bellen, want ik vertrouw het gedrag niet echt.

succes!

Marianne

Hoi Loraine,

Heb je al gebeld?
Veel sterkte met de zieke.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

3 juli 2004, 07:25:02 #3 Last Edit: 3 juli 2004, 07:25:18 by Paul
Hoi Loraine,

Jullie hebben ook pech met de valkjes zeg :-(
Ik denk net als wat Lique zegt dat ze erg ziek is en je zal waarschijnlijk antibiotica moeten geven.
Maar ik zou zeker dr Feld daar even over bellen.
Misschien kan die zeggen wat je nodig hebt en dat kan je dan bij de dierenarts bij jullie in de buurt halen.
Sterkte met Spooky.

Groetjes, Paul

Speedy

3 juli 2004, 12:33:57 #4 Last Edit: 3 juli 2004, 12:53:35 by Speedy
Hoi allemaal.

Loraine is erg verdrietig, daarom zal ik het maar hier neerzetten... helaas is Spooky gisteren overleden.
Het is erg snel gegaan allemaal, ik was er gisteren ook wel erg stil van, ja het is toch van je 1e nest het jongste moppie.

Rust zacht mijn lieve "Sunny" want dat was je wel, een zonnestraal.
Je mocht maar 4 maandjes worden, veel te jong.
Spooky "Sunny" werd 2 maart '04 geboren en is 2 juli '04 gestorven.

Trudie

2e dag

2 weken

18 dagen

3 weken jong.. (de kleinste)

18 april '04

Anita1

:( oow wat naar.wat kan dat toch allemaal snel gaan bij valkjes. was spooky nog jong? achh bah ik vind het zoo naar.ik wens je heeel veel sterkte hoor.en jij ook trudie.knuffie anita

Joyce28

agossie,zo jong,wat had dit nou kunnen zijn dan?  ???

Kan me voorstellen dat als je het valkje zelf gekweekt heb,dat dat ook even moeilijk is
Ik wens jullie beide sterkte

Marianne

Hoi Trudie en Loraine,

Allebei heel veel sterkte met het verlies van Sunny/Spooky.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

snuffie

langs deze weg wil ik je heeeel veeel sterkte wensen bij dit grote verlies,

gr snuffie en kuif

boezempje

hai

sterkte meis met het verlies van Sunny/Spooky.
ik vindt het erg rot voor je.
groetjes en sterkten ermee

esther

Lique

Hoi Lorraine,

Agossie. Wat sneu is dit zeg. En zeker omdat julie al zoveel hebben meegemaakt dit jaar.
En Trudie, dit vind ik ook heel erg voor jou, want je bent toch degene geweest, die hem heeft op zien groeien.

Succes!

groetjes Lique

wouter

oh wat erg
en het valkje was inderdaad nog wat jong
ik weet hoe het voelt want een tijdje geleden is ook een jong valkje van mij gestorven.
succes
groetjes wouter(ekkie)

Stijn dc

hoi

jammer dat ie het niet gehaald heeft. Gaat er nog een onderzoek naar mogelijke ziekte gedaan worden.

SDC:D

Paul

Hoi Loraine en Trudie,

Wat erg dat Spooky er nu niet meer is :-(
Jullie hebben er zeker alles aan gedaan om hem te helpen ik weet nog dat de andere valkjes ziek waren en dat jullie dag en nacht met ze bezich geweest zijn en daarom is het zo erg dat dit nu weer gebeurd :-(
Ik zou zeker laten onderzoeken wat het geweest is je kan je andere valkjes daar misschien mee helpen als ze hetzelfde hebben.
Vaak als je merkt dat ze ziek zijn dan zijn ze ook echt heel ziek en soms ben je dan al helaas te laat :-(
heel veel sterkte in elk geval want het is echt erg als je maatje zoiets overkomt.
En Trudie ik kan me helemaal voorstellen dat jou dit ook aangrijpt he hebt hem toch van kleins af aan op zien groeien en het blijft ook altijd een beetje jouw valkje.
Dat had ik toen met Chico ook toen die zo ziek was dat greep me ook heel erg aan toen.

Groetjes, Paul