7 mei 2025, 20:41:03

2 koppels

Gestart door sky, 2 juli 2004, 17:29:52

« vorige - volgende »

sky

Hoi ,
Ik heb 2 koppels waarmee ik later mee wil gaan kweken.
Ze zitten beiden bij elkaar ,maar heb horen zeggen als er jongen zijn dat ik de 2 koppels moet scheiden.
Klopt dat
MVG sky

Marianne

Hoi Sky,

Ik denk dat dat voor de koppels en de jongen wel beter is.
Ik had het dit jaar niet en dat was erg onrustig.
Ik had 2 nestjes in 1 broedblok, niet echt aan te raden hoor.
Dus als je de mogelijkheid hebt zou ik ze tijdens het broeden gescheiden houden.
Succes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi sky,

Het ligt er ook aan hoe groot de ruimte is waar ze in zitten.
Ik zet nu met broeden altijd een koppel appart waar ik dan mee broed.
vorig jaar had ik twee koppels bij elkaar in de kamervolliere en dat is verder toch goed gegaan alleen was het in het begin even soms wat ruzie over wie welk blok wilde hebben.
Maar de jongen zijn allemaal groot geworden dus het kan best goed gaan met 2 koppels.

Groetjes, Paul

sky

Hoi,

Voorlopig zitten ze in een ruimte van 170 x 100 x 60 (HxBxD)
Binnenkort begin ik aan de bouw van een voliƫre van 200 x 200 x 150

VG sky

Paul

Hoi Sky,

Zo te zien heb je dus ongeveer dezelfde kamervolliere wat betreft de maten als ik heb.
Ik kan die van mij in twee delen splitsen dan heb je 2 ruimtes van 100x60x80 en in een van die ruimtes hadden bij mij twee koppeltjes tegelijk een nest en dat is prima gegaan hier.
Maar alle valkjes zijn elkaar hier wel gewend en kunnen goed met elkaar opschieten.
Maar in de broedtijd hebben zelf de vogels die normaal goed met elkaar omgaan wel eens ruzie.
Ik zou dan in elk geval twee broedblokken neerhangen dan hoeven ze er niet om te vechten wie er wil broeden.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

bij mi jzitten er twee koppels in een binnenvoliere, dit gaat prima, ook in de broedtijd, alleen is het wel het geval dat er in elk hok maar 1 koppel een nestje heeft. Maar in principe moet het goed gaan.

SDc:D