3 mei 2025, 21:47:36

Dagboek van Vanessa en de Kuifjes

Gestart door Vanessa_TC, 28 juni 2004, 15:44:13

« vorige - volgende »

Vanessa_TC

28 juni 2004, 15:44:13 Last Edit: 23 augustus 2004, 18:03:42 by Vanessa_TC
(Joepie zaterdag is er een eitje van Tommy en Chippy uitgekomen, een klein geel donsje is het nu.

Ik was bang dat ze het niet zouden voeren omdat het hun 1e keer is. Maar het kropje zit helemaal vol :P

Ik heb een bakje met een eivoerpapje vlak naast het broedhok gehangen, elke dag ververs ik het papje. Ik denk dat ze dat wel geven, of geven ze ook gewoon zaad?

Ook heb ik vitaminedrupjes door het papje gedaan.
Zijn er nog andere dingen waar ik om moet denken of wat ik ze kan geven voor hun jong?

Ze hebben nu hun normale zaadmengsel, eivoer, grit, sepia, jodiumblok, groenvoer, water en het eivoerpapje (met vitamines).
Af en toe gluur ik even in het blok, maar ze zijn echt waaks hoor, Tommy hing al aan mijn vinger. Auuw :-/
Ik zal proberen een foto te maken.

Wat een geluk dat het nu de 2e ronde wel lukt he. De 1e ronde hebben ze het nest verlaten en zijn 3 bevruchte eitjes afgestorven. Er liggen nu nog 7 eieren waarvan dit kuiken nog van de 1e ronde is. Ik hoop dat er nog 1 of meer uitkomen, maar zo niet dan ben ik al heel trots op dit ene jong :)

Groetjes van Vanessa, moeder Chippy en vader Tommy.
:P

Tara

Hoi Vanessa,

gefeliciteerd met je kuikentje :-). Lief hoor! Het is echt goed dat z'm zo goed verdedigen :).

Normaal wordt er niet te veel zaad gegeven de eerste dagen, aangezien hij nog klein is en zaadjes dan moeilijker te verteren natuurlijk. Hier had ik een van mijn jongen waarvan de ouders op een leeftijd van 4 dagen geloofde ik toen een volle krop gegeven hadden met zaadjes, die krop voelde keihard aan en wou niet legen, ik had vanalles geprobeerd, verfijnen, masseren, ... en toen hielp een druppel olijfolie. Dus het is logisch dat de eerste dagen niet te veel zaad wordt gevoerd, maar zijn krop zat echt vol, onervarenheid zeker..

Maar je doet het uitstekend, ze hebben niks tekort, alles gaat wel goed, ben benieuwd naar een foto :-).

Groetjes, Tara

Tara

Hoi Vanessa,

gefeliciteerd hoor, ben blij voor je!
Goed hoor dat het eerste wordt gevoerd, het tweede zal heus ook worden gevoerd :-).

Groetjes, Tara

Marianne

Hoi Vanessa,

Gefeliciteerd met je twee kuikentjes.
Heel veel succes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

docher van wil

leuk dat je twee kleintjes heb die van mij hadden er ook twee alleen de eerste is 29juni dood gegaan en de andere heeft een waarschijnlijk een  kanker build op de buik de buik is heel groot en rond en heel hard  hij is 27 juni geboren en ik hoopp daat die van mij niet dood gaan maar het was ook hun eerste nest ik hoop voor jou dat het beter gaat  :'(

Tessa

gefeliciteerd met je jongen
 heel veel geluk ermee

tessa

Stijn dc

hoi

van harte met je jongen. Beleef er maar veel plezier mee.

SDC:D

Paul

Hoi Vanessa,

Gefeliciteerd met je kleintjes :-)
De volgende kan best over een paar dagen pas komen de twee eerste komen vaak sneller achter elkaar dus maak je geen zorgen als het volgende jong niet meteen komt.
Ik geef ze zelf nooit een papje van eivoer maar gewoon vochtig eivoer.
Maar op zicht is het geen slecht idee denk ik je kan het altijd proberen.
Ze drinken namelijk wel heel veel als je jongen hebt omdat ze in de krop het papje maken dan.
Succes met je kleintjes.

Groetjes, Paul

Vanessa_TC

30 juni 2004, 14:32:43 #8 Last Edit: 30 juni 2004, 18:03:07 by Vanessa_TC
Hallo,

Nou nou, maandag is het 2e jong geboren en dinsdag al het 3e!
Maar dat kan ook wel kloppen want er zijn ook 2 eieren een dag na elkaar gelegd. Wat leuk hè :)

Gisteren kon ik door het vlieggat zien dat ze de 3 kleintjes voerden. Leuk gezicht is dat.

Tot nu toe gaat alles goed, en het papje valt volgens mij wel goed in de smaak :)

"Dochter van Wil"; Wat erg dat het niet goed gaat met je kleintjes, misschien dat het bij het 2e nestje wel in orde is.
Ik hoop dat je kleintje beter wordt!

Groetjes Vanessa en de kippetjes

Theetje

Hoi Vanessa,

Gefeliciteerd met je kuikens en geniet er maar lekker van.

Groetjes

Theetje

boezempje

hoi Vanessa_TC

van harte met de kleintjes en wat fijn dat het zo goed gaat :)
we wachten de foto´s wel af ;)

groetjes esther

Stijn dc

hoi

leuk dat er een derde kuiken geboren is. Mooi om te zien hoe ze voeren hé :)

P.S. Ik ga je berichteje naar dagboeken verplaatsten omdat het geen "echte" vraag over kweken is.

SDC:D

Vanessa_TC

O jee, Toen ik gisteren thuis kwam keek in het blok en toen lagen er 4 kuikens.  :(Maar helaas 1 is dood gegaan. Het was de 2e of 3e die is geboren, dat weet ik niet omdat ze een dag na elkaar kwamen.

Ik heb het eruit gehaald en bekeken, de krop zat vol en ik kon in het buikje ook voer zien in de darmpjes. Wat een dun velletje is het toch dat je er zo door kan kijken.

Tot mijn verbazing zag ik dat aan 1 voetje 3 nageltjes ontbraken, de topjes van deze teentjes waren rood (bloed?).
Zielig he?. Zal iemand uit het blok er aan hebben gegeten, of zal het zo zijn geboren, het zag er niet uit dat het gebloed heeft, gewoon rode topjes. Ik heb er een foto van gemaakt maar moet eerst het rolletje ontwikkelen, die foto komt dus nog :-[

Ik heb het kuiken maar begraven in onze tuin met het eierdopje erbij.
Het is niet leuk, maar ik had wel rekening gehouden met zoiets dergelijks, in de natuur overleven ze het ook niet allemaal altijd.

Een ander kuiken ziet er opzich goed uit met een volle krop. maar is op zijn ruggetje voor de helft kaal. Ik weet niet of het geplukt is want ik zie geen rode stipjes ofzo waar veertjes uit zijn getrokken. Maar ja het is ook nog maar dons.

Het 1e geboren jong is best gegroeid, ik hoop dat deze in elk geval groot wordt. Het jong die gisteren is geboren de 4e dus, ziet er goed uit en heeft ook een volle krop.

Vanmorgen waren ze alledrie in orde. :) Ik hoop dat het goed gaat.

Groetjes Vanessa

Vanessa_TC

2 juli 2004, 12:30:41 #13 Last Edit: 13 juli 2004, 13:49:07 by Vanessa_TC
Goedemorgen allemaal,

Toen ik gisteren thuis kwam en ik het blok keek was er weer een ei uit gekomen. Dus nu zijn er weer 4 kuikens :)

De oudste is echt grappig, die zit rechtop in het blok te piepen voor voer. Z`n onderlijfje zo heel gezellig in het zaagsel, een klein papzakje :D LoL

Het 1 geboren jong heeft de oogjes al half open :P
Hierbij nog een mooie foto van Tommy en de kuikens;

Groetjes van Vanessa en de papzakjes ;)

Vanessa_TC

6 juli 2004, 18:28:39 #14 Last Edit: 13 juli 2004, 13:50:56 by Vanessa_TC
 :'(Gisteren heb ik al weer een dood kuiken in het blok gevonden, helaas. Er waren ook weer een paar nagels van de pootjes af :(

Gelukkig gaat het tot nu toe met de andere jongen goed, het 1e jong is nu 10 dagen oud, hij begint nu echt te piepen, krijsen en blazen als je bij de broedkast komt.hihi

Ik hoop echt dat deze 3 blijven leven. Er liggen ook nog 3 eieren, maar ik denk niet dat ze bevrucht zijn anders moesten ze al uit zijn gekomen. Zal ik die eieren laten liggen of weghalen?

Groetjes Vanessa en Papzakjes