6 mei 2025, 01:34:58

Fabio en Twingo's jongen!

Gestart door kok_roy, 23 juni 2004, 13:16:21

« vorige - volgende »

kok_roy

23 juni 2004, 13:16:21 Last Edit: 6 augustus 2004, 14:27:16 by kok_roy
Hallo allemaal,

Ik keek vanmorgen in het broedblok en jah hoor, na 3 weken suf paren ligt het eerste ei in het broedblok ;D! Er zaten nog wat bloedsporen aan omdat het Twingo's eerste keer is. Ik hoop dat ze hun eerste nestje goed verzorgen zodat dat ook wat goeds beloofd voor volgende jaren!! :P

Dit zijn de jongen die ik verwacht ::):
Mother: Pied
Father: Pearl

male offspring:
100% Grey Split To Pied {X1:  Pearl}

female offspring:
100% Pearl Split To Pied

Ik hoop dat het nestje goed gaat verlopen, ik hou jullie op de hoogte over de volgende eitjes. Ik ga 2 juli op vakantie dus als dit eerste ei uit zal komen kan ik de geboorte hiervan net niet meemaken, daar ben ik een dagje te laat voor dan :-/. Maarjah, dat moet dan maar.

hier is twingo:

en dit is fabio (die zijn parels al bijna allemaal verloren heeft):

En hier nog een keer allebei:

Op mijn website zijn nog meer foto's te vinden ::)...
Groeten Roy :P

kok_roy

Ik weet trouwens niet of dit in het dagboeken onderdeel of verhalen onderdeel moet. Anders verplaatst de moderator van dit forum het maar :)

boezempje

hai

wat leuk voor je met de eerste eitje :)nou ik hoop dat er een mooi valkje uitkomt en alles goed gaat.maar fabio en twingo zijn 2 pracht valkjes hoor erg mooi ;)
succes met het nesje

groetjes esther

Joyce28

gefeliciteerd,en wat een mooie valkjes,vooral Twingo,erg mooi :)
heel veel geluk

kok_roy

25 juni 2004, 14:48:35 #4 Last Edit: 28 juni 2004, 19:31:17 by kok_roy
Oja, hier is nog een foto van de voliere: Dan weten jullie ongeveer waar en hoe Fabio en Twingo er bij zitten: :) Ze hebben het er erg naar hun zin, vooral het touw en die andere houten 'knaagschommel' zijn favoriete plekjes ;D

De voliere is lxbxh 1.65 x 0.60 x 2.00, hier zitten Fabio en Twingo nu in, in de toekomst kan er hier toch nog wel een koppeltje bij?

kok_roy

26 juni 2004, 16:02:19 #5 Last Edit: 26 juni 2004, 16:03:04 by kok_roy
Het 2e eitje is gisteren gelegd en ze doen het prima! Ik hoop dat hun eerste nestje meteen slaagt. Het mannetje gaat er overdag toch soms fftjes uit, maar het vrouwtje neemt het dan keurig even over.
Morgen verwacht ik een eventuele 3e eitje. Dinsdag zal ik even gaan kijken of de eerste paar eitjes bevrucht zijn.

Groeten Roy

Marianne

Hoi Roy,

Heb jij geen binnenhok, of haal je je valkjes in de winter naar binnen?
Of kijk ik niet goed?
Veel succes met je koppeltje en hun nestje.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

kok_roy

In de zomervakantie gaan we er een nachthok aan bouwen. Dus dat volgt nog! :)
Nu hangen we er elke avond voor de helft een kleed voor zodat ze toch wat uit de wind kunnen zitten als ze dat willen.

Stijn dc

hoi

fijn dat je ook je eerste nestje verwacht. Mooie voliere is het zeg,  echt mooi ingekleed vanbinnen. Een nachthok is niet noodzakelijk, maar ik zou er toch ook een aanmaken. Zolang ze maar beschut kunnen zitten.

SDc:D

kok_roy

Het derde ei is gisteren ook gelegd. Ze broeden tot nu toe erg goed.

Helaas ga ik vrijdag op vakantie. Maar op de dag waarop het eerste ei uit zou gaan kunnen komen, ben ik precies weer terug. Ik mis dus niet de geboorte in ieder geval :)

Bianca

Leuk dat je kleintjes verwacht en ik denk wel dat daar nog een koppeltje bij kan zeker als je dalijk meer ruimt krijgt met het binnenverblijf eraan.
Lief volieretje ook! en inderdaad erg leuk ingericht!
Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

kok_roy

Gisteren is na verwachting ook het 4e eitje gelegd.
Als er een koppeltje bij komt zou ik graag een albino met een witmasker of lutino hebben. Maar dat zie ik in het voorjaar wel.
Ik ga donderdag even kijken welke eitjes er bevrucht zijn. De volgende dag ga ik op vakantie :-/

kok_roy

Het ziet er naar uit dat het bij 4 eitjes blijft... wel een leuk aantal voor de eerste keer. Ik heb nog niet gekeken of er eitjes bevrucht zijn ja of nee. Ik denk dat ik na de vakantie wel kijk hoe het er voor staat.

Groeten Roy

kok_roy

13 juli 2004, 23:24:54 #13 Last Edit: 13 juli 2004, 23:35:45 by kok_roy
Ik ben gisterenavond terug gekomen van vakantie. Het is inderdaad bij 4 eitjes gebleven en me zus zei dat ze goed gebroed hadden. Ze moeten als het goed is in de komende dagen uitkomen, als ze bevrucht zijn dan. Ik heb nog niet gecheckt of ze bevrucht zijn... ik dacht, ik laat de natuur maar gewoon zijn gang gaan. Maar ik vraag me af of de eerste 2 bevrucht zijn omdat volgens mij de vrouw een nacht de eieren niet had gebroed in het begin een beetje, maarjah ik zie het wel... ik bekijk het nest donderdag wel even.
Hier zal ik overigens nog even de datums van de gelegde eieren geven:
1e ei: 23 juni
1e ei: 25 juni
1e ei: 27 juni
1e ei: 29 juni

De eieren staan dus (hoop ik) bijna op springen :D
Ik hou jullie op de hoogte!

Groeten Roy

kok_roy

Gisterenavond liep ik langs de voliere en ik hoorde steeds piepjes uit het broedblok komen!!
Morgen ga ik proberen te bekijken hoe het gaat en wat voor kleur dons het heeft. Daarom was Twingo zo onrustig, die voelde het waarschijnlijk gewoon aankomen! :D

Groeten Roy