7 mei 2025, 10:13:33

Fabio en Twingo's jongen!

Gestart door kok_roy, 23 juni 2004, 13:16:21

« vorige - volgende »

Irene

he Roy,
wat leuk voor je dat je al piepjes hebt gehoord!
ben dan ook heel benieuwd hoveel het er zijn geworden, of alle eitjes uitgekomen zijn. Lijkt me toch heel speciaal; je eerst nestje!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

kok_roy

14 juli 2004, 18:07:57 #16 Last Edit: 14 juli 2004, 18:09:30 by kok_roy
Ik heb al eens eerder een nestje gehad hoor... alleen van dit koppel is het het eerste nestje :)

De voliere lijkt trouwens wel leeg :D, ze zitten samen bijna de hele dag in het broedblok :)

robentru

Hoi Roy,
leuk! Mooie vogels en een prachtige voliere... en enig van die piepjes. Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Groetjes.

kok_roy

Ik heb net gekeken maar de ouders waren heel agressief maar toch kon ik het jong even pakken. Hij zag er goed uit, had een gele dons en de krop was vol.
Maar wat me verbaasde is dat er naast het jong nog 4 i.p.v 3 eieren lagen! Dus in totaal met het jong erbij 5. Die heeft ze dus enkele dagen pas gelegd, ik denk dat dit komt doordat zij na het leggen van het 2e ei nog een keer gepaard hebben. Kan ik die dan niet beter weghalen omdat het leeftijdsverschil van de jongen dan misschien te groot wordt?

Trouwens ik hoorde net weer ander soort piepjes net zoals eergister het eerste jong deed, ik heb het gevoel dat er weer een nieuw jong is geboren, morgen ga ik dat verder uitzoeken.

Groeten Roy

Mandy

Gefeliciteerd met je jonkie! ;)
Hopelijk komen de andere eitjes ook uit en worden het mooie valkjes. :P
En ik zou inderdaad dat ene ei weghalen hoor, want anders liggen er jonkies bij deze die dan 2 weken oud zijn en die jongste gaan het dan nooit redden, ze zullen zowieso al vertrapt worden door de oudere. :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

kok_roy

17 juli 2004, 00:01:01 #20 Last Edit: 17 juli 2004, 00:01:53 by kok_roy
ff een correctie ;) Het zijn toch wel 4 eieren geweest haha, ik dacht er liggen 4 eieren en 1 jong maar dat leken er vier maar het waren er 3, kwam door de eierenschalen die er nog lagen haha :P! Dus in totaal waren het toch 4 eieren... maaruh het gaat goed met het jong heb net fftjes gekeken en de krop was opnieuw goed gevuld! :)

Hier een niet scherpe foto vandaar dat ik em iets kleiner moest maken :-/, grotere en betere foto's volgen nog... Hier is het jong dus 3 dagen:

Het kan haast niet anders dat het 1e ei onbevrucht is want die zal de 11 uitkomen ongeveer (19e dag), en het is nu de 16e. Maar ik weet toch niet welke de eerste is, dus ik laat ze gewoon allemaal liggen. ::)
Het 3e en het 4e ei hebben dus nog kans van uitkomen... ik hou jullie op de hoogte! ;D

Groeten Roy

robentru

Hoi Roy,
wat leuk en spannend tegelijk. Succes en we horen/zien het wel van je.
Groetjes.

kok_roy

Er is weer een jonkie geboren :D :)!! Vanmiddag verlieten ze heel even met z'n tweeen het nest en ik dacht ik kijk nu maar even... en daar lag het 2e jonkie, ook met gele dons. Echt schattig om te zien. De ouders voeden zeer goed :).
Ik denk eigenlijk dat de andere 2 eieren onbevrucht zijn, dat ga ik denk ik checken vanmiddag met een lamp.
Meerdere foto's volgen nog ::)...  

Groeten Roy :P  

robentru

Hoi Roy,
te gek, maar ff wat anders. Zie ik het goed dat er berkentakken in de voiliere zitten? Ik dacht dat dat alleen wilgentakken mochten zijn? Verkeerd geinformeerd?
Groetjes,

Carla_en_Yoshi

Hallo

Wat een schatje die kleine op de foto. :)
En ook een mooi koppeltje.Ik hoop dat alles goed gaat met het nestje,het is de eerste keer voor dit koppeltje.Hou het lekker in de gaten en geniet er maar fijn van.Leuuuuk.
groeyjes van Carla.

kok_roy

17 juli 2004, 21:49:21 #25 Last Edit: 17 juli 2004, 21:52:15 by kok_roy
Berkentakken kunnen ook hoor! Kijk maar naar de voliere van Lique en Peter... die hebben dat ook :) Bij planten op deze website staat ook dat berkentakjes zelfs eetbaar zijn :)
Ook takken van fruitbomen zijn prima bruikbaar.

Groeten Roy

kok_roy

23 juli 2004, 19:35:19 #26 Last Edit: 24 juli 2004, 20:04:21 by kok_roy
Het gaat erg goed met de jongen:)! We hebben al afgesproken dat we waarschijnlijk 1 jong gaan houden en die noemen we dan Chico... maar zover zijn we nog niet ;).
Dit is het eerste jong... 10 dagen oud:

En hier is het 2e jong te zien, 6 dagen oud:

Groeten Roy :P

kok_roy

Hier nog ff een ''update-foto'' van het 1e jong. Hier is die 13 dagen:

Groeten Roy

kok_roy

27 juli 2004, 20:22:45 #28 Last Edit: 27 juli 2004, 20:45:08 by kok_roy
Hier nog een foto van beide jonkies op de schoot van mijn broertje tijdens het schoonmaken van het broedblok. Jong 1 is 14 dagen en jong 2 is hier 10 dagen...

Trouwens alle foto's komen van m'n eigen website vandaan, waar overigens nog meer foto's staan, dus het neemt geen ruimte in beslag...

Het zijn 2 wildkleurtjes denk ik... klopt dat? Of zouden het ook nog wildkleur geparelden kunnen zijn? Of is het nog niet goed te zien?

Groeten Roy

Marianne

Hoi Roy,

Gefeliciteerd met je 2 prachtige jonge valkjes.
Wat is de URL van je website, dan ga ik een kijkje nemen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!