29 april 2024, 00:00:09

net geboren

Gestart door Wil, 25 juni 2004, 12:40:32

« vorige - volgende »

Wil

 ::) mijn dochter was nogal bang en net als mij onwetend vandaar alle vragen maar ik ben nu ook gerust, want ik vind het er maar eng uit zien.
Ik leg haar wel uit over foto's plaatsen.
Er zal best nog wel een foto verschijnen van ons jong, als die het wel red want de moeder is erg jong.

bedankt voor zover allemaal. ;D

Wil.

Paul

30 juni 2004, 17:49:42 #16 Last Edit: 30 juni 2004, 17:50:48 by Paul
Hoi Wil,

Als je iets wil weten gewoon vragen hoor dat mag altijd je kan beter voor niks vragen als te laat bijvoorbeeld.
En als je het nooit gezien hebt zien de jongen er echt als kleine monstertjes uit maar ze hebben ook wel wat liefs ook :-)
Maar de krop ziet er gewoon raar uit als je dat nooit gezien hebt.
Als je niet weet hoe je de foto's moet uploaden heb ik er hier een stukje over geschreven hoe dat moet :-)
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=updaat;action=display;num=1087554279;start=0

Dat de ouders jong zijn zegt niks hoor ik had pas een nestje met hele jonge ouders en die deden het beter dan de oudere koppels hier :-)

Groetjes, Paul

Wil

 :D bedankt paul van dat uploaden wist ik ook niet ik deed het via een website zo zie je maar weer door de vragen van mijn dochter kom ik weer een hoop te weten en zij ook. :P

groetjes Wil


Paul

Hoi Wil,

Het werkt prima zo alleen even in de gaten houden dat de foto's niet groter zijn dan 60 Kb anders kan je ze niet uploaden.
Je kan ze dan verkleinen dan werkt het wel weer.
Mocht het niet lukken geef dan even een seintje dan vertel ik ook hoe je dat kan doen.
Ik ben wel benieuwd naar de foto's :-)

Groetjes, Paul

Wil

Nou hier komen ze dan de foto's.
Met het jong gaat het prima, alleen die moeder heeft de spuitpoep.
Komt dat misschien door het voer? of dat ze het jong moet voeren? We geven ze gemengd voer voor grote parkieten en veel eivoer en soms een blaadje sla.

Hier kijken de ouders toe hoe Kelly de kooi verschoont


Kelly toont trots haar 1e jong


Het jong heet kiko, moeder kiki en vader koko vandaar kiko


bij meerdere foto's uploaden is het wel oppassen geblazen dat je de linken kopieert en ff opslaat want anders ben je je bericht kwijt het is mij 2x gebeurt hahaha maar ik weet nu hoe het moet nog bedankt Paul.

Paul

1 juli 2004, 19:29:56 #20 Last Edit: 1 juli 2004, 19:31:37 by Paul
Hoi Wil en Kelly,

Hele mooie foto's van de kleine.
Het jong ziet er heel goed uit hoor daar is niks mis mee :-)
Het jong heeft trouwens rode oogjes dat betekend dat het een lutino gaat worden dus wit/geel met oranje wangetjes dan weet je vast de kleur die deze gaat krijgen :-)
Ik zie dat het kropje ook goed gevuld is dat is heel belangrijk dat betekend dat de ouder goed voeren.
Dat de ouders waterige ontlasting hebben dat kan nu normaal zijn want ze drinken extra veel om de pap aan te maken voor de jongen.
Sla moet je niet te veel geven daar kunnen ze ook extra waterige ontlasting van krijgen 1 of 2 keer per week is voldoende meestal.
Als je foto's upload kan je voor het uploaden een tweede internet explorer erbij opstarten.
Dan schrijf je je bericht in de eerste en in de tweede kan je de foto's uploaden en copieren naar de eerste internet explorer en dan raak je ook niks kwijt door het heen en weer klikken.

Groetjes, Paul

dochter wil

hoi
mijn eerste jong is naar 4 dagen dood gegaan                   de andere is nu 4weken oud het is dus al een tijd dat de andere dood is maar nu heb ik een vraag mijn 4 weken oude jong word steeds kaal gepikt hij zit nu apart van zijn ouders ik geef hem om het uur eten(eivoer met zaaitjes en water gemengt tot een pap)maar is dat goed hij eet het wel heel goed
b.v.d groetjes kelly

Tara

Hoi,

jammer dat die eerste dood gegaan is, maar was ie erg geplukt? Want plukken is niet echt een reden om weghalen, maar ok...

Je kan beter naar de winkel gaan om pap van bijvoorbeeld nutribird of orlux te kopen. CéDé vind ik persoonlijk niet goed.

En je moet zeker minder geven dan om het uur, want bij 4 weken kan je best 4 voedigen per dag geven, om kropverzuring te voorkomen.

Groetjes, Tara

suus

Hoii Kelly,
Wat goed zeg dat je jong al 4 weken is en toch nog leeft, je was er zo bang voor he? Maar zo zie je, de natuur gaat zijn gang.

Het allerbelangrijkst is dat je het jong pas weer voert als het een lege krop heeft, en met vierweken oud kom je dan inderdaad wat Tara al zegt ongeveer op 4 keer uit.
Gewone zaadjes geven heeft geen zin, deze krijgt hij toch nog niet open. Dus je zult handopfokvoer moeten kopen. De gebruiksaanwijzing volgen die op het pak staat en dit kun je het best met een gebogen theelepelte(tot een gooitje) geven. Verder kun je trosgierst neerleggen zodat hij al wat kan knabbelen. De ene jong begint daar eerder mee dan de andere.....
succes!
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

dochter wil

hoi
het vogeltje word erch geplukt bij zijn wangen en achter zijn hoofdje het lijkt net een gier alle twee zijn ouders doen het dus daarom heb ik hem apart gezet  :(
s'avonds zet ik hem terug dan wordt hij bijgevoerd als hij nog niet genoeg heb gehad en hij wordt dan niet gebeten ze doen het alleen s'ochtens en smidags
maar ik zal voor het voer zorgen
bedankt voor jullie reacties
groetjes kelly

suus

Hoi Kelly,
Wat goed dat je het allemaal weet zeg, wanneer ze geplukt wordt, en ook dat je haar dan s'avonds terugzet!! Mijn complimenten. En zo te horen wordt het jong heel erg geplukt en dan moet je inderdaad ingrijpen. Een beetje plukken kan geen kwaad anders dan dat het jong er niet uitziet. Maar als ik het zo lees is het wel erg!!
Succes
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

dochter wil

hoi suus  ;D
bedankt voor je compliment. ;)
ik kijk heel veel naar mijn vogels en zie dan waneer ze hem kaal plukken. :'(
ik wil het liefst de hele dag met kiko op mijn schouder rond lopen maar dat kan niet hij moet veel rusten maar als hij groter is ga ik heel veel met hem rond lopen zodat hij heel tam word
ik kan nu met hem buiten zitten zonder dat hij weg vliegt dat is wel leuk .
maar nogmaals bedankt voor je reactie en je compliment groetjes kelly  :D

suus

Hoii, leuk dat je er zo happy mee bent, maar ik wil je ook wel waarschuwen dat er echt een dag komt dat je valk wel vliegt hoor en dan ook wegvliegt, hoe tam dan ook !!!
heel veel plezier met je valk verder
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

kelly (DOCHTER WIL)

 :DHOI
me moeder zij het ook dat hij weg zou vliegen als hij kan vliegen .
maar dan ben ik nog blij als hij binnen op mijn schouder kan zitten en ik ga zaterdag een pop der bij kopen voor kiko
bedankt voor je reactie
 ;D :Pgroetjes kelly

kelly(dochter wil)

hallo
mijn vogel kiki eet chip's en ze vind het heel lekker is het giftig en kan het gevaarlijk zijn ik doe het niet vaak hoor alleen als ze ziet dat ik chip's eet krijgt ze een klein stukje
ik hoop dat jullie hioer antwoord op hebben b.v.d
groetjes kelly