2 mei 2025, 00:39:06

goed of slecht

Gestart door boezempje, 20 juni 2004, 15:34:40

« vorige - volgende »

Tara

Hoi,

je kan het beste even ontlasting laten onderzoeken door een DA, dan weet je of ze wormen heeft of niet. Ze is best mager, en dan kan dat wel ff helpen. Even ontwormen kan nooit kwaad, zelfs al heeft ze er gene.

Groetjes, Tara

boezempje

moet ik haar nu druivensuiker geven dan.en weer wat meer voeden???

Tara

Hoi,

misschien is ze juist wel ziek omdat ze te veel werd gevoed, ik weet niet hoor, maar je voerde je valkje veel, ik denk niet dat het ligt dat ze te weinig werd gevoerd waardoor ze mager is. Je kan druivensuiker mengen met haar pap, en dus een voeding geven, maar toch, ik zou niet te veel pap geven op een leeftijd van 6 weken. Maar als ze ziek is ..

Groetjes, Tara

Lique

Hoi,

Kuifje ziet er inderdaad niet heel lekker uit op de foto.
Je voert hem zeker te veel. Hij zal niet vaker al 1 á 2 keer op een dag gevoerd mogen worden. Hij moet echt leren om zelf te eten.
Je kan hem gewoon wat druivensuiker geven, aangemengd met lekker warm water.

groetjes Lique

boezempje

20 juni 2004, 17:05:41 #19 Last Edit: 20 juni 2004, 17:09:57 by boezempje
hai

weet je wat ik ook nog moet zeggen.jullie hebben het over te veel gevoert,maar dat is het geval niet.hij/zij is nu 5dagen hier en heeft de eerste 3dagen bijna niks op.hij/zij wilden niet eten ik hadt nutribird en nu heb ik sint 2dagen cede en dat wil hij wel dus nu eet ze vanaf gisteren avond pas goed.dus dat ze te veel gevoed is kan ik niet zeggen.de krop is ook constandt leeg als ik haar voer.dus ik denk zelf dat ze honger heeft geleden kan dat

Henry

beste esther

wij willen je gewoon helpen he dat je valkje weer gezond is en op gewicht he.

henry en de valkjes

boezempje

hoi

dat weet ik ook echt wel sorry  als het bot over komt is niet mijn bedoelling.sorryyyyy
maar ik meen het echt ze heeft echt niet veel voedsel op.
ik wadeer jullie hulp echt maar ik weet ff niet wat ik nu moet doen voel me erg rot nu.

groetjes esther

Henry

beste esther

als ik jou was neem het advies over he van lique die weet echt wat ze doet.en neem voor de zekerheid morgen contact met feldt op he die helpt je op zeker of hij stuurt je door naar een andere goede da bij je in de buurt.

henry en de valkjes

boezempje

hai

oke dank je zal ik doen.
en nogmaals sorry

Lique

Hmm, Dat is heel goed, dat de krop leeg is voordat je voert.

Maar op zich slaapt een jonge valk wel veel, maar het moet niet té veel zijn.
Als je je er niet fijn bij voelt, kan je het beste even Feld bellen, om een afspraak te maken.

succes.

boezempje

hai

dat zal ik doen.maar ik moet wel zeggen dat de eerste dagen zijn poep waterig was en vanaf vandaag wer gewoon vast en groen en dat was na dat hij/zij goed zijn eten op hadt,

Tara

Hoi,

het is goed dat de poep nu normaal is, da's zeker een goed teken hoor, maar toch, je zei eerst dat je'm om de 4 uur voerde? Maar hij moet het halen hoor, ik denk echt niet dat de oorzaak met de voeding te maken heeft, ik denk eerder wormen ofzo ... Je kan 'm dus beter even niet bij de andere valkjes laten.

Groetjes, Tara

caitlin

hoi ehh niet dat ik er al heel veel verstand van heb , maar kan het zijn dat hij het koud heeft dan zetten ze hun veren ook op
dat doet de mijne ook en  die is niet ziek
als hij wel ziek is hoop ik dat hij snel weer beter word gr.caitlin en ollie

Tara

Hoi Caitlin,

volgens mij heeft ie het niet te koud hoor, hij zit binnen plus heeft al volledige verenpak. Jongere valkjes met bijvoorbeeld 2 weken moeten wel nog onder een lamp, aangezien hun pennen er nog zijn e.d. Die hebben nog geen pluimen, maar zodra een valkje volledig onder veren zit heeft hij/zij geen verwarming meer nodig, maar als ie ziek is zet men 'm toch wel onder een warmtelamp, want dat kan wél helpen.

Groetjes, Tara

boezempje

20 juni 2004, 22:08:43 #29 Last Edit: 20 juni 2004, 22:12:25 by boezempje
hai

het gaat een stuk beter met kuifje hij krijgt iets meer voeding nu.en nu poept hij ook beter.en slaapt een stuk minder.waarhet nu aan heeft gelegen ik denk zelf aan de voeding.maar zeker weten doe je nooit.ik ben al lang blij dat het goe gaat.