2 mei 2025, 16:02:35

Bloedstollen

Gestart door DeesDoos, 23 juni 2004, 02:32:18

« vorige - volgende »

claudjuh

ha Paul!

Ow, dacht al dat het weer s aan mij lag... ;D
Maar wél errug fijn dat het goed gaat komen met Tailey!!

groetjes claudia

ps. Dees, hou je ons op de hoogte hoe het verder gaat?!

DeesDoos

Hai allemaal,

sorry dat ik pas zo laat reageer maar ik heb de afgelopen nacht niet geslapen... heb de hele nacht met Tailey op bed gezeten en hem getroost en geaaid en gekroeld...

We zijn naar een dierenarts geweest die gespecialiceert was in kleine huisdieren... het was wel 3 rijden en een kwartier zoeken maar de trug weg ging was makkelijker... we kwamen aan de vrouw van de arts was buiten met de planten bezig en kwam gelijk kijken en even snel kroelen met tailey en ging toen op een holletje naar binnen om d'r man te waarschuwen... 5 minuutjes later waren we binnen en zette ik Tailey op de tafel... ik moet wel even zeggen dat het er enorm netjes uit zag... heel anders dan praktijken in nederland voor zover ik die ken. ik had tailey gewoon los tussen m'n handen zodat ie niet weg kon vliegen... Tailey bleef netjes zitten op de tafel maar wel vreemd om zich heen kijkend.. de man pakte tailey op een hele lieve en zachte manier vast en ik liet de wonden zien... hij schrok eerst wel maar zei dat het allemaal goed kwam en dat ie me een complimentje moes geven hoe tam Tailey was... hij maakte de wonden goed schoon met betadine en met een watten staafje ook in de wond onder de huid.. hij voelde en pakte er een vergrootglas bij om het beter te bekijken.. hij trok wat veertjes eruit om de wond heen maar deze leken niet echt vast te zitten want tailey had r helemaal niks... kan ook wezen door vreemde handen en vreemde omgeving natuurlijk.. hij maakte het nog een keer goed schoon en vroeg of ie nog kon vliegen (2 tellen later vloog Tailey op me hoofd) en of ie nog dronk en at... hij kan nog vliegen, drinkt goed en eet weinig... vanavond heeft ie 2 zaadjes opgepeuzeld... Hij ging Tailey wegen en hij was 100 gram... mooi gewicht zei die erbij :)
ik kreeg een flesje met antibiotica (staat verders niks op het flesje) een flesje met betadine en een potje met zalf... ik moet Tailey nu 1 keer per dag 0,1 mililiter antibiotica geven en 2 keer per dag de wonden goed schoonmaken met betadine en daarna de zalf er op smeren... Tailey was enorm rustig en pikte amper alleen toen ie met het watten staafje in de wond ging pikte die even maar dat doet elk valkje... de arts gaf me als laatste nog even mee dat ik een enorm mooi vogeltje heb die enorm tam is en enorm lief... ik ging dus eigelijk heel trots naar huis en heb dit allemaal aan Paul door gegeven want Zonder hem was Tailey nooit zo lief en tam geweest :) het mooie hebben de valkjes toch zelf gedaan ;)

ohwja, het pootje was goed geraakt door een tand maar dat kwam zeker goed. ik moet de antibiotica rechtstreeks in het snaveltje spuiten omdat het dan meer effect heeft en hij geen voorstander is van dingen door het water heen ook geen vitamine druppels (misschien dat je er toch nog wat van leert ;))Waarom ie er geen voorstander was heeft ie wel vverteld maar door de taal verstonden we dat niet goed.. hij sprak alleen maar frans en was dus erg moeilijk... hij heeft de tijd genomen voor Tailey en heeft ons ook met enorm veel geduld uitgelegd hoe of wat...

Toen we buiten kwamen kwam het vrouwtje gelijk aan gerent met 'savaa??' (alles in orde?) we konden alleen maar Oui Oui zeggen omdat we verders geen frans spreken en dus erg moeilijk werd om het te vertellen... het zal enorm bot over gekomen zijn maar ja, het is niet anders.. die mensen waren dus enorm lief en geven je tijd... wat geld betreft viel het ook enorm mee... we zijn ruim een half uur binnen geweest, antibiotica, betadine, en die zalf
en waren 24 euro kwijt :)

met me voet (die onder de auto is gekomen) waren we naar een huisarts gegaan... waren 5 minuten binnen ze keek er alleen maar naar en BAM 29 euro dus het viel ons enorm mee:)

ik hou jullie zeker op de hoogte al zal ik soms wel een dag over slaan... ik slaap niet veel nu en hou tailey continu in de gaten.. ik lig nu op bed met Tailey op m'n borst en ze ligt heerlijk te slapen :)

Groetjes Desire

Mandy

Jeetje mina, wat een toestanden zeg! :o
Maar gelukkig gaat het nu wat beter, hopelijk knap ze weer helemaal op tot de oude! ;)
Knuffel er maar lekker mee en verwen ze maar goed. :-*
Je hond is al genoeg gestraft en weet nu hopelijk zijn plaats wel, maar ook die heeft weer aandacht nodig, dus hopelijk kan je daar binnenkort ook weer een knuffel voor vrij maken...? ::)
Zoals je wel ziet blijven het beesten, ook al zouden ze goed met elkaar overweg kunnen. Dit doe je vast nooit meer!  ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl