8 mei 2025, 02:50:58

Theetje's valkenparade

Gestart door Theetje, 19 juni 2004, 00:33:17

« vorige - volgende »

Theetje

Hoi allemaal,

Nou we hebben weer gepoogd een foto te nemen van de kleine. Toen ik zojuist in het broedblok keek had Dokus het jong op haar rug onder haar geschoven. Leek me niet echt bevorderlijk, dus ik heb het jong maar weer op beide pootjes neergezet. En als je het toch beet hebt kun je gelijk weer een foto nemen.

Zie hier ons kleine jong op de leeftijd van 3 dagen oud. Ze groeit lekker door en de krop was goed gevuld. En nu dan maar wachten of er nog iets uit de eitjes van Dokus en Ricky zelf komen.

Groetjes

Theetje

pona

ohh wat een schattig frummeltje.
Zijn de eitjes van Dokus en Ricky al aan het piepen?

Groetjes Ilona
grtjs Ilona

Theetje

Hoi Ilona,

Sterker nog het eerste jong van Dokus en Ricky is zojuist uit het ei gekropen. Ik hoorde wat onrustig gedoe in de nestkast en besloot toch maar even te kijken, bezorgd als ik ben.

Er lag een nat jong naast Ricky en de kleine, dus het is pas net uit het ei gekropen.
Ik de gauwigheid zag ik dat het jong er goed uitziet en dat alles er op en aan zit. Ook deze lag op het ruggetje, maar als ze zo klein zijn zijn de bewegingen ook nog zo ongecontroleerd (logisch natuurlijk) Ik heb het jong omgedraaid en Ricky dook er gelijk weer bovenop.

Als ik zie hoe goed ze het doen met Trijntje heb ik er alle vertrouwen in dat dit ook dit jong wel groot zal worden.
Deze blijft overigens bij ons. We hebben hem/haar kruimel genoemd. Nu maar afwachten welke mutatie het gaat worden en welk geslacht. Was bij het nest van Lizzy een stuk makkelijker te bepalen.
Er zijn nu nog 2 eitjes van Dokus en Ricky zelf over die nog uit kunnen gaan komen. Afwachten maar weer dus.

Het is nu wel heel erg goed te zien hoe de kleine Trijntje al gegroeid is in die vier dagen.

Groetjes

Theetje

Theetje

Hoi,

Alhoewel ze wat vaag zijn hierbij toch nog even een foto van Trijntje en Kruimel.

Groetjes

Theetje

Ellen

Jeuhhhh Theetje, wat zijn die nog klein zeg...... :)
Dat is heel breekbaar als je dat zo ziet.

Heel veel sucses hoor met die kleintjes.
Gr. Ellen.

Cwazi

Ze worden in elk geval lekker volgepropt  :D

pona

Ohhhh wat lief. Echt geweldig hoor.
Ben benieuwd hoeveel er nog volgen.
Dus we wachten in spanning af.

Groetjes Ilona
grtjs Ilona

Theetje

Hoi allemaal,

Weer een kleine update.

Met Trijntje en Kruimel gaat het heel erg goed. Wel valt me op dat Trijntje wat minder hard lijkt te groeien dan Kruimel, maar ze kwam ook uit een klein eitje, dus wie weet word het gewoon geen formaatje zeemeeuw.

Vandaag is het 2e jong van Dokus en Ricky geboren. Weer zo'n lief klein geel pluizebolletje erbij. Nog een eitje te gaan nu. Dat eitje ziet er tot op heden goed uit. Dus wie weet overmorgen wel weer een kleintje.

Zodra de ouders het toelaten zal ik weer een foto maken van de kleintjes.

Groetjes

Theetje

Cwazi

2 juli 2004, 20:58:45 #38 Last Edit: 2 juli 2004, 20:59:27 by Cwazi
 :) leuk he?

Fijn hoor dat het zo lekker gaat! Heb je al iemand voor Trijntje?

Theetje

Hoi Cwazi,

Ben echt heel gelukkig met mijn kleintjes ja ;D

Trijntje is inderdaad al gereserveerd. Zij gaat naar mijn oom toe. Die leeft ook al helemaal mee met de kleine en zal haar binnenkort live komen bekijken.

Kruimel blijft bij ons en de tweede gaat hoogstwaarschijnlijk naar mijn zus tenzij het een man is omdat er voor een evenuele man een reservering is gedaan. Nu maar afwachten of we aan de parels kunnen ontdekken wat de poppen en de mannen zijn.

Groetjes

Theetje

Theetje

Hoi,

Vanochtend is het laatste jong van Dokus en Ricky geboren.
Er zitten nu 4 kleintjes in het nest. Paps en mams hebben het maar druk met voeren nu.

Natuurlijk weer getracht foto's te nemen, maar de enige die gewillig poseerde was onze Kruimel.

Hier dan ook maar een plaatje van hem/haar dan

Ziet er toch wel leuk uit zo'n jong. Ze worden mooi van lelijkheid :D

Groetjes

Theetje

Mandy

Ooo dat ziet er allemaal prima uit joh! ;D
Dat worden vast mooie valken, geniet er maar lekker van. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

pona

Wouw is het toch gelukt hé.
En nog wel drie ook.
Echt heel gaaf. Enne je hebt wel gelijk ze zijn niet  echt mooi maar wel heeeeeeeeeeel schattig.
En mooi worden ze vanzelf. Ik ben benieuwd wat het zijn voor mutaties.

Groetjes Ilona
grtjs Ilona

tommy

he theetje
ik ben blij dat het zo goed gaat
we dachten even dat de eitjes niet goed waren
maar hoppa
vier mooie kindjes
meid geniet er lekker van
en ik kom snel een keer je kinders bekijken
liefs en dikke zoen
annemieke

Theetje

Hoi Allemaal,

Het gaat geweldig met de kleintjes.
Trijntje klimt al op de rug van paps om voor het gat naar buiten te kijken. Het begint nu best vol te worden in het blok, maar ze kunnen het nog wel even volhouden. Als ze dalijk allemaal wat groter zijn hangen we een ander blok op. Bij 2 van de kleintjes van Ricky en Dokus komt er al een donkere vlek op het hoofdje van de onderhuids gelegen veerpennen.
Geen geel helaas, dus waarschijnlijk allemaal wildkleurtjes. Maar ja dat maakt ze niet minder lief. Weten we wel gelijk dat die vlekken bij Ricky in zijn nek waarschijnlijk alleen een schoonheidsfout zijn. Maar ja je weet nooit wat voor verrassing er nog uitkomt. De oogjes van Kruimel zijn nu ook open. Nu nog even wachten op de twee anderen. Trijntje is vandaag 2 weken oud. Ze krijgt nu echt veertjes op het lichaampje. Zodra ik de kans krijg zal ik weer eens een foto plaatsen.
De ouders zitten er nu alleen nog maar op als het echt nodig is en tijdens het voeren. Die zijn geloof ik allang blij dat ze weer wat meer vrijheid hebben. Misschien wisten ze nog niet helemaal waar ze aan begonnen. :D
Over een ruime maand zullen de eerste valkjes al weer weg gaan. De tijd gaat nu sneller dan toen we maar op de jongen zaten te wachten.

Groetjes

Theetje