7 mei 2025, 00:43:55

Theetje's valkenparade

Gestart door Theetje, 19 juni 2004, 00:33:17

« vorige - volgende »

Theetje

Hoi,

Hierbij dan nog even een foto van de kleine.

Het ziet er verder gezond uit, dus maar hopen dat het allemaal wel losloopt hier.

Groetjes

Theetje

Ellen

Hallo Theetje,

Wat een lief klein valkje heb je daar in je hand.
Zo klein en teer was die eerste kleine van mijn valkjes
ook. Deze heeft het helaas niet gered en heeft maar
1 weekje geleefd.
Hoop dat die kleine van jou het wel red.
Wonderlijk he, dat daar zo'n mooie grote valkparkiet
uitkomt.  :)

Veel sucses verder met je nestjes.
Gr. Ellen.

Theetje

27 juni 2004, 12:03:48 #17 Last Edit: 27 juni 2004, 12:06:53 by Theetje
Hoi,

Het lijkt er op dat Dokus en Ricky wel voeren. De kleine heeft nu nog een hoeveelheid eten in de krop ter grootte van een doperwt.Ik twijfel zelf of het wel genoeg is aangezien ik hier altijd foto's zie van valkjes die een enorme gevulde krop hebben, maar misschien moeten ze zo wel voeren.

Het leeft in iedergeval nog, maar het tilde niet het kopje op.

Get wat een ellende allemaal, ik hoop zo dat ze het red!

Marianne,

Het is inderdaad zo klein en teer, maar dit is ook mijn allereerste kleine valkje, dus alles is nieuw voor mij. Gisteren heb ik Lique nog even gesproken en die zei dat het voor een jong van nog geen dag oud er wel redelijk hoopvol uitziet mits dat Dokus en Ricky gaan voeren. Ze houden haar in iedergeval wel lekker warm terwijl Lizzy echt aan het jong zat te pulken en het koud liet worden. Dit is het enige dat ik kan doen, anders weet ik het ook niet meer, maar laten we het maar positief inzien.

Groetjes

Theetje

pona

Oh meid wat klein en schattig.
Nou maar hopen dat Dokus en Ricky het goed overnemen.
Ik blijf duimen voor je.

Ilona
grtjs Ilona

Theetje

Hoi Ilona,

Het blijft afwachten he. Ik hoop echt dat Dokus en Ricky het goed doen, maar dat kleine kropje zit me gewoon een beetje dwars.

ik heb net de halve site afgesnuffeld, maar ik zie zo snel niet iets dat mij verder helpt. We houden het gewoon in de gaten, maar ik houd er heel erg rekening mee dat ze het niet gaat redden. Dan valt het alleen maar mee als het wel lukt.

Zodra ik weer wat meer weet laat ik het jou wel weten.

Groetjes

Theetje

Lique

Hoi Theetje,

De krop hoeft niet groter te zijn als een doperwt bij een vlakje van een dag oud.
Hij wordt nu tenminste gevoerd, en warm gehouden.
Het zal vast en zeker goedkomen allemaal.

Theetje

Hoi,

Goed nieuws. We hebben de ouders horen en zien voeren. Althans de pleegouders dan. Het zal nu allemaal wel loslopen

Groetjes

Theetje

Mandy

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

pona

Hoi Theetje,

Dat zal wel een hele opluchting zijn voor jullie.
Ik ben blij voor jullie.

Groetjes Ilona
grtjs Ilona

Cwazi

Oh Theetje wat leuk, ik was even weg het weekend maar nu is het dan toch gebeurd :)

Geweldig dat je meteen pleegouders voor je kruimeltje gevonden hebt. Wanneer moeten die zelf ongeveer jongen gaan krijgen?

Gefeliciteerd hoor, 'k zal helpen duimen dat het allemaal goed komt.

Theetje

Hoi Cwazi,

Als het goed is moeten de eitjes van Dokus ook deze week uitkomen. Ik heb al gezien dat er eentje ingedroogd is, maar de rest was nog goed. Nu kan ik niets meer zien, want sinds kruimeltje in het kastje is gelegd zijn ze heel erg in de verdediging.

Ik heb vanavond toch nog even het jong er uit gehaald om te kijken of ie nu wel goed gevoerd werd. Het kropje was lekker vol en ze piept regelmatig om eten.

Dokus en Ricky doen het geweldig. Ik zag echt duidelijk dat het jong gegroeid is en dat het niet meer zo kwetsbaar eruit ziet als gisteren. Ongelooflijk dat dat zo hard gaat zeg.

Maar nu lekker genieten van de kleine. Zodra ik een mogelijkheid heb zal ik weer een foto maken van haar. Dat is ook leuk voor de toekomstige baas, dan kan die het ook allemaal volgen.

Groetjes

Theetje

Cwazi

Gaaf man! De mijne zijn vandaag (of gisteren ik was er niet) het blok uit gekomen en de 2 die net buiten waren kon ik zonder problemen op mijn vinger laten stappen. Zo scheterig, vooral het wildkleurtje met de stippen is erg leuk, maar ja, van die weet ik niet of het een man of een pop is, en mannetjes heb ik nu wel genoeg.  ;)

Geniet ze!

pona

Wauw, wat een super goed nieuws zeg.
Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's.

Groetjes Ilona.
grtjs Ilona

pona

29 juni 2004, 11:52:35 #28 Last Edit: 29 juni 2004, 11:53:00 by pona
Hoi Theetje,

Hoe is het met de kleine?
Heb je al nieuwe foto's, helaas kan ik niet komen
kijken want mijn auto moet eerst gekeurd worden.

Groetjes Ilona
grtjs Ilona

Theetje

Hoi Ilona,

Helaas heb ik nog geen foto kunnen maken. Ze zijn zo goed voor het jong dat ze amper het nest verlaten. Ik heb net even stiekem om en hoekje kunnen kijken. Het jong groeit erg hard, maar wat wil je, ze voeren de hele dag door. Regelmatig horen we het jong bedelen en dan wordt ze gelijk weer volgepropt door Dokus en Ricky.

Die komen om de beurt uit de nestkast om zelf even lekker te schransen. Ook die eten echt voor twee nu hoor. Het eivoer is zowat niet aan te slepen. Dat wordt nog wat als hun eigen eitjes uitkomen dalijk. Die zien er ook nog goed uit. Dus dalijk zit er misschien wel een hele familie in het blok. Helaas moet ik dan als ze een week of 4 zijn het blok vervangen, want ik denk dat het dan erg krapjes wordt. Ze hebben een berkenblok en die vind ik nou niet echt groot, dus als het niet meer past zal ik het wel wisselen voor een groter blok. Dan hebben ze allemaal de ruimte. Maar dat zien we tegen die tijd wel weer.

Ik ben erg blij dat het zo geweldig gaat met voeren en dergelijke. Ze doen het echt geweldig. En die foto probeer ik nog steeds te maken, maar ja ik moet wel de kans krijgen natuurlijk.

Groetjes

Theetje