6 mei 2025, 09:26:09

Poep verwijderen?

Gestart door Wietje, 18 juni 2004, 18:33:32

« vorige - volgende »

Wietje

Hoe kan ik het beste vogelpoep uit kleding krijgen? Iemand tips? En bijt het snel uit? Ik heb een jong valkparkietje die nog met de hand gevoerd wordt. Z'n poep is best dun. Maar als het op je kleding komt en je veegt het weg, wordt 't zo'n vieze bruine veeg. Best zonde als je net je schone/ nieuwe kleren aan hebt. :-/

Kolkkie

Hoi Wietje,

Om geen vegen te krijgen kan je het poepje het beste laten opdrogen. Als het hard is kan je het beter weghalen al zal er vaak een wit vlekje over blijven wat je makkelijk weg kan halen.

De poepjes bijten niet op kleding (bij mij in iedergeval niet). Het kan zijn dat bepaalde stoffen er niet goed tegen kunnen, maar die kan ik je niet zosnel geven. Mss dat anderen op het forum ervaringen hier mee hebben.

Als je niet wil dat er poepjes op je schone/nieuwe kleding komen, kan je het beste bijv. een oude trui/t-shirt aantrekken. Zelf heb ik een oude trui en t-shirt voor als de valkjes loszijn, dan weet ik zeker dat mijn goede kleding schoon blijft.

Ook heb ik een advies voor je. Sommige stoffen hebben de eigenschap dat ze snel halen krijgen als je iets scherps aanraakt , zoals bijv. voetbalshirtjes. Als er vogels over zo'n shirt lopen of daar landen is de kans erg groot dat je halen in dat shirtje krijgt.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Wietje,

Hier gaat het er in de was altijd goed uit hoor.
Vogels buiten is een ander verhaal die eten vaak andere dingen en daar is het misschien wat aggresiever van maar uitwerpselen van valkjes drogen goed op en je kan dan vaak bijna alles al wegborstelen en in de was gaat de rest eruit.
ALs ze jong zijn kan je een handoek op je schoot leggen dan valt alles daarop.

Groetjes, Paul