28 april 2024, 08:07:32

warmte?

Gestart door Franka, 10 juni 2004, 02:19:03

« vorige - volgende »

Franka

10 juni 2004, 02:19:03 Last Edit: 10 juni 2004, 02:20:15 by Franka
hallo mensen,

Mijn machovalkparkiet Rincewind is de laatste dagen niet zo macho meer. hij slaapt verschrikkelijk veel en ik mag veel meer doen met hem dan normaal, { bijvoorbeeld over z'n rug aaien, m'n volledige hand op zn rug leggen)

Zou t kunnen zijn dat hij moeite heeft met het warme weer? Dit is namelijk zijn eerste zomer, en bij ons thuis kan het best warm worden overdag. (ondanks alle maatregelen als; gordijnen dicht, frisse lucht door laten stromen)

Ik merk dat hij al wat langer niet zo actief meer is maar dat komt vooral denk ik omdat hij twee weken geleden een vriendinnetje heeft gekregen en daar dus leuk mee bezig is...
(samen verstoppen en franka laten zoeken!! leuk!! hij laat haar alle hotspots van het huis zien, waar kan je het beste aan knagen etc.)

Maargoed buiten dat slaapt hij bizar veel en is verschrikkelijk duf als hij niet slaapt.

Ik ben overdag niet thuis dus ik kan niet echt in de gaten houden of hij wel genoeg drinkt.
Ik las op dit forum dat druivensuiker door het water wel zou kunnen helpen .. dat ga ik morgen even halen.

verder krijgt hij regelmatig een douche met de plantenspuit of gaat hij met mij mee onder de douche. (zeker met dit weer) en krijgtie 2 keer per dag vers drinkwater.

Iemand nog meer "krijg-mn-tjikkie-weer-actief-tips"?

bij voorbaat dank
Franka

Karin

10 juni 2004, 03:16:16 #1 Last Edit: 12 juni 2004, 21:36:43 by kazoo
Ik denk niet dat een valkparkiet het snel te warm zal hebben hoor, tenslotte komen ze uit Australië. Bij mij zijn ze superactief, terwijl het 28 graden was op zolder de afgelopen 2 dagen. Wat wel kan zijn is als je flink je huis hebt gelucht hij kou heeft gevat ( 2 ramen / deuren tegen elkaar open ) Hou hem even in de gaten en blijft het zo neem dan even contact op met een vogeldierenarts.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

suus

hoi Franka,
Buiten dat hij duf is als hij niet slaapt, hoe zit hij er bij? Bol of gewoon strak in de veren, en waar zit hij? Als een vogel een zieke indruk maakt, is ie vaak al heel erg ziek. In de natuur kunnen ze niet veroorloven namelijk om zich ziek te gedragen, dan worden ze gepakt door roofdieren. Mijn valkjes zijn ondanks het warme weer ook gewoon aktief, en zoals je al hoorde van karin ook, bij haar op zolder loopt het op tot 28 graden en dat is ook geen probleem.
Als je wilt weten of je valk genoeg drinkt zou je het kunnen nameten. Dan kun je om te kijken hoeveel er verdampt ook een ander bakje neerzetten buiten de kooi endie ook meten aan het eind van de dag.
Hoe is het met je andere valk dan? slaapt ie ook zoveel?
Bij twijfel zou ik toch een goede vogelarts raadplegen, voor alle zekerheid.
Succes ermee.
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Franka

10 juni 2004, 12:53:58 #3 Last Edit: 10 juni 2004, 13:18:55 by Franka
Hij zit altijd bol en is te duf voor woorden..
Vanochtend ben ik samen met mijn vriend een kwartier bezig geweest om m'n 'tjikkie' te vinden.
normaal reageert ie 's ochtends meteen op mijn fluitje maar nu lag hij onder mn tassen te slapen, en werd ook met moeite wakker.  

Ik heb net de dierenartsgebeld en moet straks om 9 uur terugbellen dan kan ik een afspraak maken, ik hoop dat ik zo nog bij hem terecht kan.

[edit] heb om half 2 een afspraak.. hmz .. ik ben alleen nog te vragen hoe het zit met betalen.. weet iemand hoe dat werkt bij de dierenarts? ik ben nog nooit naar de dierenarts geweest, moet je meteen cash betalen voor het consult of krijg je later een rekening?[edit]

suus

Het verschilt per dierenarts. Bij Feld weet ik, krijg je een rekening, als de behandeling helemaal afgelopen is. Dus na de te verwachten opknaptijd. Feld wil ook graag weten als het weer goed gaat met je vogel dus hij vraagt je sowieso te bellen. Als je dan belt om te zeggen dat het goed gaat, maakt hij de rekening op. Maar kontant betalen kan geloof ik ook. Verder denk ik als je twijfelt dat je best even kunt bellen naar de dierenarts met deze vraag. Ik heb ook wel pinautomaten gezien bij andere dierenartsen. Waar ga je heen, welke dierenarts.? Zou er zelf wel van overtuigd willen zijn dat het een goede vogelarts is, want de meeste dierenartsen hebben nooit zo vaak vogels in behandeling. Een andere tip is nog, vang alvast vlak voordat je naar de dierenarts gaat, wat ontlasting op, op een stukje folie of in een plastic zakje. Als je het al even hebt voordat je wegmoet, kun je het bewaren in de koelkast. Dan heeft de da het alvast voor eventueel onderzoek....
succes!!! Laat je nog even weten hoe het afgelopen is vanmiddag?
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Franka

ik ga naar dokter Verstappen in Driebergen.
Hij staat in het lijstje op deze site.

Wat die ontlasting betreft, er valt weinig op te vangen want het blijft allemaal aan zn reetje zitten .. yuck..
(dit is eigenlijk pas sinds vandaag .. misschien ook gisteren)
dus ik maak t regelmatig even schoon ..

suus

hoi Franka,
Nou dan is het helemaal goed om te horen dat je naar de da gaat. En ook al de berichten van vanochtend klonken niet goed..... Misschien kun je iets wat je weghaalt bewaren?? beter iets dan niets.
Nou heel veel succes
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Anita1

 :o franka ik wens je alvast heel veel sterkte bij de DA.
ik had jippie ook ziek.en nog.maar ik ben gelijk naar feld gegaan,en toen kreeg jippie baytril.dit druppel ik nu 1x per dag in zijn bekkie.het gaat als beter met haar.ze krijgt al weer praatjes.dus ik heb ook goede hoop voor jou.maar ik hoop dat je er op tyd bij bent.als het nog erger wordt zou ik zeker weer bellen of je vroeger kan komen.dit heb ik n.l ook gedaan.succes meiss en ik hoor het wel.knuffie anita

Franka

dankjewel voor de lieve reacties
Nooit gedacht dat ik me zo druk zou maken om n vogeltje ..
ik wist al dat ik gek was op t beestje maar ik zit nu helemaal misselijk te wachten tot ik naar de DA kan.

Er gaat zo een vriendin van me mee, ze is eigenlijk ziek maar ze komt toch mee, dat vind ik wel verdomde fijn moet ik zeggen. met z'n tweeen onthoud je meer van wat de DA allemaal gaat vertellen enzo.

Sorry ik ben aan het ratelen ik ben n beetje nerveus volgensmij hihi

suus

Hoi Franka,
Jep, alle symptomen die je hebt herkennen wij.  ;)
wat kun je je dan hopeloos en machteloos voelen he?
nou succes (voor 3e keer?)
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Ellen

Hoi Franka,

Hou je haaks hoor. En ik heb het vermoeden dat je
nog wel op tijd bij bent met je valkje.
Het lijkt er inderdaad op dat hij een beetje ziekjes is.

Groetjes en sucses, Ellen.

Franka

er is 50% kans dat hij blijft leven..

hij poept zwart en zn borst is te goed voelbaar.
Volgens de DA komt het omdat hij niet heeft gegeten en dan gaat zn darmwand bloeden.. zoiets was het

wat de eigenlijke oorzaak is kan hij zo niet vertellen maar hij gaat eerst proberen m'n tjikkie in leven te houden en als dat lukt pas tijd om te onderzoeken wat er nou eigenlijk aan de hand is..
hij heeft een spuitje gekregen met medicijnen volgensmij en hij krijgt nu sondevoeding.

Hij is nu opgenomen bij de dokter en morgen zou de dokter me bellen..

bah .. ik schenk 'n borrel voormezelf in ga ga ff n potje janken ..

Lique

Hoi franka,

Ik heb dit ook meegemaakt:

Noah, een albino popje van me, gedroeg zich erg vreemd, ze leek ziek, maar ook vaak weer actief genoeg.
Op een gegeven moment was ze heel erg ziek.
Ze poepte ook zwart en haar borstbeen stak uit.
Ze was zichzelf aan het verteren, wat jouw valkje ook aan het doen is.
Je bent er net op tijd bij geweest.
Ik ook. Ik heb haar om de zoveel uur zelf gevoerd met een spuitje en regelmatig een paar druppels water met flink wat druivensuiker.
Het gaat nu heel goed met haar, ze is er weer helemaal bovenop gekomen.

Laten we hopen dat het met jouw valkje ook zo afloopt, ik duim in ieder geval voor je.

groetjes Lique

Franka

ik hoop het zo hard dat mn tjikkie het gaat redden

er is alleen zo verdomd weinig dat je kan doen behalve jezelf afvragen of je toch niet te lang hebt gewacht met naar de dokter gaan of "heb ik iets foutgedaan".

N vriendin van me heeft hem net een Reikibehandeling op afstand gestuurd .. baat t niet dan schaadt t niet he..

baaah dit zuigt ik ga n stukje lopen ..

Anita1

hoi franka
je moet maar zo denken even lieffie,dat ie in goede handen is hoor.ik ben eigenlijk wel blij dat ie is opgenomen.ga je hem nog opzoeken? hoe oud is ie trouwens?
nou meiss ik wens je nu nog meer sterkte toe hoor.ik duim echt voor je.ik weet wat je voelt.lijk me vreselijk.knuffie anita