8 mei 2025, 21:59:33

bloedstippels

Gestart door daan, 6 juni 2004, 14:32:25

« vorige - volgende »

daan

Ik zag vanochtend allemaal bloedpikkie bij de kleintjes van Pepper en Sisi. Weet iemand wat dit kan zijn, want ik denk niet dat het plukken kan zijn, want dan beginnen ze vaakmet de kuif??????????????
Hier de foto van de kleinste je ziet het heel duidelijk. Je ziet niet een beschadigde pen op het vleugeltje. Daar is ook een bloedstolsel.

Groetjes Daan
Weet iemand het???

Tara

Hoi Daan,

ze beginnen niet altijd bij de kuif hoor, toen Plukkie vorig jaar geplukt werd zag ik het niet meteen omdat ze bij de vleugels begonnen, later met de kuif.

Groetjes, Tara

Lique

Hoi Daantje,

Dit jong is geplukt.

Mijn 3 bonte witmasker jongen worden ook geplukt.
Ze hadden dons, wat de ouders al gauw weg plukten.
Nu zitten ze aan de kuifjes, waar al weinig meer van over is, en de vleugelpennen die doorkomen, zijn ook al aan de beurt.
Hopelijk wordt het niet erger bij jou.

groetjes Lique

daan

Bedankt voor jullie reacties.

Mijn vader was hier net ook en hij zei ook al  gelijk dat het wel plukken was, ik heb de deksel van het blok gehaald en als het niet over gaat, dan leg ik de jongen bij gabber en Kuiffie. Die zijn precies even oud en ze hebben er maar 2 dus dat kan makkelijk. Of ik besluit om de man eruit te halen. Want ik denk dat het de man is dan.
Ja ik hoop ook dat het niet erger gaat worden, zo sneu zo klein en dan al plukken.

Groetjes Daan

Stijn dc

hoi

wat jammer dat dit jong geplukt word. Toch vreemd waarom ze dat doen. Ik hoop dat het over gaat!

veel succes.

SDC:D

Paul

Hoi Daan,

Ik dacht ook meteen al plukken ik heb dat vorig jaar in elk nest gehad ik werd er helemaal naar van.
Dus de plukkende vogels verkopen zou ik in elk geval niet doen want ik zou helemaal niks meer overhouden :-(
De plukkende ouder weghalen is een optie als het nestje niet zo groot is dan is dat goed te doen voor de oudervogel die overblijft.
Alleen even goed in de gaten houden of het voeren dan goed gaat, ik heb hier een koppeltje als ik daar de plukkende pop bij weg haal is de man helemaal in paniek en voert dan ook niet.
Ik hoop dat het niet te veel erger gaat worden maar in elk geval komen de veertjes altijd wel snel terug.
Ik laat de jongen al het enigszins kan liever bij de ouders dan dat ik zelf ga voeren ondanks een beetje plukken de overlevingskans is altijd groter bij de ouders.

Groetjes, Paul

daan

7 juni 2004, 02:20:37 #6 Last Edit: 7 juni 2004, 02:22:07 by daan
Ja ik laat ze ook liever gewoon bij de ouders zitten en zelf voeren lukt zowiezo al niet met een full time baan. Nee als het te erg wordt ga ik ze overleggen bij Gabber en Kuiffie. Als daar weer geplukt gaat worden net als bij het vorige nestje dan weet ik wie het is en dan gaat kuiffie tijdelijk in een aparte kooi. Maar het nu zelfs zo erg, ik wilde net bij de kleine lutinootje kijken, maar ma of pa zat in het blok en de kleintjes gingen als een gek krijsen. Niet om voer vragen hoor, nee het leek wel of er paniek in het blok was. Nou morgenochtend maar weer ff kijken als de ouders eraf zijn.

Groetjes daan en alvast weltrusten allemaal

Mandy

Goh wat ontzettend jammer. :-/
Het is duidelijk plukken ja, helaas maar waar. Waarom doen ze dat nou toch hé, verdorie toch. :(
Ach ja, als ze maar goed gevoerd worden, dat is het belangrijkste, die veertjes groeien wel weer terug. ;)
En anders kan je inderdaad proberen om het jong over te leggen. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

marianca.

Hallo daantje,

Wat erg he :(,Ik heb dat hier ook met Peppie..plukt ook erg  >:(Ik heb ze op aanraden van Paul en Inger ok bij ze gelaten..ze zijn goed gegroeid..allen niet zo mooi.Maar Papa Sammie doet heel goed ze best en ik kon hem zo verknuffelen :D.Peppie voert nu niet meer..maar ze is wel dol op de kleintjes want haar bescherming naar hun toe is uitermate groot,merk ik als de andere valken los zijn.
Het doet zeer om de jonkies zo te zien,weet ik uit eigen ervaring :(.Scheld ook op Peppie als ze het doet en het kleintje piept maar ik moet zeggen vandaag deed ze het stukken minder,gelukkig!!!.

Ik wens je veel sterkte ermee...weet hoe jij je voelt.

groetjes
marianca