10 mei 2025, 19:25:23

Gaat het wel goed?

Gestart door roaneric, 6 juni 2004, 20:43:07

« vorige - volgende »

roaneric

6 juni 2004, 20:43:07 Last Edit: 6 juni 2004, 20:43:37 by roaneric
Hoi Allemaal

Ik had deze berichtje ook bij mijn dagboek geplaats, maar kreeg nog geen andwoord.  Ik ben toch een beetje onrustig over de jongste valkje. :(  Die beweegt steeds minder, en wilt zijn hoofd niet eens meer tillen. :(  Vanochtend (toen ik de foto's heb gemaakt deed hij dat wel nog)  

Hier is de bericht die ik al geplaats had....

Ik denk wel dat het goed gaat met de jonkies, maar ik twijvel nog een beetje. :-/   Hun kropjes lijkt vaak leger dan vol, en de jongste lijkt of hij een achterstand heeft.  Hij is ook wat minder levendig dan de andere en hij verschil maar 2 dagen van de 2de jongste.    Hij is nu 9 dagen oud, en de andere 11, 12 en 13 dagen. Zijn oogjes is ook pas een dag open, en het lijkt niet of hij echt groeit.   Moet ik hem bijvoeren?  En zo ja, wanneer is dat het beste, vroeg in de avond, of overdag ook nog een keer?  :-/  Is het ook nodig dat ik de andere  jonkies een keer per dag ook wat bijvoeren?  En zo ja, wanneer?  
Ik vind ze zo zielig. :(   Iedere keer als ik in de nest kijken, dan schreewen ze om eten, en de moeder en vader zit gewoon lekker op de stok, lijkt of het hun niets kan schelen. >:(  
Wie weet wat ik moeten doen?

En hier nog een foto van de oudste,  Iedere keer als ik ze ziet, is dat de enige voer die ze in de krop heeft :-/  En de jongste heeft nog minder in zijn kropje

Paul

Hoi Marijke,

Je kan altijd 1 keer per dag beginnen met bijvoeren als je denkt dat ze niet genoeg krijgen dat kan nooit kwaad.
Ik zou dan of in de ochtend als ze flink leeg zijn of aan het eind van de dag voeren.
Houd zeker de kleinste in de gaten die voeren ze vaak het slechtste en je bent er nu nog op tijd bij denk ik.
Ik zou ze een papje geven met wat druivesuiker erdoor.
Ik weet niet of je handvoeding in huis hebt anders kan je voor nood eivoer malen en daar een papje van maken met wat druivesuiker en morgen handvoeding halen van Nutribird of Cede bijvoorbeeld.
Als je ziet dat 1 keer voeren nog niet genoeg is kan je twee keer bijvoeren bijvoorbeeld.
Maar als je volledig voert wel oppassen dat de krop dan helemaal leeg is.

Groetjes, Paul

roaneric

Hoi Paul

Nou, het is alweer een paar uurtjes verder, en de kropjes is nog  niet bijgevuld. >:(  Ik gaan nu maar even bijvoeren.  Ik ben het bangste voor de kleintje,  Het lijkt wel of hij steeds zwakker word. :(  Maar ik hou het wel goed in de gaten. Ik heb gelukkig alles in huis, dus ik kan gelijk aan de slag. ;)
Bedankt voor de reactie.
Groetjes
Marijke

Paul

Hoi Marijke,

Als ze geen of weinig voer krijgen worden ze inderdaad steeds zwakker.
Maar je bent nu nog op tijd lijkt me om ze te helpen :-)
Ik zou ze zeker straks even wat gaan voeren en een beetje druivesuiker erdoor doen dat vinden ze nog lekker ook en ze krijgen er een extra opkikker van.
Sterkte en ik hoop dat het allemaal gaat lukken.
Iedereen zal je in elk geval zoveel mogelijk helpen met tips.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

wat jammer dat het niet zo lekker gaat met de jongste, hopelijk haalt ie het.

Veel succes.

SDC:D

roaneric

Hoi

Ik heb net gevoerd, en druivenzuiker toegevoegd, en die jonkies vond het wel lekker. :)  Toen ze het proefde, gings ze toch tekeer voor nog meer.  :D  Grappig, 4 van die jonkies die tegelijk krijsen om eten. :D :D  Ik denk wel dat het goed gaat,  zoals ik al zei, daar zit wel eten in de kropjes, alleen niet veel,  maar ik laat ze gewoon lekker bij de ouders zitten, en een keer per dag voor de zekerheid bijvoeren.
Groetjes
Marijke

Paul

Hoi Marijke,

Heel goed bij de ouders is het altijd beter hoor en die zullen ook nog wat voeren.
Bijvoeren is altijd beter dan het hele voeren over te nemen en kan veel minder kwaad.
Kijk even aan hoe het gaat met een voeding per dag en als het nog niet goed gaat kan je er altijd twee van maken een in de ochtend en een in de avond.
In elk geval fijn al dat ze het lekker vinden en zich laten voeren :-)

Groetjes, Paul