5 mei 2025, 22:59:25

Eitjes verdwenen

Gestart door molenaar, 3 juni 2004, 22:05:38

« vorige - volgende »

molenaar

Beste allemaal,
Kan iemand mij vertellen, wat het te betekenen heeft als er eitjes verdwijnen.
Er waren 4 eitjes, nu liggen er nog maar twee.
Er zitten 4 koppels, en nog een aantal zonder partner.
Banter

Lique

Hoi Banter,

Soms gebeurt het nog wel, dat valkjes de eieren eruit gooien. Ze gaan er op zitten en trappelen de bodembedekking weg.
Soms gaat er ook een eitje mee.
Meestal belanden deze buiten het blok.
Ik raad je aan, om minder bedekking te gebruiken.

Het kan ook onder de bedekking liggen, als je er een laagje uithaalt, merk je dit wel.

succes.

groetjes Angelique

Paul

Hoi Banter,

Als je helemaal niks terugvind van de eitjes zijn er twee mogelijkheden.
Of er is iemand geweest die ze heeft weggehaald maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Of de vogels hebben de eitjes opgegeten dat gebeurd soms ook helaas.
Heb je er nog andere vogels bijzitten want valkjes doen dat namelijk niet zo snel maar sommige andere vogels wel.

Groetjes, Paul

molenaar

Hoi,
Ik zal het scherp in de gaten houden, er ligt een klein laagje houtsnippers in voor het wegrollen, maar ik denk aan een eierdief, raar is dat het maar om een nest gaat.
Ik heb de nesten zo gemaakt zoals Paul me via het forum liet zien.
Wij hebben de liggende kasten.
Banter

luci

18 september 2004, 12:11:15 #4 Last Edit: 18 september 2004, 12:12:48 by luci
 Bij ons werden er eieren uit het blok gegooid en lagen op de grond kapot natuurlijk.We hadden nog 1 parkiet in de voliere zitten en die was erg jaloers.Hij/zij ging ook iedere keer voor het broedhok zitten toen een ander paar jongen had.Wij zochten er verder niets achter maar na een aantal dagen zag ik dat de jongen waren aangepikt maar omdat de vader en moeder van Twister(moeder van de 5 jongen nu)hun jongen volledig kaal plukten toen ze jong waren dachten wij dat Twister die nare gewoonte ook had maar na verloop van tijd zat de parkiet helemaal onder het bloed.Wij bij de jongen kijken en ook die zaten helemaal onder het bloed en 3 waren er al dood de 4e ging een dag later dood.1 Is er blijven leven.Die maakt het heel erg goed.De valkparkietenmoordenaar(de parkiet) hebben we direct weggedaan.Ik had nooit gedacht dat een parkiet dit in zich had.Bah ik baal er nog van.

molenaar

Hoi Luci,
Het heeft even geduurd voor dat ik kon antwoorden, had een heel lastig virus, heel  de computer opnieuw moeten doen.
Maar het is bekend van de parkieten, ik heb ze tijdens het broeden elders ondergebracht.
Ook mijn roodruggen heb ik verwijderd, mijn kakariki's heb ik onder streng toezicht erin gelaten, ook mijn barraband mocht blijven.
Elke dag kijk ik naar het gedrag, de dader heb ik nog niet.
Maar de barraband kan er niet bij, en de kakariki's voeren de jongen en volwassen valken.
Het is wel jammer van die kleintjes, gelukkig heb je er nog eentje over.
groetjes Banter

Lucienne

Ja dat wist ik wel van die vogels die jij erbij hebt zoals roodruggen en kariki's.Die wilde ik ook wel in de voliere maar dat mag niet van mijn man en verder hebben we niet een plek waar we ze anders zouden kunnen onder brengen.Nu hebben we alleen Valken , Bourky's en Turken.Splendit zou ook nog kunnen zei mijn man maar roodruggen echt niet zo zij hij.Prachtrosselo's (ik hoop dat ik al de namen goed schrijf daarom de turken) mag ik ook niet in de voliere, jammer want die zijn echt ook heel erg mooi.Maar van een simpele parkiet had ik het nooit gedacht.Verder wil ik je veel succes wensen.
Lucienne

luci

Sorry ik had mij niet ingelogd.

Ja dat wist ik wel van die vogels die jij erbij hebt zoals roodruggen en kariki's.Die wilde ik ook wel in de voliere maar dat mag niet van mijn man en verder hebben we niet een plek waar we ze anders zouden kunnen onder brengen.Nu hebben we alleen Valken , Bourky's en Turken.Splendit zou ook nog kunnen zei mijn man maar roodruggen echt niet zo zij hij.Prachtrosselo's (ik hoop dat ik al de namen goed schrijf daarom de turken) mag ik ook niet in de voliere, jammer want die zijn echt ook heel erg mooi.Maar van een simpele parkiet had ik het nooit gedacht.Verder wil ik je veel succes wensen.
Lucienne

molenaar

Beste Luci,
Veel succes bij je volgende keuze van nieuwe soorten, ik zou ook graag van alles en nog wat in mijn vollierre hebben, maar ja, dat gaat niet.
En pas op, want bij de kakariki's heb ik geluk gehad, ik heb ook andere verhalen gehoord.
Ik hoop dat mijn nieuwe kleintje het haalt, hij heeft nog geen naam.
Het is een wildkleur/bont, ik denk dat ik hem/haar handtam ga maken, maar ik moet deze i.v.b.m. de mogelijke inteelt wel verkopen.
groetjes banter