poppetje heeft 5 eitjes gelegd de eerste ei is...

Gestart door alice1, 23 september 2004, 18:24:39

« vorige - volgende »

alice1

hoi met alice
ik heb een vraagje mijn poppetje heeft 5 eitjes gelegd de eerste ei is helemaal donker van kleur is tie bevrucht of dood en hoe kan ik zien of die andere eitjes bevrucht zijn?hebben jullie er fotos van van een onbevrucht ei of een bevrucht ei aub? dit is haar derde leg de eerst twee legde ze er maar drie maar ging er nie op broeden maar nu heeft ze er 5 gelegd en broed erop .
de eerst ei is op 28 septeber hoe lang moet ik nog w8 voordat ze uitkomen heb er helemaal geen verstand van zouden jullie me aub ff kunnen helpen
wat ik moet doen??????? groetjes alice

Paul

Hoi Alice,

Als een eitje bevrucht is kan je met een zaklampje tegen de bole kant van het ei schijnen en dan zie je na een aantal dagen rode aders lopen.
Op deze foto kan je dat een beetje zien alleen is het niet zo geel als op de foto maar dat komt door de belichting maar je kan de aders wel zien.

Bij een onbevrucht ei zie je niks in het ei alleen heel lichtjes een gele dooier soms.
Een ei duurt normaal 18-21 dagen voor het uitkomt maar het kan ook wel eens tot bijna 4 weken duren.
Als ze met 4 weken niet uitzijn kan je er vanuit gaan dat ze niet goed zijn.
Maar dat is dan gerekend vanaf het broeden op het ei dus als de vierde 10 dagen later gelegd is moet je vanaf die 10 dagen later rekenen voor dat ei.
Een paar dagen voordat ze uitkomen worden ze ook donker van binnen en dat kan je soms ook aan de buitenkant iets zien.
Ook hoor je het ei een dag voor het uitkomt piepen van binnenuit dus als je dat hoort is het jong er meestal met een dag.

Groetjes, Paul