21 juni 2025, 23:02:20

valkje

Gestart door boezempje, 2 juni 2004, 12:34:40

« vorige - volgende »

boezempje

zoals jullie zien heb ik bijna een nieuw valkje misty.kijk maar naar de foto bij mijn handtekening.
wie heeft er een foto van een volwassen geparelden valkje.
wil ik graag zien.

Paul

Hoi Esther,

Het ligt eraan of het een mannetje of een popje is.
Ik heb hier een foto van een gepareld mannetje dat is mijn Stan en die ziet er bijna uit als een gewone wildkleur.

Heb je een popje dan blijft ze er bijna hetzelfde uitzien als ie er nu uitziet.
Dit is een foto van een (cinnamon)gepareld popje wat ik hier heb.

Dus het blijft even afwachten of het een man of een popje is maar misschien heeft Mandy al een idee wat het is.

Groetjes, Paul

boezempje

hai

dank je paul.
misty is een vrouwtje

Paul

Hoi Esther,

Dan zal Misty er net zo mooi uit blijven zien als dat ze er nu uitziet :-)
Het kan nog wel iets veranderen maar dat zal niet echt veel zijn denk ik.
Wat een geparelde betreft is een popje altijd het mooiste omdat die de pareltjes houd :-)
Misty ziet er echt heel mooi uit op de foto vind ik.

Groejes, Paul

boezempje

hoi

ja he vondt ik ook ;)
daarom ben ik blij als het zaterdag is.
wat is dat tog voor een gevoel heb je er 1 wil je er nog 1 en ga zo maar door.het blijft leuk hahahahah

Paul

Hoi Esther,

Ik heb er nu 21 dus ik kan er niet echt meer bij hebben maar als ik er nog eentje zou halen zou ik nog steeds hetzelfde gevoel hebben hoor het blijft echt heel appart :-)
Net als met jongen is het ook heel erg leuk om ze zo te zien opgroeien.
Eerst is het afwachten tot de eitjes komen dat is al heel spannend als ze die gaan leggen.
Dan komt het spannende moment om af te wachten of ze bevrucht zijn :-)
En dan drie zenuwslopende weken van gaan ze uitkomen en hoe zien de jongen eruit.
Zijn ze eenmaal uitgekomen dan moet je weer een tijd wachten voor ze groot zijn hahaha
Maar achteraf is de tijd zo voorbij en zijn ze groot voor je het weet.
Maar het blijft heel erg leuk elke keer blijf ik het heel speciaal vinden hoor elke nestje weer.
En zo is dat ook met het ophalen van een nieuw valkje.
Elk valkje is gewoon heel speciaal.

Groetjes, Paul

marianca.

Hallo Esther,

Ja,klopt.Begin je met 1,dan worden het 2 en voordat je het weet... :D.Zo ben ik ook begonnen.Vorig jaar met Sammie...was zielig zo alleen :(..toen kwam Coco :).Bleek een mannetje te zijn,maar oke ging goed.Zag 2 valkjes in de winkel,achhh zo zielig,peppie en kokkie,zus en broer.Sammie was meteen verliefd op peppie,kippie kippie was er al meteen de eerste dag :D :D.Hebben nu heerlijke mooie liefe jonkies.Toen hadden Coco en Kokkie geen vrouwke,ja en toen waren er opeens 13 valken :D :D.Weet de volgorde nog wel.
Speedy,Tyler,Chanel en Shania komen uit Belgie waar ik nu woon.Zag ze in de dierenwinkel met ze 4tjes in de kooi :(.1 stok en 4 voerbakjes,meer hadden ze niet.Ik was zo verliefd op ze :D.Mocht eerst van mijn man 2 halen,jipppieeeeee.Maar die andere 2 zag ik natuurlijk ook wekelijks en ze deden me zo een leed :(.Na lang aarzelen van mijn man mocht ik die ook halen,ohhhhhh wat was ik blij :D :D.Nu zijn de 2 broers en zusjes lekker samen en ze zijn heeeeeeeeeeeeel lief en ondeugend :).Ze hebben met ze 4tjes,2 kanaries zitten erbij,nu een mooie ruime kamervoiliere en ze eten trosgierst uit mijn hand :).Ben heel blij met ze,dit waren de laatste 4 die ik heb gekocht.Nu volgt bijna de dag dat ik ook van peppie en sammie een jong ga weggeven aan een colega,verheug me echt niet op die dag,maar oke,beloofd is beloofd en hij/zij zal het zeer zeker goed krijgen.Als de jonkies van Sita en Kokkie oud genoeg zijn wil hij daar ook nog eentje van ;).Zijn ze niet zo alleen he ;).

Groetjes

marianca

PS.Ik ben ook aangestoken door dit Forum :D :D.

boezempje

hoi

hahahahaha ja ik dus ook  ;)
maar vindt het wel leuk hoor dat ik ben aangestoken ;)

marianca.

Hallo Esther,

Ja,leuk he als ze je hier aansteken :D Heb je altijd een goede reden naar je partner toe waarom er zoveel valkjes bij komen :D :D.

Hoeveel valkjes heb jij nu dan?

groetjes
marianca

marianca.

CitaatHallo Esther,

Ja,leuk he als ze je hier aansteken :D Heb je altijd een goede reden naar je partner toe waarom er zoveel valkjes bij komen :D :D.

Hoeveel valkjes heb jij nu dan?

groetjes
marianca

Hallo esther,

Nog ff dit..ik heb ook 2 geparelde,Sita en Iza ;).Ze zijn ook bijzonder lief,ligt misschien aan het soort :-/.
Die van jou is een echte beauty zeg :)

boezempje

hoi marianca

ik heb als ik zaterdag misty ga ophalen bij mandy 3valkjes :(
zou er wel meer willen hoor,maar geen plek voor binnen,
ik heb nog een lutino en een witmasker.

groetjes es.

marianca.

Hallo Esther,

Nou,is toch mooi 3 valkjes :).En ja,plek had ik ook niet.Ben verhuisd naar belgie en hebben hier een boerderijtje gekocht die we aan het opknappen zijn :).Waar de kamervoilieres staan was eerst de keuken maar die is nu ergens anders(de oude koeienstal) :D :D...klinkt misschien raar maar is wel mooi geworden.De huiskamer grenst er wel nog aan maar is binnenkort ook verledentijd...die gaat naar waar de boer vroeger de opslag had voor hooi etc.Hopen hier in juli mee klaar te zijn :).De ruimte waar nu dan de valken staan(de oude keuken)blijft dan voor hun.Waar op het moment de kamer is wordt dan Hal(ingang).We hebben voor de valken wel allemaal stokken aan de muren gehangen zodat ze lekker kunnen ravotten als ze los zijn :D.Dus,als ik deze ruimte niet had waren er waarschijnlijk ook geen 13 valken geweest(denk ik he,zeg nooit nooit :D :D).
Volgend jaar willen we graag een mooie voiliere buiten maken want dan starten we aan de tuin.We hebben behoorlijk wat grond dus dat mag geen probleem worden :).

Dus Esther,zeg nooit je hebt geen plaats :D :D

groetjes
marianca

boezempje

2 juni 2004, 19:16:17 #12 Last Edit: 2 juni 2004, 19:17:43 by boezempje
hai hai

gaaf een boederij ja dat is een mooi plekje voor de valkjes.
en ruimten heb je genoeg ja.
nee ik heb dat niet hier in mijn huisje plus de 3kids en 2hondjes houdt het echt op.

succes verder met de verbouwing

doegggggg

Paul

3 juni 2004, 05:21:55 #13 Last Edit: 3 juni 2004, 05:24:12 by Paul
Hoi Esther,

Ik ben benieuwd wanneer de volgende weer gaat komen want 3 is een oneven aantal he dat klinkt niet fijn :-)
Ik geef je hooguit een half jaar voor er weer een bij komt  ;D

Hoi Marianca,

Heb je de boerderij voor jezelf gekocht of voor je valkjes  :D
Daar lijkt het wel een beetje op als ik dat lees:-)
Ik heb er nu 21 en ik had er 3 jaar geleden ook maar eentje maar ja ik heb toen ook dit forum ontdekt he en toen ...  ;D
En we zitten hier ook niet in een super groot huis maar je maakt er gewoon ruimte voor he in zo'n geval.
Maar nu kunnen er ook niet meer bij hoor dit is echt maximaal.

Groetjes, Paul

boezempje

nee nee paul.

het blijft echt bij 3valkjes ;D
ik kan er 4 niet kwijt dus blijft het bij 3 ;)