6 mei 2025, 07:06:33

Wat betekent dat toch?

Gestart door Kelly Stark, 5 januari 2003, 19:23:27

« vorige - volgende »

Kelly Stark

Hallo allemaal,

Ik zie in advertenties over te koop aangeboden valkparkieten altijd het volgende staan:

1-0 witkop valk 2000 1-0 witkop / gepareld 2001 1-0 witkop/ gepareld/bont 2002

Wat betekent die "1-0" telkens?

Groetjes Kelly
Kelly

Paul

Hoi Kelly,
Eigenlijk heel simpel :-)
1-0 betekend een mannetje, en 0-1 een vrouwtje :-)
staat er 1-1 is het een koppel valkjes.
Ik snapte het in het begin ook niet maar dacht wel dat het zoiets zou zijn en ben er toen ook achter gekomen.
Het zal wel gewoon zo zijn dat de mensen die dat gebruiken te lui zijn om mannetje en popje te schrijven  :D

Groetjes,  Paul

Kelly Stark

Ah zo zit dat. Alez bedankt voor de uitleg. Zou al een verkeerd geslacht kopen denk ik. En ik maar denken, amai ze verkopen veel partners voor Treesje. Maar die rij was dus helemaal mannelijk  ::)
Zoek ik wel verder. Bedankt he.
Kelly

sebastian

mijn valk is ongeveer 7 maand en de vleugeltjes zijn geknipt maar ik had hem zo gekocht :'(. maar soms als hij fladdert heeft hij pijn aan de vleugels en soms bloed het zelf.ik denk misschien is het om dat het groeit maar dat is toch zo niet.miss moet ik er eens mee naar de veearts gaan. maar voor de rest fluit hij nog vollop en zit graag bij de mensen.  :)

Paul

Hoi Sebastian,
Bloeden mag het zeker niet als ie gekortwiekt is :-(
Dan is het denk ik toch niet goed gegaan.
Naar de dierenarts gaan lijk me dan een goed idee want die kan dan even kijken of er verder niks ergs met je valkje aan de hand is :-)
Als je valk namelijk gekortwiekt word worden er alleen stukjes van de veren afgehaald en dat kan zonder meer nooit gaan bloeden als het goed gedaan is.
Er moet dan toch wat anders aan de hand zijn :-(

Groetjes,  Paul

V_Valkie

Met 1-1 word een koppel bedoeld,
Met 0-1 word een losse pop bedoeld
Met 1-0 word een losse man bedoeld