6 mei 2025, 09:54:19

Pap aan de veren!

Gestart door Ralf, 4 januari 2003, 17:35:44

« vorige - volgende »

Ralf

Hallo allemaal,

Ik heb een week mijn valkje en hij is nu 8 weken.
Toen ik hem kreeg zat hij helemaal onder de pap.
Ik heb alles nu zover weg kunnen krijgen alleen aan de zijkanten van de snavel krijg ik het er niet af! het is net steen.
Misschien weten jullie me raad te geven.
b.v.d.

Groetjes Ralf

(en trouwens geweldige site!!!)

Kelly Stark

Is zijn bekje nog roze? Want die van mijn valk is dus al grijs (niet moeilijk na 8 jaren  ::)) en die ziet ook een beetje wit langs de zijkanten. In het begin dacht ik ook dat hij gemorst had met iets maar dat is gewoon een verkleuring. Alez ja, bij hem toch he.

Groetjes Kelly
Kelly

Timmety

Daar is speciaal middel voor. Heeft mijn valk ok gehad ze zeiden dat dat ebij de mense tandsteen was
Tim

Paul

Hoi Ralf,
Als de rest onder de pap zat kan het op het snaveltje ook pap zijn en niks ernstigs en die vergroeiingen komen meestal bij oudere vogels voor.
je kan het proberen een beetje nat te maken een paar keer achter elkaar en dan word het zachter en kan je het misschien zo wegvegen.
Met een plantenspuit steeds een beetje nat maken op de snavel  en dat een paar keer herhalen, als het pap is zal het dan zeker zachter worden.

Groetjes,  paul

Natalie

Mijn valkje had het ook, en ik heb het er gewoon afgeknipt  :-/. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet aan te raden vind, want ik heb het beestje daarvoor ook in de één of andere stevige judogreep moeten nemen, maar het is nu wel weg.

Ralf

Bedankt voor de tips allemaal!!!

V_Valkie

mischien kun je een washandje met warm water gebruiken om het van zijn snaveltje af te halen.

vogelfriek

hallo !!

:) ik heb precies hetzelfde gehad, met mn vogel tom
als we haar pap gaven kreeg ze steeds van die harde steeds
groter wordende, papbrokken. toen we haar geen pap meer
gaven, toen hebben een nagelschaartje gepakt, en het er
af geknipt. als je je dit doet. KIJK dan wel uit, want
bij ons is alles goed gegaan, maar toch schreeuwde ze
er ook welleens bij. :o dus kijk uit met het wegknippen van
deze lastige papbrokken.Toch denk ik dat je het inderdaad
beter kan doen met een nat washandje. dat zal wel wat fijner
zijn dan knippen. :)

groetjes vogelfriek  ;D

Karin

Tim had ook er veel pap rond zijn snavel, maar wat ik er niet gelijk af kreeg heb ik laten zitten.
zolang het de huid niet afsluit kan het volgens mij geen kwaad.
Als de valk dan gaat ruien valt het er vanzelf uit.
dus als het te moeilijk is met een schaartje zou ik gewoon de rui afwachten
Karin