18 juli 2025, 10:26:15

een baby opvoeden vanaf dag 1

Gestart door vanta, 27 mei 2004, 12:54:42

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Tineke,

De kleine is al een dag of 12 dus dat gaat zeker heel goed.
Ik vind het echt knap hoe je dat kleintje zo met de hand groot krijgt zeker in het begin kost dat heel veel tijd.
Ik ben benieuwd naar de foto''s die nog gaan komen als je je camera hebt:-)
We krijgen ze in elk geval wel op het forum als het je nog niet lukt :-)
Succes met het kleintje.

Groetjes, Paul

vanta

hoi paul ja het is altijd veel werk zo,n heeeeel kleintje maar ik ben altijd weer heeeeel gelukkig als ik zie dat het gewoon gezond groot wordt

of het tammer wordt als anders uit ervaring met die kleintjes blijkt dat het niets uitmaakt het ligt toch vaak aan het karakter van het vogeltje trouwens gister foto en mail gehad van de mensen die kietje hebben dat gaat uitstekend het is een lekker ondeugend vogeltje ...maar ze zijn er heeeel gelukkig mee

groetjes en alvast bedankt dat je wilt helpen met de foto,s

tineke

vanta

jammer dat de camera nog niet klaar is de kleine zijn oogjes zijn al open en ja het gaat eigenlijk tot nu to prima ik heb de lamp uitgezet want het is al warm genoeg en hij zat te hijgen van de warmte als het wat gaat afkoelen zal ik hem wel weer aanzetten

hij staat nu op 5 voedingen ook dit gaat geweldig eet als een grafdelver en groeit als kool

dus ja eigenlijk alleen goede dingen te melden (gelukkig)

groetjes tineke

boezempje

8 juni 2004, 20:01:29 #48 Last Edit: 8 juni 2004, 20:03:11 by boezempje
hai

nou ben blij tineke dat het goed gaat met de kleintjes het is niet makkelijk om die ukkies op te voeden.we wachten de foto's af ;)

succes ermee

groetjes esther

Anita1

:D wauww wat fijn dat het goed gaat met kietje tineke.vind ik fijn om te lezen.enne dat het een ondeugdje is dat wisten we al he? lol hahahaa knuffie .succes met die kleine.ben benieuwd naar de foto ja.anita ;D

vanta

hier stopt het dagboek en neem afscheid van het forum het gaat iedereen goed

kon zelf niet verwijderen heb paul verzocht dit te doen voor mij

met tranen in mijn ogen neem ik afscheid

dag allemaal wees goed voor uw vogels

tineke

vanta

dit heeft niets met de baby te maken die doet het prima en groeit als kool voor degenen die denken dat de baby gestorven is nee hoor die is springlevend gelukkig

vanta

13 juni 2004, 00:27:03 #52 Last Edit: 13 juni 2004, 00:28:24 by vanta
op veler verzoek heb ik besloten om verder te gaan met het dagboek...
het kan voor velen een nuttig relaas zijn helaas zit er nu wel wat tijd tussen maar ik zal de draad weer oppakken
 :D
met de kleine gaat het uitstekend hij krijst inmiddels de oren van mijn hoofd als hij mij ziet, want hij combineert mij echt met voeding want als mijn man beneden komt is er geen reactie maar zodra ik beneden kom en goedemorgen zeg begint hij luidkeels te roepen: fffooooood maar ik laat hem altijd even wachten eerst ik eten en effe wakker worden met een bakkie koffie, en dan pas hij of zij anders denkt het jong dat hij  op zijn wenken bediend wordt en dan blijft hij schreeuwen en dat wil niemand.... :o

zal mijn best doen voor een foto

groetjes tineke ;D

marianca.

Hallo tineke,

Welkom terug ;).Leuk te horen dat de kleine KRIJST om eten :D :D.Is een goed teken.Natuurlijk ziet het jou als mama en je man als ...tja...gewoon iemand :D :D.Hoop snle foto s te mogen zien,verheug me erop :).

groetjes
marianca

Paul

Hoi Tineke,

Heel fijn dat je weer verder gaat met je dagboek.
Super dat het nog steeds zo goed gaat met dat jong :-)
Ik vind het echt knap om dat vanaf dag 1 met de hand groot te brengen hoor ik weet niet of mij dat zou lukken.
Valkjes van 4 weken lukt prima maar zo jong is toch anders.
Als je een foto geplaats wilt hebben kan je me die altijd sturen dan zet ik hem voor je neer als dat niet lukt.
Ik ben ook wel heel benieuwd hoe groot het jong nu al is.
Het jong zou nu ongeveer 19 dagen zijn dus de veertjes zullen al een beetje begonnen zijn te komen denk ik :-)
Succes met het grootbrengen .

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

ik vind het ook zeer fijn dat je doorgaat met je dagboek Tineke want ik vind het ook zeer leerrijk om te lezen hoe je dat allemaal doet.

Heel leuk te horen dat de kleine het heel goed maakt.  
Hoe is het trouwens met de eieren van de pennants??

Groetjes
Annouschka

vanta

helaas is dat mis gegaan jammer want ik had er ggraag eentje met de hand grootgebracht maar ik krijg er wel eentje van een ervaren fokker met pennants dus kan ik weer mijn hartje ophalen en wie weet het is nog vroeg leggen de pennants nog wel een keer eitjes als ik lief ben voor ze hahahah
heb foto,s van de babys naar paul gestuurd zodat ze geplaatst kunnen worden ik krijg steeds pagina verlopen dus das niet goed

dus effe wachten ze komen eraan

groetjes tineke

Paul

Hoi Tineke,

Hier zijn de foto's die je me stuurde:-)
Hij ziet er wel heel goed uit zeg en al behoorlijk groot.
Dat gaat zeker heel erg goed en hij word nu natuurlijk heel aanhankelijk omdat ie jou echt gewend is :-)
Nog even en hij is al zowat volwassen.

Groetjes, Paul

vanta

dankjewel paul ja hij groeit als kool en ziet mij inderdaad als zijn mama zodra hij me ziet gilt ie de kamer bij elkaar als hij op 4 voedingen staat mag hij naar de nieuwe eigenaar die al meerdere vogels heeft dus niet onervaren is weet zeker dat dat goed zal gaan

alvast bedankt

tineke ;)

vanta

helaas zijn de pennant eieren niets geworden dus we denken dat het toch aan het mannetje ligt maar gisteren heeft er weer een dekking plaatsgevonden dus wie weet is het deze keer dan toch echt wat laten we dat hopen wil graag 1 babypennant grootbrengen

met onze kleine dondersteen gaat het prima hij schreeuwt zodra hij nog maar denkt dat ik eten ga maken heeft ie toch pech zal op zijn beurt en tijd moeten wachten

groetjes tineke