16 juni 2024, 13:06:56

een baby opvoeden vanaf dag 1

Gestart door vanta, 27 mei 2004, 12:54:42

« vorige - volgende »

vanta

ik ga he dagboekje beginnen met een baby die nu 2 dagen oud is en de moeder te jong was om te beseffen wat ze er mee moest doen..

dag 1 :  lekker warm 31 graden in een eigengemaakt nestje en ligt lekker te slapen

eind van de dag begin ik met voeden ieder uur 1cc handopfok van kaytee

voor zo,n kleintje eet hij niet slecht ziet er goed uit

dag2: het gaat prima tot nu toe hij eet goed zijn voeding temperatuur blijft goed en hij voelt zich blijkbaar prima.

ik heb zeer goede hoop de broertjes en of zusjes liggen onder een andere mama ook dat gaat tot nu toe uitstekend

probeer elke dag een verslagje te maken maar het is veel werk zo,n ukkie  maar ik probeer het wel

groetjes tineke









Inger m

27 mei 2004, 13:46:43 #1 Last Edit: 27 mei 2004, 13:47:55 by Cinnamon_valk
Hoi Tineke,
Ik zal je dagboek gaan volgen, ik ben erg benieuwd! :)
Dat is wel een uitdaging om aan te gaan, maar je hebt al heel wat ervaring ;).

Maar even een vraagje: Waarom kun je dat jong niet meer terugleggen als de andere jongen wel gevoerd worden? Overleggen is nl ook mogelijk.

Hoeveel kweekvogels heb je in totaal? Wat voor?

Op welke manier geef je het de voeding? want een 1 cc spuitje is nog best dik voor dat kleine snaveltje.

Wat is de consistentie van het voedsel in het begin (ds gehalte)?

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Anita1

 ;D wat goed tineke dat je hier een dagboek daarover bij houd.zeker omdat we er allemaal veel van kunnen leren.jij bent een expert daarin.
handig voor iedereen dus.ik zal het zeker gaan volgen hier.
ik vind het ook echt leuk om te zien.vooral als alles goed gaat he?geweldig ik ben benieuwd.knuffie anita

vanta

hoi inger ik heb de rest onder gelegd maar ze hebben allemaal al jonkies en sommige zijn te groot om daar zo.n kleintje bij te leggen wij hebben ruim 20 koppels waarvan 15 paar goede broeders en het zijn allerlei soorten lutino,s albino,s witkopmaskers cinamon geparelde gewoon geparelde wildkleur bonte en we hebben een koppel pennants die nu voor het eerst een nestje heeft met 4 eieren en volop zit te broeden
ik geef kaytee babyvoeding daar zit geen eivoer of zo in maar blijft vrij dun en is dus makkelijk te geven met een spuitje na 10 dagen ga ik het mengen met eivoer en voer dan met een lepeltje wat gebogen is in de vorm van een gootje zo dat het niet zo,n zooitje wordt met voeden

de samenstelling van kaytee is als volgt:ruwe proteinen22%
raw fat 9%, raw fibre 4%, raw ash 7% moisture 10%
en vitaminea16000iu, vitamin d3 1250 iu vitamine e 180mg copper 25mg

de meeste babys hebben aan voeding 10% van hun gewicht nodig..

groetjes tineke

vanta

dank je wel anita gelukkig heb ik het al vaker gedaan dus ik denk dat het allemaal uitstekend zal gaan tot nu toe zijn er geen problemen en ligt nu lekker binnen met nog 1 baby van 10 dagen oud kunnen ze elkaar lekker warm houden.

groetjes tineke

Inger m

hoi Tineke,
Bedankt voor je uitleg! Is idd duidelijk.
Dat zijn er zeker heel wat! Doen jullie ook mee aan tentoonstellingen enzo?
Zitten ze bijelkaar in voliere of in kweekkooien?

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Annouschka

27 mei 2004, 14:39:11 #6 Last Edit: 27 mei 2004, 14:39:31 by Chewbakka
Hoi,

ik ben heel benieuwd naar het verloop, is heel interessant om eens op de voet te volgen.  Dus het is toch gelukt met de pennants?  Je zal wel heel blij zijn.  

Groetjes van Gregory, mijzelf, Chewy, Yoda, Yabba en Solootje. :-* :-* :-*

vanta

hoi inger wij gaan er niet mee naar tentoonstellingen ze zitten in een grote voilliere waar ze vrij kunnen kiezen met wie ze wel of niet willen dus lekker puur natuur


groetjes tineke

vanta


hoi annous ja het is gelukt met de pennants :)

en ik ben er heeeeeeeel blij mee nu afwachten of ze bevrucht zijn maar ik denk van wel ze is een goede broedster want ze is nog niet van het nest afgeweest en laat zich keurig door het mannnetje voeden,,,,,,

groetjes aan greg en de hele valken familie met dikke knuffels natuurlijk 1 extra voor ons zorgenkindje solo blij dat het nu perfect gaat

tineke

Tara

Hoi Tineke,

ik ben benieuwd of het zal lukken,
veel succes!

Ga je ook foto's nemen? Ben wel benieuwd :-).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tineke,

Heel erg leuk dat je hier een dagboek bij gaat houden.
Kan je ook foto's maken dat is heel erg leuk om die erbij te zien :-)
Je hebt in elk geval zat ervaring dus het zal nu ook zeker goed lukken maar we kunnen het zo wel mooi volgen en nalezen als ons dat zelf een keer overkomt.
Succes met de kleine ik ga het zeker elke dag volgen.

Groetjes, Paul

vanta

hoi de nieuwe dag is aangebroken en met de kleine gaat het prima had lekker honger en is daarna weer lekker gaan slapen

was gister schrikken 2 volwassen valken hadden het benauwd en ik was toch bang voor de kleine maar de da is geweest en ze krijgen allemaal een antibiotica kuurtje het is gelukkig niets ernstigs maar 2 met benauwdheid dan maar voor de zekerheid iedereen behandelen

raar je hoort er momenteel meer van ....zal wel virusje heersen

zo snel mijn digitale camera terug is want die is kapot was net nieuw liet hem uit mijn handjes vallen stom he
als het goed is is hij vogende week weer terug en zal ik foto,s maken ........

tot morgen maar weer......

Annouschka

29 mei 2004, 02:19:01 #12 Last Edit: 29 mei 2004, 02:22:59 by Chewbakka
Hoi,

ben blij dat het nog altijd goed gaat met de baby's, ga je die zelf houden binnen of gaat ie weg?

Ik denk ook dat het een soort van virus is dat rond gaat hoor, een soort van griepje onder de valkjes, toch raar dat meerdere mensen hun valkjes ziek zijn he. :(  Waren het de tamme die het benauwd hadden?  Misschien van Solo gekregen?

Nou hier gaat het gelukkig goed met de baby's (ook al zijn ze dat bijna niet meer :() ze groeien toch zo snel op he en voor je het weet, gaan ze trouwen en zijn ze het huis uit. :D :D

Nog verder veel succes met de baby's en met de eieren van de pennants.

Groetjes
Annouschka en een kus van de valkjes :-*

Anita1

 :( dat is zeker ff schrikken ja tineke.pff heerst zeker ja? komt denk ik ook door het veradelijke weer.niet in jou geval.maar voor ons wel met al die jonkies.dan lekker de deur open.ben blij dat ik nu een tochtvrije plaats heb.mooi beschreven allemaal tineke.heel leuk om te volgen.leer ik ook van hahaha.want metertijd he? lol.knuffie anita ps.heb trouwens een nieuw sanyootje en fluiten wauww.foto staat er al.xx

Anita1

hoi tineke ff een vraagje aan jou.ik heb hier 2 valkjes zitten.een is geparelde witkope.en de andere is een gewone witkop.nu vind ik die gewone witkop veel liever.ahaaha.en ik mag zelf de keus maken welke is wil houden.de andere gaat naar mijn vriendin in de voliere,en toevallig is ze erg gek op die wit geparelde.dat is zeker een man.maar tineke is deze wel een witkop? is nu 6 weken.jij weet het vast wel.ik stuur ff een foto mee.knuffie anita